VICTORIA’S SECRET

Как всичко е започнало с желанието на един мъж да има къде да купува секси бельо за съпругата си

  • 19.07.2013
  • от Ели Цонова

Всички се захласваме по розовите пликчета с бранд Victoria’s Secret. Понеже така ценните продукти не се продават в България, постоянно караме приятелите си, които живеят или минават през Щатите, да ни донесат по някоя глезотийка от там, която после ни е жал да използваме, защото не знаем колко ще трябва да чакаме за следващата. Но защо тази марка е успяла да се наложи в световен мащаб, въпреки че има магазини главно в Америка?

Историята на най-успешния лейбъл за дамско бельо започва през 1977, когато основателят ѝ Рой Реймънд инвестира 80 000 долара в идеята си да създаде магазин, в който мъжете да се чувстват комфортно, пазарувайки бельо за половинките си. След осемгодишно проучване на пазара, Реймънд установил, че е нямало къде да се намери стилно и красиво бельо, а първата година след откриването на Victoria’s Secret в Пало Алто, Калифорния, носи на предприемача печалба от 500 хиляди долара.

Victoria's Secret, бельо

Пет години по-късно компанията е пред фалит, защото Реймънд главно се стремял да привлича мъжете за клиенти, вместо жени. Той продава шестте си магазина на Лесли Векснер, който изцяло сменя тактиката и набляга на нови цветове и модели, които излъчват сексапил, поднесен с вкус и елегантност. С времето, освен бельо, Victoria’s Secret започва да предлага и собствена линия парфюми, а днес, 21 години след създаването на марката, палитрата с продукти включва всякакъв вид козметика, спортни облекла и принадлежности, специалната линия за тийнейджъри Pink и многобройни аксесоари.

Актуалните печалби на лейбъла през 2012 възлизат над 6 милиарда долара.

Не на последно място, Victoria’s Secret дължи популярността си на моделите, с които работи. От началото на 90те, фирмата ангажира само супермодели като Тайра Бенкс, Хайди Клум, Хелена Кристенсен и други. В момента договор с лейбъла имат едни от най-търсените модели в света, а ние решихме да се спрем на няколко от тях...

 

CANDICE SWANEPOEL

Victoria's Secret, бельо, Candice Swanepoel

25-годишният модел от Южна Африка става ангел на Victoria’s Secret през 2010, но работи с фирмата от 2007. Открита съвсем случайно по време на проба, лейбълът бързо забелязва потенциала ѝ, и сега тя е един от най-високо платените модели в света.

 

MIRANDA KERR

Victoria's Secret, бельо, Miranda Kerr

Австралийката е известна с нейната органична линия козметика CORA и тръпчинките около никога не липсващата ѝ усмивка. Тази година ще е последната, в която Miranda ще е част от шоуто на Victoria’s Secret, защото иска да посвети повече време на други проекти и семейството си.

 

KARLIE KLOSS

Victoria's Secret, бельо, Karlie Kloss

Karlie е най-младото попълнение в екипа на Victoria’s Secret. Кариерата ѝ започва, когато е едва на 14, като през 2008 има 64 модни ревюта само за един сезон. Американката е любимка на дизайнери като Christian Dior, Jean Paul Gaultier или Louis Vuitton.

 

DOUTZEN KROES

Victoria's Secret, бельо, Doutzen Kroes

Освен с Victoria’s Secret, Doutzen има договор и с L’Oreal. Родена в Холандия, тя се мести в Ню Йорк и от 2005 е неизменна част от екипа на лейбъла. Мечтата ѝ е да се занимава и с кино, като за целта усилено взима уроци по актьорско майстортво.

 

ADRIANA LIMA

Victoria's Secret, бельо, Adriana Lima

Adriana е един от ветераните на Victoria’s Secret. Бразилката представя лейбъла от 2000 година насам, и същевременно е била лице на Maybelline от 2003 до 2009. През 2012 тя отри шоуто на Victoria’s Secret само два месеца след като роди втората си дъщеря.