Не, не го прави, за да зарадваш майка си
Вместо създаване на деца тези реклами насърчават само подигравки
Една кампания със звучното име „Направи го сега – ДНК“ напоследък стана тотален вайръл – за съжаление на създателите си – по напълно грешната причина. Няма спор, че в условията на брутална демографска криза, в които се намираме, нещо трябва да се направи. Каквото и да било друго, но не и тази кампания.
Защо механиката трябва да е с регистрация на бременност, все едно разиграваме кола от някаква лотария, е резонен първи въпрос.
Защо рекламите са толкова тъпи – съвсем логичен втори, последван от още десетина в същата посока.
Слоганът на кампанията е „Направи го сега“… Just do it, да. Това е само върхът на айсберга от глупости. Следват дяволити хедлайни като „Бащинството те прави по-привлекателен“. Ако се надяваш да станеш секси като баща, явно нещо си научил за начина, по който работи Вселената. Също така не трябва ли да си поне малко привлекателен от самото начало? Как ще го направиш това дете – с изнасилване ли? И цялата тази красота гарнирана с копито
„Тесните панталони са най-големият враг на сперматозоидите“.
Сперматозоидите имат много по-големи врагове и тесногръдието без съмнение е сред най-страшните. Все пак друга визия от тази серия рекламира с думите: „Селфитата с деца събират повече лайкове“, така може и по-зле.
Друг супер недомислен елемент на кампанията е стрийт частта, в която плюшен щъркел с неясна цел обикаля по улиците и се снима със „случайни“ минувачи, докато държи табела „Повече работни места за щъркелите“.
Ако така си губи времето тая птица, никога няма да си намери работа. И като стана дума за офис тематика – ако не знаете, „Бебето е единственият шеф, който обичаш“. Последвано от абсурдния полъх на патриотизъм, пълен с дебилно неверни факти, че България е сред страните с най-дълго платено майчинство. Също така според тази кампания гаранцията да си обичан вечно е да си направиш дете. Тези хора явно не са виждали как преминават празниците в 99% от реалните семейства у нас.
Черешката на тортата обаче е визията със сперматозоид, който прави яйца на очи и игриво послание:
„Майка ти ще се зарадва на внуче повече, отколкото на тиган“.
Това съчетание от думи е обидно със своята балканска елементарност на толкова много нива, че даже няма какво да го тълкуваме. Има десет неща, които можеш да подариш на майка си и да я зарадват повече от тиган. И кой изобщо подарява тиган на майка си? И това внуче как точно го поднасяш, опаковано с панделка за Коледа ли? Вместо да си свалиш гащите и да почнеш настървено да правиш деца, цялата кампания предизвиква импулс да намериш създателите ѝ и да ги удариш тях с тиган по главата. Ако се съди по нивото на криейтива обаче, това явно вече им се е случвало. При това нееднократно.
За финал оставяме най-хубавото. „Направи две черти“. Не, мерси – вие направете. И не спирайте, явно ви се получават нещата.
Ето и 45 реклами, които искаш да видиш
5 реклами, от които поглед не сваляме
Гледа ли новото ни видео?! Виж заедно с Тео Чепилов и Драго Симеонов кои са най-добрите моменти от хит сериала Stranger Things и спечели награда