Интервю по престилки

Андон и Велимир от Mental Syndicate - по престилките ще ги познаеш

  • 15.11.2016
  • от Плами Максимова

Единият е майстор сушист, а другият бариста, но не професии­те им са повод да ви срещнем. Преди три години те сформират „синдикат на добре изглеждащите хора“ и започват с всички сили да работят в посока по-добре изглеждащ персонал в заведенията. Нещата, които излизат изпод ръцете им, те подписват с Mental Syndicate, а с днешна дата емблематичните престилки са запазената марка на места като „Ракета Ракия Бар“, „Фабрика Дъга“ и Chucky‘s.

Какъв е този синдикат и кой го сформира?

Всичко дойде от едно състезание за баристи, на което участваше Велимир. Оказа се, че той няма престилка, с която да пази дрехите си, и дори не можеше да си намери подобна на пазара у нас. Тогава нещо ни светна, че такъв адекватно изглеждащ продукт липсва, и решихме, че това е ниша, в която можем да се пробваме. В началото идеята беше тясно обвързана с престилки, но след това прерасна и в изработката на всякакви други аксесоари, които можем да наречем работни. Аксесоари, които са функционални и тяхната мисия е да са в услуга на заетите хора, които излизат рано сутрин и се прибират късно вечер.

Какви са аксесоарите, които предлагате?

Чанти, несесери, раници, пощальонски чанти, които наричаме „Пейо бег“, в процес сме на дизайнване и на още артикули, които са тясно свързани с работата на заведенията.

Защо Mental Syndicate?

По времето, когато реших­ме да създадем бранда, се бяхме върнали от жп завода, което е една друга наша странност. И там, вдъхновени от всичко соц, което лъхаше, се роди идеята за „синдикат“. Впоследствие решихме да е ментален, защото двамата мислим много еднакво.

Къде можем да видим продуктите ви?

По принцип работим по индивидуални проекти, но във Facebook страницата ни качваме голяма част от нещата, които правим. Част от тях могат да бъдат видяни и в Мagazinche. Последно имахме щанд на „Капана фест“, където предизвикахме искрени усмивки. Там се убедихме, че продуктите ни са интересни за хората, дори и за тези, които нямат нужда от тях.

Кой стои зад дизайна?

Всичко си правим ние. От дизайна до изработката. Цялата ни продукция се прави на ръка.

С какви материали работите?

Използваме главно суров деним. И двамата сме големи почитатели на материала, тъй като той има страшно интересна същност. Това е единственият плат, който изсветлява с времето по строго специфичен начин в зависимост от начина, по който се ползва. Така, дори някъде по света да има две еднакви престилки (въпреки че повечето ни проекти са костюмизирани), те едва ли ще изглеждат еднакво след известно време.

Каква е функционалността, която търсите в моделите си?

Това е строго индивидуално. Има много продукти на пазара, които изглеждат добре, но всъщност не вършат никаква работа. Затова добавяме стойност на моделите според клиента. Дали това ще са екстра джобове, гайки за закачване или нещо друго, всичко се прави според нуждите.

До къде се простират продажбите ви?

Вече излязохме и извън пределите на България и имаме осъществени проекти за Осло, Лондон и за една верига заведения в Сърбия.

Най-странният клиент, който сте имали?

Странен чак не, но примерно имахме една чисто бяла престилка, която бяхме нарочили за някой аптекар, но сега на „Капана фест“ я закупи човек, който се занимава с полиграфия.

Кои са заведенията в България, с които работите?

Започнахме с „Ракета Ракия Бар“, затова по някакъв начин те са ни на сърце. Пепи и Ники са страхотни пичове и ни подадоха ръка на самия старт преди 3 години. До съвсем скоро не сме се появявали публично да рекламираме продукта си, а брандът ни ставаше популярен от уста на уста. Работим още с „Фабрка Дъга“, Chucky‘s, Basquit в Пловдив и др.

Пазят ли престилките от зли очи?

Пазят от зли очи, но привличат погледи!

Виж няколко интересни бг стартъпи, които ни хванаха окото.