ЗЛАТНОТО МОМЧЕ ОТ БЕРЛИН - THOMAS GOLD

Псевдонимът на германеца Frank Knebel е ясен, кратък и много точен – Thomas има страхотен усет за всеки свой проект и това го катапултира сред големите на EDM сцената

  • 26.12.2014
  • от Ели Цонова

Само дни след турнето си в Индия, той вече планира нови из Щатите, Азия и Европа. Когато между участията си има повече от 24 часа, лети до студиото си в Берлин и работи по нови тракове, подкаста си Fanfare или някой туториал в YouTube. Минути преди участието си в Ялта, той си поговори с нас за това колко е важно да не спираш да се развиваш.

Имаше едно много откачено лято с повече от 40 участия. Как си опаковаш куфара за едно толкова дълго пътуване и какво взимаш със себе си задължително?
Всъщност взимам винаги едни и същи неща. Най-важни са ми дрехите и техниката – лаптопът, на който е студиото ми, всичките ми тракове и всякакви други организационни работи, USB-та, слушалки, кабели и зарядни за всяка една страна. Опитвам се да нося възможно най-малко неща със себе си. Вече имам навика да си събирам багажа за пет минути, защото вкъщи нещата ми са предварително подредени.

Миналата година посрещна Нова година с участие в Ню Йорк, тази година ще си в Хърватска. Не ти ли се е искало да прекараш празника с приятели, без да работиш?
Разбира се! Но Нова година е една изключително важна дата, за която винаги досега съм получавал добри предложения, така че да мога да съм на различно място всяка година.
Харесва ми да съм с хората, защото тогава те излизат с нагласата да се забавляват и това се усеща. А колкото до приятелите ми – тази година ще празнуваме на 30-и и на 2-ри.

Последният път, когато те видях, беше на Solar Summer 2013 на българското Черноморие, а сега си тук, в „Ялта“. Кое ти харесва повече – фестивалите или интимната атмосфера в клуба?
И на двете се забавлявам еднакво много, но по различен начин. Атмосферите са коренно различни.

На фестивалите имаш обикновено огромна сцена, ненормално количество хора, което не позволява да се изгради по-специална връзка с всички тях.

Предимството на клуба е, че има покрив и четири стени, някак е по-интимно и по-директно. Самият ти получаваш много по-лесно фийдбек от публиката, можеш да се вгледаш в хората и да комуникираш с тях. Затова се радвам, че мога да пускам и на двете.


Не те питам случайно, защото само преди дни Steve Angello каза в свое интервю, че хаус музиката трябва да се върне обратно в клубовете, за да се създаде отново сцена, която не е обременена от фестивалите. Споделяш ли мнението му?
Напълно! В Европа нещата не са толкова ескалирали, колкото са в Щатите. Тук имаме една добре изградена клубна сцена, а фестивалите са просто прия­тен бонус, който не се случва прекалено често. В Америка е точно обратното. Там клубната сцена произлиза от фестивалите, затова хората ходят на парти с очакването да видят шоу.

Докато в Щатите почти няма партита без пиро­ефекти и анимация, в Европа хората отиват заради музиката и атмосферата.


Редовно качваш туториали в YouTube, обяснявайки как се продуцира. Колко важно ти е да споделяш знанието си и мислиш ли, че по този начин някой ще успее да тръгне по твоя път?
Страшно ми е забавно да го правя, независимо че ми отнема немалко време, защото внимателно обмислям какво да покажа и какво да говоря, за да е нещо, което да е интересно на хората.
Получавам много обрат­на връзка и това ме радва изключително. Но е важно да знаят, че аз показвам само един начин на правене на нещата, а не единствения. Изиск­ва се дългогодишна работа и много опит, за да можеш да стигнеш едно определено ниво, и не е достатъчно да повториш видяното в туториала.

По какво работиш в момента?
По няколко трака едновременно! Понеже почти цялото лято бях на турне, през януари ще се затворя в студиото, за да довърша работата по едно ново парче с Brightlights и няколко други интересни колаборации. Освен това имам нов трак с вокали, който ще финализирам тази седмица. След това отново ме очаква турне в Щатите, после в Азия и накрая в Европа.