Kolichka bar

Милен Tонев и неговата подвижна мечта

  • 19.11.2016
  • от Плами Максимова

Ако не си виждал все още този подвижен кафе-бар на някои от градските хепънинги, то сме сигурни, че съвсем скоро ще ти се случи да се обърнеш след суперякия ретро дизайн на мобилното съоръжение. Kolichka bar не остава незабелязана, веднага те печели с визията си, а в момента, в който вкусиш предложенията на баристa, разбираш, че това не е просто място за кафе, а за цялостно изживяване. Срещаме се с Милен, за да ни разкаже малко повече за него...

Доста нестандартна форма на кофи шоп сте си избрали, как се роди идеята?

Накратко моята история е свързана с първите кафе барове в София, като съм работил в Onda от самото й създаване в продължение на 5 години, след което с  вече бившия й собственик създадохме една по-компактна концепция кофи шоп London Minute. Развивахме концепцията в продължение на 6 - 7 години и така интересът ми към кафето се превърна в истинска страст. Идеята за Кolichka bar-a се роди спонтанно, но и с причина. Жена ми е моден дизайнер и присъства на много ревюта, базари и други събития, на които често я придружавам, за да й помагам.

На едно от поредните събирания на арт кликата ми направи впечатление, че всички участници тичат навън в студа да си купуват кафе от различни места и никой не предлага услугата мобилно приготвяне на кафе напитки на самото място. Тогава осъзнах необходимостта от нещо подобно.

Кой е автор на дизайна на Kolichka? Направо сме влюбени в начина, по който изглежда...

Дизайнът естествено е наш, като сме се постарали концепцията да е автентична. Постигнахме го много трудно в продължение на 3 - 4 месеца, през които обърнахме внимание на всеки един детайл.

А кое беше най-трудно при създаването на това мобилно съоръжение?

Много трудно беше да се доберем до наистина стари машини и после тяхното пълно реставриране.

Как се пие кафето у нас най-често?

Естествено при нас кафе културата е по-различна от тази в останалия свят, като голямата част от кафе напитките, които се консумират, са дълго еспресо.Като цяло ние не се опитваме да правим впечатляващо кафе, а една перфектно приготвена кафе напитка по съществуващите стандарти. И тук опитът на един бариста е важен, защото това умение се придобива с времето и с много страст.

На какви места сте паркирали досега?

На улицата се появяваме рядко, защото концепцията ни е насочена към затворени помещения, но имаме някои любими места като това при нашите приятели от Street Chefs на ул. „Ангел Кънчев“.

Ако имахте неограничено място зад/на кафе бара, какво още бихте добавили?

Ако имахме още място, не бихме добавили нищо, защото точно това е силата на тази концепция: истински фокусирана. Маркетолозите казват, че портфолиото ти от продукти трябва да е толкова малко, че да си мислиш, че нищо не продаваш, и тогава си най-силен на пазара, защото клиентите усещат, че си специалист в това, което правиш.

Всички на този пазар се опитват да надграждат, но ние правим само еспресо и капучино до съвършенство и това ни отличава от другите.

Какви са хората, които се редят на опашка при вас?

Нашите клиенти са хора като всеки един човек на улицата. В България се пие много еспресо, особено ако е приготвено добре.

Какъв съвет бихте дали на хора, които искат да започнат малък бизнес като вашия?

Съветът ни е да бъдат различни и с това, което започнат да се занимават, е да правят хората около себе си по-щастливи и усмихнати. Това е всъщност тайната на всеки успешен бизнес.

Тук можеш да видиш още едно интервю с момчетата, които ще познаеш по престилките.