ТОП 5 ОТ ЛАРС ФОН ТРИЕР НА СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ

Поредното (18-о) издание на фестивала идва с пълна ретроспектива на скандалния датчанин

0 коментара Сподели:

Ларс фон Триер е истинска “персона нон грата” с изключителен мозък. На ръба между болното и гениалното филмите му те хващат за гърлото в първата минута и не те пускат до самия край. Ако си готов за неговия прочит на баналното, няма филм, с който да сгрешиш, и все пак ние даваме личния си топ 5 от филмографията му до този момент.

ПОРЕЙКИ ВЪЛНИТЕ (1996)

Филм, който успява да разкости темата за любовта, крайната привързаност и секса. Емили Уотсън (Бел) e момиче, което живее в малка патриархална общност, която се уповава на дълбоко вкоренени в съзнанието на хората религиозни ценности. Една криворазбрана вяра в шанса, който Бог дава на Бес да изкупи греха сиq я тласка към още и още грехове. Саможертвената й обич я кара да изпълнява всички странни желания на съпруга си и я води до изводи за любовта, до които човек, който живее в мир със себе си и хармония с другияq трудно би могъл да направи.
22 март, Одеон, 20:30

ИДИОТИТЕ (1998)

Филм за група млади хора, които практикуват идиотщина в голяма тайнствена къща, която е тяхната база. Идиотите успяват всеки път да надминат себе си, държат се като секта и се сблъскват драматично с обществото на нормалността. Сексуалната тема отново има своята отпечатък и една оргия от тази лента се намества сред най-запомнящите се провокативни сцени във филмите на Триер.
9 март, Дом на киното, 13:30; 23 март, Одеон, 15:00
 

ДОГВИЛ (2003)

Изключителен филм на Триер, заснет изцяло в студио, с театрални декори. Пантомимата се превръща в едно от изразните средства да се разкаже историята на красивата Грейс, която търси убежище в градчето Догвил. Първоначално решили да я приютят, жителите на града й поставят няколко условия, които впоследствие стават все по-странни, цинични и шокиращи, докато не се окаже, че маската на добротата прикрива грозно и недотам човешко лице. Грейс обаче не е “случайна”, което внася интригата в този конфликт.   
7 март, Дом на киното, 14:30; 25 март, Одеон, 17:15
 

МЕЛАНХОЛИЯ (2011)

Триер въплъщава депресията, която преживява преди около 8 години в този филм. Брутална, мрачна, достигаща нови висини на тъжното история. Празненството и пищността на сватбата на Джъстийн (Кирстен Дънст) и Майкъл (Александър Скарсгард) са само красивата картинка на разядения свят в този научнофантастичен апокалипсис. Тук апокалипсисът заплашва на много нива, а неговата най-силна движеща сила е злото, най-често облечено красиво. Впечатляват два удивителни женски персонажа.
9 март, Дом на киното, 16:00; 26 март, Одеон, 20:30
 

НИМФОМАНКА (2013)

Джо е жената, която си лепва етикета “нимфоманка”. Мотото на филма е “Забрави за любовта”, обрисувано умело с разказите на една жена, която до 50-ата си годишнина живее за сексуалното надмощие. Пристрастяването я води към тежки констатации за времето, чувство за вина и самота. Еротичното е основна тема във всеки от филмите на Триер, но тук то е всичко. В кожата на нимфоманката влиза Шарлот Генсбург, дъщеря на един от най-интересните мъже на миналия век Серж Генсбург. “Нимфоманка” е задължителен филм в селекцията ти тази година.

ЧАСТ 1: 7 март, НДК, Зала 1, 20:00; 8 март, Cinema City, 21:30; 9 март Cine Grand, 19:00; 16 март, Дом на киното, 01:00; 21 март, Cinema City, 19:00; 25 март, Културен център на СУ, 20:00; 26 март, Euro Cinema,  20:15; 27 март, Одеон, 18:00; 29 март, Дом на киното, 20:15

ЧАСТ 2: 14 март, НДК, Зала 1, 20:30; 15 март, Cine Grand, 19:00; 16 март, Дом на киното, 03:30; 16 март, Cinema City, 21:00; 21 март Cinema City, 21:30; 26 март, Културен център на СУ, 20:15; 27 март, Одеон, 20:30; 27 март, Euro Cinema,20:15; 30 март, Дом на киното, 20:30
 

ОЩЕ ФИЛМИ НА ЛАРС ФОН ТРИЕР, КОИТО ДА ГЛЕДАШ ПО ВРЕМЕ НА СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ:

1984  Елемент на престъпление (Forbydelsens element)
1988  Епидемично (Epidemic)
1991  Европа (Europa)
1994  Кралството (Riget) – тв сериал
1997  Кралството II (Riget II ) – тв сериал
2000  Танцьорка в мрака (Dancer in the Dark)
2003  Петте препятствия (De Fem benspaend)
2005  Мандерлей (Manderlay)
2006  Големият шеф (Direktoren for det hele)
2007  Всекиму своето кино (Chacun son cinéma) – новелата „Занимания”
2009  Антихрист (Antichrist)

Прочети и нашето ревю за най-награждавания филм в историята.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *