Не се крий на плажа, влез във форма за лятната почивка

Как да поддържаме тялото си здраво и във форма

  • 27.06.2021
  • от Таня Петров

В началото на лятото мантрата „ще се ходи на плаж, влизам във форма“ предполага бързи резултати. По този повод сега консултантът по хранене Таня Петров ще развенчае един мит или два, добре, поне три.

Не е вярно, че малките промени в храненето могат да доведат до тази мечта – по-скоро ще подобрят здравословното ви състояние в дългосрочен план, но няма да ви помогнат да се разделите бързо с излишните килограми.

Все пак има начин, за да се почувствате комфортно в кожата си и да имате самочувствие на плажа.

За целта съм подготвила специална хранителна схема.

Ще броим от 0 до 3! Започваме:

0. Никаква захар - абсолютна НУЛА!

Това означава да не добавяте захар към кафето или чая си, да проверявате дали няма скрита захар в продуктите, които купувате от магазина, да премахнете плодовете от диетата си, да изключите тортите, вафлите, шоколадите, бисквитките и всичко от този вид. Не забравяйте, че уж диетичните мюсли също имат добавена захар.

Ще попитате – можем ли да пропуснем тази точка и отвреме на време да похапваме захар? Не и ако очаквате бързи резултати. Захарта и отслабването са несъвместими. Колко жалко...

1. Една огромна зеленчукова салата, която да замести произволно хранене от деня ви.

В салатата е добре да присъстват броколи, зеле, моркови, карфиол, краставици, зеленолистни зеленчуци (марулки, спанак, рукола), гъби, чушки, зелен грах, домати, тиквички, целина. Те са

изключително богати на витамини и минерали, а и са много обемисти.

След голяма порция салата ще се чувствате буквално препълнени, а ще сте приели незначително количество калории.

2. Изяждайте поне ДВЕ порции зеленчуци на ден, които да са преминали термична обработка.

Можете да избирате между броколи, карфиол, моркови, тиквички, патладжан, зелен грах, бамя, зелен фасул. Идеята е, че подобни зеленчуци, след като за кратко срещнат температурата, се храносмилат по-добре и не ферментират в стомаха. А колко са две порции зеленчуци? Цели 500 грама! Това е доста храна и няма да се чувствате гладни. Към тях добавете риба, месо, сирена, бобови храни, боб, нахут, леща. И по възможност избягвайте хляба, ориза и картофите.

3. Спрете да се храните ТРИ часа преди сън. Обикновено прекаляваме с храненето точно вечер.

Ще се изненадате, но трябва да знаете, че приемът на определени хранителни добавки, витамини и минерали, въпреки че не може сам по себе си да ви накара да отслабнете, доста ускорява този процес.

А за да сте сигурни, че правите най-доброто за тялото си с цел да постигнете добри резултати, подбирайте внимателно витамините и минералите, които използвате. Препоръчам продуктите на Jamieson, защото са чисти, много добре усвоими и дават оптимални резултати.

Кажи каква ти е профилната снимка, за да разбереш от кое поколение си.

Магнезий

Проучванията показват, че магнезият е полезен за регулиране на нивата на кръвната захар и инсулина при хора с наднормено тегло или затлъстяване. Приемането на по-големи количества магнезий помага за по-добър контрол на нивата на инсулин и глюкоза в кръвта, съответно стимулира отслабването.

Омега-3

Важно е да приемате Омега-3, особено под формата на рибено масло. Изследванията показват, че по този начин процесът на изгаряне на мазнини е доста по-бърз. Този ефект е изключително засилен при хората над 30 години. Тук имам още една добра новина – Омега-3 действа изключително благоприятно за намаляване на упоритите мазнини на корема.

Хром

Хромът е най-известен със способността си да засилва ефектите на инсулина. Той неутрализира инсулиновата резистентност и подпомага отслабването. Диетичният референтен прием за хром е установен като 25 μg на ден за жени и съответно 35 μg ден за мъже.

Витамин D3

Витамин D3 може да подпомогне отслабването и да намали телесните мазнини. Това е доказано, както и че недостигът на витамин D3 е много често срещан.

Препоръчително е да проверите нивото на D3 в организма си чрез кръвни изследвания.

Най-малко 20 ng/ml (50 nmol/l) се счита за адекватно кръвно ниво. Добре е все пак да се поддържа във висока граница, а за целта ще трябва да го приемате допълнително под формата на хранителна добавка. 

Джинджифил

В комбинация със здравословна диета, повече движение и подходящи хранителни добавки, джинджифилът ще ви помогне да достигнете желаното тегло. Заслужава си да го приемате, за да засилите ефектите на отслабването и да постигнете по-бързи резултати.

Гответе. Лесно е да направите огромна салата, да я сложите в кутия и да я вземете навън със себе си. За похапване си носете ядки и маслини. Ако ви се прияде нещо сладичко, хапнете малко от тях, вместо да посегнете към някой бонбон.

Премерете се. Преди да започнете новия хранителен режим, проверете не само килограмите, но и мерките си. Запишете сантиметрите на талията и ханша. Понякога там личи по-ясно какви невероятни резултати сте постигнали.

Успех и побързайте! Почти замириса на море…

Няколко полезни съвета:

Първо за спорта. Не е нужно да се хвърляте в изтощителни тренировки. Ходете повече и правете високоинтензивни тренировки, поне четири пъти седмично по 10 минути.

Изхвърлете храните, които не трябва да консумирате. Дръжте ги извън дома, не ги допускайте в чантата си или в офиса. Спрете да купувате сладкиши, шоколади, чипс и други подобни и ще ви бъде много по-лесно да спазвате диетата си.

Тук събрахме цели 10 важни съвета, ако това лято си решил да ходиш на фестивал

Пусни се в Tik Tok с нас.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.