DARK NOIR BY RAFAEL GRAMPÁ
Красива демонична история, родена от идеите на хора от над 20 държави, Рафаел Грампа̀ и илюстраторите на Gorillaz
Откъде идват идеите? Представи си свят, в който невидими сили контролират твоята креативност. Рафаел Грампа̀ и екипът му илюстратори (Red Knuckles, работили по клиповете на Gorillaz) дадоха образи на тази концепция в първия 3D филм на илюстратора. Предизвикателството идва от Absolut в рамките на кампанията Transform Today, а проектът #NextFrame e сякаш жив организъм и уникален генератор на идеи в реално време.
Именно #NextFrame е и първият арт проект на Absolut, в който артистите работиха в колаборация с хора от цял свят (благодарение на Facebook), които имаха възможност да участват в творческия процес по създаването на филма. Грампа избираше най-добрата идея и така историята в Dark Noir се роди, разви и намери крайния си образ в 3-минутната анимация. Илюстраторите споделят, че именно този шанс се превръща в огромно предимство на проекта, защото когато работиш в определена индустрия, мисленото, идеите, сякаш се унифицират, а с възможността хора от различни култури да описват с думи или да дават визуално предложение за дадена сцена, проектът става всеобхватен и има по-голям шанс да се развие в неподозирана посока.
Това е най-добрият начин да направиш нещо уникално, споделя арт директорът на Red Knuckles
На финала имаме колаборацията между един бразилец и неговия екип с хора от над 20 държави по цял свят. Идеята на това предизвикателство е да осъзнаем силата на своята креативност и да съберем смелост да вдъхнем живот на идеите, които живеят в главите ни.
През изминалия уикенд 3-минутният филм беше представен в арт пространството на Absolut – MADE в центъра на Берлин. Ние имахме удоволствието да сме сред гостите на световната премиера и да се запознаем лично с артистите зад късометражната лента. Dark Noir е мрачна анимация (ала Тим Бъртън), съвсем в стила на илюстратора, чиито изразни средства досега са били моливът, мастилото и четката за рисуване. Като дете Грампа̀ е бил обсебен от комиксите, които по онова време в Бразилия се разпространявали на нещо като черен пазар. В последствие нещата започват да се случват по-лесно, а детската му мания се превръща в професия.
Беше вълнуващо. Да измина пътя от автор на 2D комикси до режисьор на 3D графичен роман, определено беше вълнуващо, споделя той
Сега Грампа̀ се радва на първия си 3D филм с 2D елементи (образът на Самотата и др). По време на представянето видяхме и изложба, в която беше запечатан всеки етап от създаването на филма – от скиците на артиста, през работните версии на 3D обектите до фазата по финализирането на детайлите дни преди берлинската премиера. За Dark Noir Рафаел казва, че вече не е просто неговият филм, а "нашият".
Повече за комбинирането на 3D, 2D и илюстрация (рядко срещан похват) може да разберете от филма, който проследява процеса на работа по Dark Noir в студиото на Red Knuckles в Лондон.