НАЙ-ДОБРОТО ОТ НАЙ-ДОБРОТО Е3! ЗА ВСИЧКИ ВРЕМЕНА?

Където дори стена от текст просто не стига...

  • 24.06.2015
  • от Ивайло Коралски

Изминалото Е3 2015 беше сбъдната мечта за всеки играч, който не робува на платформи. Количеството качествен софтуер буквално ни заливаше от всяка конференция преди началото на изложението, а след това посетителите имаха възможност и да тестват и значителна част от представените софтуерни и хардуерни продукти.

И още, настоящият текст няма да бъде очерк на Е3 2015, защото като човек, който практически не помни кога за последно е пропуснал най-голямото софтуерно шоу в световен мащаб, бих изписал стена от текст, която спокойно може да си го мери с тази на популярната ѝ китайска посестрима. Стена от текст, изпълнена предимно със суперлативи. Ужасно много суперлативи. Също и болни размисли за вероятно най-психопатските петдесет минути в рамките на една конференция (тази на Sony). Петдесет минути, в които мечтите се сбъдваха – такива, на които вероятно няма да станем свидетели следващите двадесет години.

В този ред на мисли VR-ът е страхотна технология, за която е по-добре да не се пише, а да се тества от първа ръка – големите играчи за момента са Sony, Oculus (Facebook) и Valve/HTC.

Няма как да пропусна възможността да споделя, че независимите продукти вече са неизменна част от голямата сцена на Е3.

И че с много малко изключения наистина интересните продукти на Е3 2015 дойдоха именно от (не само бизнес) независими студиа. Защото за всяко Call of Duty на Е3 2015 получихме No Man's Sky и Firewatch, за всеки безкрайно скучен футидж на Gears of War получихме отвинтващи кадри на Cuphead, Ashen или Tacoma.
Искам дебело да подчертая, че последният абзац не е атака срещу AAA продуктите (ченето ми не можа да се отлепи от пода след презентациите на не едно и две ААА заглавия), а по-скоро заслужено споменаване на феноменалния прогрес, който отбелязва независимата сцена.

В този ред на мисли ще пропуснем и съвсем целенасочено значително количество ААА продукти с милиони фенове (а може би просто купувачи?), които не успяха истински да впечатлят в рамките на изложението. Разбира се, оценяването на това, кой как се е представил, е адски субективен процес, а в коректния случай от определени анонси и презентации просто останах разочарован – Doom 4, Halo 5 и др.

Предвид количеството заглавия, представени в рамките на изложението, със сигурност ще пропусна и една камара от тях, които бих желал да представя под една или друга форма (Anno 2025, For Honor, Just Couse 3 и мн. др.).

Преди да се впусна в описването на конкретни заглавия обаче, ще спомена с две-три думи най-големите анонси на игри, представени единствено под формата на GC трейлър или кадри, които по никакъв начин няма да отговарят на финалния продукт.
В случая заслужава да се споменат имената на Final Fantasy VII Remake (временен ексклузив за PS4), Recore (Xbox One), Mass Effect: Andromeda (PS4, Xbox One, PC), NieR 2 (PS4), Shenmue 3 (PS4, PC), Dishonored 2 (PS4, Xbox One и PC), Dark Souls 3 (PS4, Xbox One и PC). Всички изброени игри предизвикаха спонтанни изблици на еуфория сред милиони, а за анонсите на Shenmue 3 и Final Fantasy VII Remake ще се говори с години.

Та:
The Last Guardian - genDesign & Japan Studio (PlayStation 4 - 2016)
Sony откри своята пресконференция с презентация на заглавие, превърнало се в енигма заради иглените уши, през които премина неговата разработка. Изписването на името Фумито Уеда буквално взриви залата, а останалото беше просто съвършен (модерен) начин да видиш отново на подобна сцена простичка концепция, съставена от два персонажа и изключително обаятелен свят.  



Cuphead - Studio MDHR (Xbox One, PC - 2016)
Може би персоналният ми фаворит в рамките на изложението. Как, по дяволите, някой може да нарече това видеоигра (виж видеото)? Как?



Firewatch - Campo Santo (PS4, PC - края на 2015)
В рамките на Е3 научихме, че играта на Campo Santo ще се появи и във вариант за PS4. Вече знаехме, че сценарист на играта е Сийн Ванаман, което почти автоматично означава, че ни очаква едно особено драматично приключение. Сийн е водещият сценарист на спечелилата над 80 награди за игра на годината The Walking Dead. В играта поемаш ролята на Хенри -  мъж, приел да работи като сигнализатор за възникнали пожари в мирната иначе пустош на Уоминг.



Fallout 4 - Bethesda Game Studios (PS4, Xbox One, PC - 10 ноември 2015)
Моментът, в който Тод Хауърд излезе на сцената, за да представи Fallout 4, беше и този, в който вероятно целият свят (хубаво, де - почти) беше направил предварителна поръчка на един от реалните GOTY кандидати за годината. Честно, чувствам се леко замаян от поставената ми задача да опиша вкратце продукт, който може и да е по-голям от хляба (над 200 часа). Така, де - War. War never changes…



Uncharted 4: A Thief's End - Naughty Dog (PS4 – 2016)
След реалната геймплейна демонстрация на Е3 (стартирала със зверска техническа издънка), вече можем да наричаме Naughty Gods (както още е известно студиото) Super Ultra Naughty Gods Arcade Remix Hyper Edition EX Plus Alpha. Безапелационно най-отвяващата техническа демонстрация в рамките на изложението. Честно, не сме предполагали, че PS4-ките ни са способни на подобни визуални чудеса. По-важното в случая обаче е, че божествената визия не е за сметка на геймплея, който е претърпял сериозни промени спрямо предходната трилогия за PS3.



Deus Ex: Mankind Divided - Eidos Montreal (PS4, Xbox One, PC - 2016)
Въпреки че не беше представен по време на конференциите на Microsoft или Sony, 25-те минути геймплей, на които станахме свидетели по време на изложението, ни успокоиха, че можем спокойно да очакваме началото на 2016 година, съответно и да инвестираме в Deus Ex: Mankind Divided от ден първи...  



Horizon: Zero Dawn - Guerilla Games (PS4 - 2016)
Open world RPG от Guerilla Games преди Е3 2015 година звучеше като нещо, което по-скоро би намирисвало. След впечатляващата демонстрация по време на преса на Sony, Horizon: Zero Dawn се превърна за мнозина в заглавие номер едно за 2016 година.



Rise Of The Tomb Raider - Crystal Dynamics, Nixxes Software BV (Xbox One, Xbox 360 - 10 ноември 2015)
От показаното на Е3 можем да стигнем до заключението, че Rise Of The Tomb Raider е еволюционно продължение на рийбута от 2013 година. Последното обаче по никакъв начин не е минус, предвид факта, че споменатият рийбут беше прекрасен продукт, който всеки почитател на екшън адвенчрърите трябва да си причини. Версия за популярните у нас платформи като PS4 и PC вероятно ще дебютира след средата на 2016 (надяваме се и по-рано).



Unravel - Coldwood Interactive (PS4, Xbox One, PC - TBA)
Може би най-приятната изненада в рамките на конференцията на Electronic Arts (анонсът на новия Mass Effect беше всичко друго, но не и изненадващ). Коте от прежда, изключителна визуална изработка и платформинг, подобен на този от LittleBigPlanet.



Star Wars Battlefront - DICE (PS4, Xbox One, PC - 20 ноември 2015)
2015 определено е годината на „Междузвездни войни“ и продукти като Star Wars Battlefront са в подкрепа на подобно твърдение. След Е3 презентациите на шведския проект едва ли е останал Star Wars фен, който е разочарован от видяното. Не на последно място, чрез Battlefront може би ще получим и първия сериозен кандидат от години за FPS трона на Call of Duty. Дано!



Super Mario Maker - Nintendo (Wii U - 11 септември 2015)
LittleBigPlanet под формата на Mario. Какво повече?



Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Kojima Productions (PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC - 1 септември 2015)
Лебедовата песен на Хидео Коджима за периода му Konami и Metal Gear Solid. На Е3 именитият японец ни предложи и негов финален трейлър кът, който вероятно е насълзил мнозина хардкор фенове на поредицата. Шест минути класически Коджима!



No Man's Sky - Hello Games (PS4, PC - 2015)
След презентацията на No Man's Sky показаното от новото Call of Duty изглеждаше като морално остарял продукт. За протокола, No Man's Sky се разработва от екип, чието ядро е съставено от 10 души. Към днешна дата No Man's Sky е като Жана д'Арк на независимите развлекателни софтуерни продукти. И излиза в рамките на календарната 2015 година.



Street Fighter V - Capcom (PS4, PC - 2016)
Новата част на най-популярната бойна серия в световен мащаб. И значително подобрена графична част спрямо показаните преди Е3 кадри.



Mirror's Edge: Catalyst  - DICE (PS4, Xbox One, PC - 2016)
Оригиналното харкод паркур приключението на Фейт намери своята ниша от фенове, а сега новият вариант на играта (Catalyst няма да бъде реално продължение на оригинала) ни обещава феноменална визия, значително по-голяма свобода на действие и (слава богу) много по-малко патаклами!



Dreams - Media Molecule (PS4 - 2016)
Dreams притежава всички качества да се превърне в софтуер от ново поколение, който ще промени начина ни на комуникация във виртуална среда. По-горе бях споменал колко трудно е да представиш в две изречения продукт от калибъра на Fallout 4. Истината е, че да представиш Dreams в същото количество текст е значително по-трудоемко (невъзможно дори) начинание. Най-общо казано, играчите ще обикалят фантазиите на други техни другари – ще участват в тях, ще ги променят... ъъъ, гледането на видеото е значително по-добрият вариант да придобиете що-годе бегла представа за какво става въпрос.



Abzû - GIANT SQUID (PS4, PC – 2016)      
Journey под вода!         


Чети още за игри и хвърли един поглед на друго място, където се подвизава Ивайло Коралски.