Украинският ловец на глави

Кирил от Head Hunters разказва за детските мечти, животът в чужда страна и историите, които го вдъхновяват

0 коментара Сподели:

Когато шотландецът Джон Джеймисън решил да напусне родината си, за да основе своята световноизвестна марка уиски, едва ли е подозирал, че векове по-късно неговият пример ще продължава да се следва. Тази събота (27 януари) основателят на бръснарницата Head Hunters Barber Shop Кирил ще гостува във възможно най-подходящото за него място – Jameson Безстрашни пичове, – където ще разкаже как е решил да напусне родната Украйна и лесно ли е да започнеш нов бизнес у нас.

Преди да дойдеш в България, си бил утвърдено име в IT индустрията в Украйна. Как реши да напуснеш работата и родината си, за да дойдеш тук и да се занимаваш с нещо напълно различно?

Получих оферта за работа в София от компания, в която работех през 2015 г. в Украйна. Моят баща е българин и аз винаги съм искал да дойда да поживея в България, точно затова толкова бързо взех решението да дойда тук. През годините ми се въртеше в главата идеята да отворя бръснарница. Когато дойдох тук, се влюбих в София и разбрах, че тук липсва такова място като Head Hunters.

На какво се дължи интересът ти към бръснарството?

Моят интерес към бръснарството е още от детските ми години, само че тогава беше хоби.

Когато бях на 14 г., гледах филма Barbershop и много ми хареса атмосферата. Реших, че един ден трябва да направя нещо подобно и в моя живот. В Украйна през 90-те години нямаше нищо подобно и може би затова се впечатлих толкова от това.

Трудно ли е да започнеш нов бизнес в България? Тукашният „бизнес климат“ сходен ли е с този в Украйна?

По-принцип беше доста трудно, защото не знаех езика и не познавах никого тук. Всичко това беше ново за мен. Бизнесът тук и в Украйна е доста различен. Тук хората не са запознати с думата барбършоп и са малко недоверчиви. Хубавото тук е, че всичко става по законен начин от административна гледна точка, докато в Украйна всеки един документ трябва да се извади срещу сума пари.

Какви са особеностите при развиването на бизнес, който е тясно насочен към определена публика?

В сферата на бръснарството най-специфичното е, че не получаваш 70% от прихода, защото не работиш с жени. Периодът, който е необходим, за да разработиш място, което е само за мъже, и да излезеш на чисто с печалба, е доста по-дълъг, отколкото в унисекс салон. Маркетинговата стратегия също е доста по-различна, отколкото в сферата на обикновеното фризьорство.

Пускането на брада е доста модерно напоследък. Можеш ли да дадеш някакъв бърз съвет за нейната поддръжка?

Всяка брада, както косата, трябва винаги да бъде чиста. Затова аз препоръчвам на всеки клиент сутринта да измива брадата си със сапун, предназначен за брада, да слага професионален продукт за брада (олио или балсам ) и най-малко 2 пъти на ден да сресва брадата с четка или гребен.

Разкажи ни повече за себе си. С какво обичаш да се занимаваш извън бръснарницата?

Като всеки новопристигнал в друга страна аз трябва да работя много повече, за да си подсигуря най-важните неща, затова нямам много свободно време. Обикновено се отдавам на самообучение, защото винаги искам да подобря качеството на подстригването.  Също така искам да подобря своя български език и да науча повече за българската култура, затова винаги когато имам време, чета някои неща на български и пътувам из България, за да опозная страната.

В събота (27 януари) ще бъдеш гост-лектор в “Jameson Безстрашни пичове“. Защо реши да участваш в този проект?

Откакто съм в България, посетих няколко събития, които са организирани от екипа на Jameson и съм много впечатлен от тях.

Харесва ми как брандът Jameson се е развил тук.

И проектът "Jameson Безстрашни пичове" е потвърждение на това.
По образование аз съм маркетолог и историята на всеки един успех ми е много интересна и важна, защото това е най-хубавата мотивация, която можеш да получиш.
 

Програма на предстоящите събития в „Jameson Безстрашни пичове“:

27 януари (събота), 18:00 ч. – „Barber & Ken” с Кирилл от Head Hunters;
30 януари (вторник), 19:30 ч. -„Да закараш София“ с Христо Чернев от TaxiMe;
31 януари (сряда), 18:30 ч. – „Boost your business” с Мартина Стефанова от „ДОМА“;

Ето и нещо за графити артистите от Jameson.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *