Предприемчивите мацки, които ни вдъхновяват: Аля Икономова

0 коментара Сподели:
Аля Икономова

Аля Икономова е от онзи тип вдъхновяващи фурии, които успешно претворяват и развиват себе си дори когато стане напечено.

Детството ѝ минава на пета скорост между Варна, Санкт Петербург и безброй активности,

а студентските си години отдава на правната материя до заветната тапия за магистър. След 13 години работа из заведения, включително като управител на Carrusel и Beach Bar в София, Аля създава свой бизнес с кауза в окото на ковид бурята през 2020 година. За нея и приятелите ѝ на борда на Balli Go новото им начинание е чудо, което си струва всички усилия . За нас пък е повод да те съблазним с няколко думи за бранда, с кампанията му за вдъхновяващи дами и с искрата, която Аля, Йо и Влади разпалват наоколо вече 27 години.

Защо според теб не се говори достатъчно за вдъхновяващите жени в страната ни?

Според мен върви интензивна комуникация относно успешни жени у нас – въпросът е в качеството на информацията. Би било чудесно да промотираме повече примери, които допринасят за обществото по различен начин, а не само с външен вид и позициониране в социални мрежи. 

Все по-често срещам кампании, които са посветени на жените и техните успехи.

Забелязвам обаче, че генерално се въртят едни и същи лица. На практика има много успешни жени, за чиито страхотни примери дори не подозираме. Именно затова нашата кампания включва и предложения на широката аудитория – така можем да излезем отвъд собствения си балон и да включим разнородни примери за вдъхновяващи жени. Силно се надяваме повече хора да заявят предложенията си, за да се получи една наситена палитра от разнородни в своя успех жени.

Какво прави една българка вдъхновяваща в твоите очи?

Жени, които приветстват успеха. Потресаващо много жени мислят, че не заслужават успеха си, когато го получат, и се подценяват. Истината е, че масово жените сами се саботират и не предприемат действия, дори и да знаят, че ще им донесат успех. Искрено се възхищавам на жени, които превъзмогват себе си и подсъзнателните си страхове. С действие. 

Ти самата си доста дейна мацка. В духа на GoGuide няма как да не попитаме какви места и събития посещава една активна жена предприемач.

Зависи от приоритетите. Преди ковид кризата, респективно преди да стартирам първия си бизнес, не пропусках културни мероприятия. Къде-що нещо се случваше в София, гледах да съм там, за да не изпусна нещо. По време на пандемията се преместих в родната си Варна, за да върна душата в тялото и да си отговоря на сериозните въпроси, които потисках. Тогава ме сгромоляса цялата натрупана умора от толкова много безцелно обикаляне и комуникиране с недотам стойностни хора.

В момента много прецизно подбирам мероприятията, в които вземам участие –

при всички обстоятелства е важно да има полза за някой от бизнесите ми или за личностното ми развитие. Когато разпускам, го правя или в много тесен кръг от близки хора, с които знам, че наистина ще се разтоваря, или на някой музикален фестивал с хубава музика. 

Последно бях на Wake Up Stran-Jah във Варвара. Музиката беше жестока и срещнах много познати от София, които не бях виждала от година. Много приятно и разнообразно преживяване с бонус точки за събирането на компанията ни от студентските години, с която срещите все по-често са онлайн.

Как се захвана с предприемачеството и защо в твоя случай не е в сферата на правото, за което имаш магистърска степен?

Завърших право, защото е фамилен поминък и исках родителите ми да са спокойни. Освен това е полезна основа за развитие в бъдещето. Никога не съм се виждала като адвокат, прокурор, съдия, камо ли юрисконсулт в корпорация.

Винаги съм искала да се занимавам с предприемачество заради динамиката и мултидисциплинарните познания, които човек трябва да има, за да е ефективен в тази дейност. Когато се занимаваш със собствен бизнес, трябва да разбираш от право, икономика, финанси, управление на човешки ресурси, водене на преговори, продажби и какво ли още не. Когато си предприемач, знаеш, че нищо не знаеш и светът е необятен, всеки твой ден е различен. Дълго време не тръгвах в тази посока, защото исках да открия своето “нещо”, което наистина ще ми доставя удоволствие.

Фактът, че първият ми бизнес е посветен на женското здраве и външен вид, никак не е случаен. Създадох Balli Go след близо 13 години работа по заведения, което макар и доста интересно и забавно, не е особено здравословно за млада жена. Непрестанно търсих продукти, които да подкрепят имунната ми система и козметични продукти, които да предпазят кожата ми от алкохола, цигарения дим, стреса и недоспиването.

Когато настъпи първата криза от COVID-19, успях да отделя повече време на моето хоби – козметиката, и да задълбая в химични формули, да проуча как стоят нещата за нов играч на пазара и да си направя сметката. Горе-долу за три месеца разписах бизнес и финансов план, кандидатствах за финансиране и го получих, намерих солидни партньори, от които да зареждам CBD и някак си нещата се случиха естествено. 

Защо избираш да останеш и да се развиваш в България най-малкото предвид че имаш корени и в Русия?

Аз развивам себе си по цял свят (смее се), но избрах да създам и разрасна бизнеса си в България, защото това е перфектна локация за стартиращ бизнес. Данъците са ниски, разходите са ниски, географски сме разположени перфектно, имаме адски кадърни професионалисти, които работят неуморно и са на разумни цени. Не знам дали сте забелязали, но доста чуждестранни компании регистрират дейност в България и това никак не е случайно.

Шегата настрана – обожавам България и се гордея много, че в мен тече българска кръв.

Великолепна държава, невероятна природа, страхотна храна, наситени сме с култура и история. Българите са истински хора – невинаги възпитани, но истински. Обиколила съм много места и никъде не съм намирала този комфорт, който получавам тук. 

Какво би посъветвала читателките ни да правят повече и какво – по-малко?

Повече да се грижат за себе си и да гледат собствените си интереси и по-малко да се опитват да угодят и задоволят изискванията на целия свят. Винаги ще има някой, който ще хвърли укорителен поглед с думите: “Ти много хубаво работиш, ама децата – кога?!” или “Добре де, ти децата вече ги имаш, ама не искаш ли и малко да поработиш, да се развиеш?”. 

Също бих ги посъветвала да спрат да се сравняват с хората в социалните мрежи (и не само). Изключително пагубен навик, който всички имаме и знаем, че не води до нищо хубаво. 

Защо реши да стартираш кампанията „Жените, които ни вдъхновяват“?

Подобна кампания е доста естествена за бранд, който създава продукти за активни и борбени жени. За нас е важно, освен да създаваме продукти, които стимулират и подкрепят тези жени, да водим и отворени разговори за и с тях. Аз имам няколко дами, които са ми ментори и към които редовно се обръщам, когато имам по-сложен бизнес или личен казус за разрешаване. В това отношение съм абсолютна късметлийка, че мога водя разговори като: “Абе, тук нещо тоя доставчик ми се запъва с MSDS-a. Как да процедирам? А, и между другото, казах му, че не съм ОК с отношението му, и спряхме да се виждаме. Права беше.” 

Ние на ежедневна база имаме толкова много борби, които един мъж трудно би разбрал.

Такъв един разговор ме вдъхновява и стимулира много повече, отколкото случаен цитат на Стив Джобс в интернет.

Какво представлява самата кампания?

Кампанията “Жените, които ни вдъхновяват” е поредица от 16 интервюта, които ще публикуваме всеки вторник на сайта на Balli Go. Разговорите ще бъдат в насока за професионалното им развитие, менталното здраве, особеностите на социума, в който живеем и подобни. Част от интервютата ще са с дами, които екипът на Balli Gо e подбрал, а друга част ще са от предложения на нашите последователи. Даваме и награди, така че може да разберете повече в социалните ни мрежи, както и на сайта ни.

Кои са заглавията, които ни вдъхновиха през годината дотук
Пусни се в Tik Tok с нас.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *