АНДИ УОРХОЛ НА INSTAGRAM
Robert Drawbertson става известен в социалните мрежи като вдъхва нов живот на попарта
Не знаем дали си фен на Анди, но ако си, със сигурност ще… какво? Какво означава „Не съм чувал за Анди Уорхол“? Добре, примигваме бавно и поясняваме: Анди Уорхол е американски художник, водещ представител на течението попарт. Занимавал се е предимно с илюстрации за реклами, докато не се превръща в световно признат артист и едно от най-големите имена в (литературно, художествено и кино) изкуството. В центъра на творчеството му е общата представа за американската култура (рисува пари, доларови знаци, храна, женски обувки и известни личности).
Освен с изкуството си Анди Уорхол остава популярен с един от най-известните си цитати – твърдението, че „в бъдеще всеки ще бъде световноизвестен за 15 минути“. Живеейки в ерата на масовата комуникация и социалните мрежи, със сигурност можем да кажем, че „пророчеството“ му е било spot on.
Днес ще те запознаем с Доналд Робъртсън (или Drawbertson) – директор на отдел „Творческо развитие“ в гигантската козметична компания Bobbi Brown. Друга част от ежедневието му включва пътуване всяка сутрин с метро от Ларчмонт до работното си място в Estée Lauder, в центъра на Ню Йорк. А, и съвсем небрежно ще вметнем, че той е един от тримата оригинални основатели на MAC Cosmetics.
Но може би най-впечатляващият факт за него е това, че той е способен да възхити всички около себе си със своя ексцентричен, хумористичен, забавен, безгрижен, модерен, елегантен и колоритен стил. На живот, но и в изкуството, което създава.
"Не харесвам идеята, че в училищата можеш да научиш как да рисуваш. Аз самият отидох в художествена академия за около 10 минути, след което ме помолиха да напусна. Моето основно влияние е кръстоска между Уес Андерсън и Деймиън Хърст. Всичко, което правят, можеш да усетиш наистина", казва Робъртсън.
Да го кажем просто – всяко от произведенията на Donald Drawberston може да се определи най-адекватно като eye candy. Изключително свежо и по някакъв начин дори забавно, защото той може да сътвори картина от ленти, чрез рязане, кълцане, залепване, от драскулки или на практика от въздуха, като крайният резултат винаги създава положителна емоция. Така той става популярен с попарта си за отрицателно време, който наистина много наподобява стила на Анди – The New York Post дори го наричат „the Andy Warhol of @instagram“.
„Хората казват, че им напомням на Анди Уорхол може би защото и той като мен е започнал като илюстратор и след това е продължил да се занимава с художествено изкуство. Аз съм в подобна позиция в момента. Но докато при него работата е била по-скоро реализирана ежемесечно, аз се старая да пускам по три или четири от работите си всеки ден.“
Наред с всичко това той е съпруг и баща на пълно работно време. Има жена, пет (пет!) деца и две кучета. Която част от живота си също обича толкова много, колкото работата и изкуството. „Обичам тревните площи, къщите и магазините за хранителни стоки. Обичам Target. Обичам да рисувам върху кутии от зърнена закуска и други рециклируеми неща. Предполагам, че затова ме наричат крайградския Анди Уорхол. Обичам също така, когато ми звънят от корейския Vogue, за да направя илюстрация за тях."
Толкова е лесно да правиш нещо стереотипно в света на изкуството. Но да бъдеш нормален човек, който рисува орехи, които да приличат на знаменитости, е съвсем друго. Трудно е, но се опитвам.
Неговите последователи са набъбнали до 24 000 за отрицателно време. Желанието им да притежават частичка от богатата му колекция го кара да започне да продава своите произведения, които започват от $250 и могат да стигнат до $2200.
Профилът му в Instagram е тук.
Напомняме ти, че тази събота Absolut представят арт колаборация с Уорхол на тематично парти.