Ефектът на бумеранга
Подбрахме няколко хитри рекламни кампании, които ни карат да помислим два пъти, преди поредното кроше в лицето на природата.
ЕДНО ЗА СМЕТКА НА ДРУГО
Агенция: Lew’Lara\TBWA, Бразилия
Повече градове – по-малко гора, повече замръсяване – по-малко живот, повече автомобили – по-малко чист въздух. Всичко това показано по един доста креативен начин. Балансът липсва. Балонът се надува от едната страна, изсмуквайки и последните остатъци живот в другия край.
ЗЕЛЕНИ В КОШЧЕТО
Агенция: Saatchi & Saatchi, Копенхаген, Дания / за WWF
Малко рекламни кампании имат толкова ясно и разбираемо послание. Satchi & Satchi най-безцеремонно поставиха Южна Америка върху дозатор за хартиени кърпи. Идеята определено си я бива, а употребата на хартия със сигурност ще понамалее, при положение че нашето разхищение съвсем осезаемо ще убие цял един континент, пък и повече.
ДИШАЙТЕ ДЪЛБОКО, ВЪЗДУХ ИМА
Агенция: TBWA, Париж, Франция / за WWF
Тази кампания идва да напомни важността на горите около нас. И децата знаят, колко жизненоважна е веригата дървета-кисород-бели дробове. Ето защо, скъсването след първата брънка означава да се обречем на сигурна гибел. Преди да е станало твърде късно и да се самоубием по заобиколния начин се налага да обърнем внимание.
ДВОЙНА СМЕТКА
Агенция: Ogilvy & Mather, Украйна / за WWF
Идеята хрумнала на украинците в Ogilvy & Mather. Когато оставяте включена нощната си лампа (или онази в коридора, която ви мързи да станете и загасите), не сте единствените, които си плащат. Колкото и солена да се окаже вашата сметка, природата го отнася повече. Така че, не се бойте от тъмното и не пестете сили от прехода до ключа за осветлението.
ДА ВИ Е СЛАДКО
Агенция: JWTA, Дубай
Сосът от нефт със сигурност не ви кара да се облизвате лакомо. Идеята на дубайската рекламна агенция е да ни убеди, че каквото си го надробим, такова ще си го сърбаме, почти буквално. Един вид, ако без особени угризения изхвърляме нефт в моретата, последствията рано или късно ще се наместят в чинията ни.
ЖИВОТ ЗА ОТПАДЪЦИТЕ
Агенция: Miami Ad School, Маями, САЩ / за WWF
Добра тактика, с която WWF привлича вниманието към важността на рециклирането. Бихте ли пропуснали да изчистите името (флага) на родината си от неприятни битови отпадъци? Удар право по патриотизма и червена точка за добрата кампания.