Зад кулисите на стрийминга, разказано от професионалисти

Какви са основните компоненти за успешен лайв стрийм

0 коментара Сподели:

Непредвидим бум на стриймингите се появи в следствие на коронавируса. Все по-често, влизайки в профилите си в социалните мрежи, виждаме хора и страници, които са „на живо“.

Диджей сетове, концерти, постановки дори и цели фестивали са вече достъпни в онлайн пространството в реално време.

Какъв обаче е механизмът зад целия процес на директно излъчване, ни разказват професионалистите от STREAMER.BG, които имат зад гърба си 11 годишен опит и над 1 000 излъчени на живо събития. 

Техническо обезпечаване

За да е успешен един стрийминг, е много важно качеството на всеки един от компонентите, които са нужни. При живото излъчване няма място за грешки и ако връзката е лоша и стриймът прекъсне, може да се загуби по-голямата част от аудиторията. Следващият есенциален елемент е звукът: не трябва да се правят компромиси, защото лошо звучене може да развали и най-добрата визуализация. Ако става въпрос за стрийм, в който звукът е водеща част, трябва задължително да се ползва подходящата техника. В този ред на мисли стрийм с телефон не притежава достатъчните характеристики за оптимална картина и звук, както и различни перспективи.

Механика

Следващото най-важно нещо е целта на занятието – дали зрителите ще бъдат ангажирани по някакъв начин, или ще бъдат просто наблюдатели на действието. Връзката с потребители може да се осъществи както чрез видео връзка, така и чрез чат. Например ако имаме бранд и искаме да представим нов продукт, услуга, Q&A– изисква се участието и на хората, които са част от стрийминга. Ако пък е театрална постановка или някаква дейност със занимателна цел, единствената роля на потребителите е да се наслаждават на случващото се.

Съдържание и сценарий

За характера на самия стрийм е добре да има предварителен сценарий: няма нужда да се спазва дословно, но е добре да има отделни точки, които да се следват. Съдържанието е от изключителна важност – самоцелният стрийм не носи стойност на никого. Също така форматът е интерактивен, защото, за разлика от публиката на място, тук аудиторията има инструментите да коментира и очаква обратна връзка.

Благодарение на стрийма може да се изгради по-здрава и близка връзка между създателите и потребителите.

Разпространение

Платформите за общодостъпно ползване са Facebook и YouTube, като при избора се взима предвид кой от тези канали е най-добре развит и каква е целта на самия стрийм. Могат да се ползват и специализирани платформи, които позволяват къстом линк, персонален брандинг и дори монетизиране на самата дейност. 

Промотиране

Самият стрийм е добре да е комуникиран с таргет публиката, така че когато той се случва, тя да бъде подготвена за това. Може да се използват и различни канали за промотиране на самото стрийм събитие.

Стриймингът като инструмент може да бъде полезен за всеки организатор на събитие, бранд или личност, който има автентично и полезно съдържание.

Как да обработваш снимки успешно от телефона си? Виж тук.

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

 

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *