ПромениКартинката и CineLibri напълниха залата на кино Одеон
Зрителите видяха новата поредица видеа на студенти от НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, посветени на каузата зад ПромениКартинката, и премиерата на филма „Блубек“
снимка: Филип Морис България
Информационната кампания на Филип Морис България ПромениКартинката и кино-литературният фестивал CineLibri с
първото си дискусионно събитие за ролята на киното и фестивалите с кауза напълниха залата на кино Одеон.
Как киното и фестивалите у нас припознават каузата за опазване на околната среда, а изкуството вдъхновява и ангажира по значими за обществото теми, споделиха специалните гости. В препълнената зала на кино Одеон, като част от 10-ят юбилей на Международният литературен и кинофестивал CineLibri, зрителите имаха възможност да разберат повече и за успешната колаборация между НАТФИЗ „Крьстьо Сарафов“ и ПромениКартинката, в резултат на която са новата поредица вдъхновяващи видеа на студентите от Академията, посветени на каузата за отговорно потребителство поведение и опазване на природата от замърсяване с неправилно изхвърлени тютюневи филтри и други отпадъци.
Видео творбите на младите второкурсници от НАТФИЗ получиха бурни аплодисменти от всички присъстващи в кино Одеон,
а в социалната мрежа ТикТок вече имат над половин милион гледания.
Проектът е част от успешното партньорство за трета поредна година между НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, факултет „Екранни изкуства“ и Филип Морис България –
компанията, която стои зад екологичната кауза.
снимка: Филип Морис България
Освен на въздействащите видеа на младите талантливи творци, публиката в залата се наслади и на премиерния филм „Блубек“, който разкрива духовната близост на една майка с нейната дъщеря, споделената им страст към океана и борбата за опазването му –
красиво напомняне за способността на всеки от нас да участва в промяната на света.
снимка: Анелия Иванова, мениджър връзки с обществеността, Филип Морис България
Хората от артистичните среди бяха едни от първите, които веднага прегърнаха кампанията, тъй като разпознаха в нея дори още по-голям обхват от темата за опазването на околната среда от замърсяване, а именно – темата за промяна на средата у нас и за промяна на самите нас. Водени от вярата ни в силата на изкуството, и по-конкретно аудио-визуалната му форма, да провокира към размисъл, дебат по социално значими теми и към действия за промяна, реализираме успешни колаборации с много от водещите културни и арт фестивали у нас“, заяви Анелия Иванова, мениджър връзки с обществеността във Филип Морис България и един от основните двигатели зад кампанията ПромениКартинката. По отношение на дългосрочното партньорство на кампанията с с НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ тя добави, че се е получило съвсем естествено и се развива толкова успешно най-вече „благодарение на таланта на младите студенти и професинализма на преподавателите“.
Анелия Иванова допълни, че всяка година се присъединяват към каузата все повече и повече партньори, съмишленици и доброволци и че от компанията вярват, че
това е доказателство, че по този начин ще се случи истинска промяна.
снимка: доц Росица Илиева, НAТФИЗ
Според доц. Росица Илиева, преподавател в катедра „Филмова и телевизионна режисура и анимация“, факултет „Екранни изкуства“ в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ винаги, когато има сериозни каузи, които касаят обществото, а в този случай и
планетата, се търсят съмишленици и посланици на тези каузи.
В този случай посланици на каузата и конкретно на Променикартинката са нашите студенти. Изкуството е начин на индиректно общуване, който изключително директно обаче влияе върху всеки един от нас. Това е начинът тези млади хора да бъдат актуални спрямо проблемите, които ги вълнуват. И един от тях е екологичната катастрофа през последните години. Не може образованието да остане безразлично по темите, които са важни за държавата и всички хора. Естествено, че в нашата среда се търсят каузи, възможност студентите да се ангажират с тях, да отправят послания, които да резонират в обществото. Студентите, освен, че са много талантливи, те живеят с проблемите, които пряко ги засягат и са верни на каузата, на доброто, подчерта доц. Илиева.
снимка: проф. д.н. Божидар Манов
Аз съм щастлив, че студентите имат рефлекс за подобен социален проблем, той е общочовешки, нито е локален, нито е измислен. Става въпрос за нещо реално, което виси като дамоклев меч върху цивилизацията. И това не трябва да е кампания, това трябва да е всекидневие, допълни проф. д. н. Божидар Манов.
снимка: Петър Димитров, основател на фестивала A TO JAZZ
Културата е един от най-мощните ретранслатори на послания, категоричен е и Петър Димитров, основател на фестивала A TO JAZZ. В рамките на водещия музикален фестивал A TO JAZZ, както и на Синелибри, се излъчва новата поредица от въздействащи видеа, създадени от студентите във факултет „Екранни изкуства“ в НАТФИЗ.
Ние като фестивал успяваме да отправим тези послания към нашата публика и на практика да покажем какво могат да следват като фестивални правила, които да отнесат вкъщи. Какво правим – имаме разделно събиране на отпадъците, използваме посуда за многократна употреба, така спестяваме почти 1 тон пластмаса. Тази година за първи път направихме измерване на екологичният и въглероден отпечатък на културно събитие чрез партньорство със словашка фирма, тъй като все още такова ноу-хау в нашата страна няма, допълни от своя страна и Петър Димитров.
Общо девет екипа от студенти във втори курс по режисура, операторско майсторство, драматургия, монтаж, звук, сценарий и продуцентство представят по провокативен и въздействащ начин своя поглед как да „променим картинката“, като отправят апел за социално отговорно поведение и опазване на околната среда.
Всички атрактивни видеа можете да видите в Специални проекти – Промени Картинката (promenikartinkata.bg)
Предстоят и още две прожекции на филма Блубек, в рамките на които ще се излъчат и видеата на младите творци от НАТФИЗ.
#ПромениКартинката обединява изкуството и културата за устойчива промяна към по-добро бъдеще
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.