Зелена линия Витоша: Златните мостове – Копитото

Планината е тук, а ти къде си?

0 коментара Сподели:

Няма друга европейска столица с толкова висока планина, издигаща се непосредствено до нея. Днес връзката между двете е по-тясна от всякога заради многобройните туристи и благодарение на проекта на Лидл България – Зелена линия Витоша. Разположена южно от големия град, Витоша е наричана „белия дроб на София“, с който можеш да дишаш и ти. А ние ще те вдъхновим с няколко материала за леки и приятни разходки, започващи или свършващи oт мecтнocттa Злaтнитe мocтoвe.

ЗЕЛЕНА ЛИНИЯ ВИТОША: ЗЛАТНИТЕ МОСТОВЕ – КОПИТОТО
Витоша е толкова примамлива в края на лятото. Направо ни зове в прегръдките си, така че няма причина да не й се отдадем, дори за малко. Избираме кратък и лек маршрут за срещата си с нея – от Златните мостове до Копитото, който е почти като разходка в парка.

До местността Златните мостове стигаме с автобус от Зелена линия Витоша за пешеходци. Тя дава възможност на всички любители на разходките сред природата да се придвижват лесно, удобно и безплатно до Дендрариума и Златните мостове.

Особеното на маршрута е, че от Златните мостове няма табелка към Копитото и ако човек не знае посоката, може да се обърка. Трябва да се тръгне покрай бистро Златните мостове и да се хване пътеката, или по-точно алеята, за хижа Момина скала и хижа Планинец. В началото по тази алея има разни табелки по дърветата с мъдри мисли.

След около 20 минути ходене по алеята се стига до едно разклонение – пътеката нагоре и надясно води към хижа Момина скала, а пътеката надолу и наляво – към хижа Планинец. На това разклонение си има стълбче със съответните указателни табелки.

Няколко метра след това отклонение алеята към хижа Планинец пресича шосето и продължава през една горичка. Там, някъде в началото на тази горичка, се появява вече и първата табелка-стрелка към Копитото. Пътеката, макар и горска, е сравнително равна, широка е, преминава през две поточета и няколко участъка с големи камъни.

След около още 20 минути ходене след онзи разклон Планинец – Момина скала се излиза на едно голо от дървета място с прекрасна панорамна гледка към Люлин планина. Там на това голо място пътеката отново се разделя – вляво към хижа Планинец, вдясно към хижа Момина скала, а пътят за Копитото е направо.

От това място (с гледката) до Копитото има около още 20 минути ходене. Някъде по средата на този последен участък пътеката пак се разклонява и пак десният ръкав води до Момина скала. За Копитото се хваща пътеката наляво.

Разходката ще ви струва около час време в едната посока. Но гледката, която се открива пред теб от Копитото, в подножието на телевизионната кула наистина си заслужава.

Всички маршрути на Зелена линия се движат през уикендите и официалните празници между 9 юли и 25 септември. Автобусите се движат двупосочно и тръгват съответно в 8:00 ч и 9:00 ч от стадион „Васил Левски” и в обратната посока в 17:00 ч и 18:00 ч от Златните мостове.