4 съвета за мечтан бизнес от Джеф Безос

Когато провалът не е опция

0 коментара Сподели:

Джеф Безос разбира това-онова за добрите бизнес възможности. На 30-годишна възраст той зарязва високоплатената си работа във финансите, за да стартира онлайн книжарницата Amazon. Години по-късно неговият силен бизнес усет успя да превърне компанията в най-големия играч в онлайн търговията с пазарна капитализация от 1 трилион долара.

Вследствие на дългогодишния си опит изпълнителният директор сподели четирите ключови характеристики на „мечтания“ бизнес в годишното писмо към акционерите за 2014 година. „Клиентите го обичат, може да достигне много големи размери, има силна възвръщаемост на капитала и е устойчив във времето – с потенциал да продължи десетилетия“, пише той.

Когато намериш бизнес възможност, която да отговаря на тези 4 изисквания, „не просто плъзни надясно, а се ожени за нея“.

Възможността да идентифицираш добрите бизнес възможности е изключително полезно умение за предприемачите, като се има предвид, че повечето от стартъпите се провалят.

Ето и четирите характеристики, които Джеф Безос казва, че всеки успешен бизнес трябва да притежава:

Клиентите го обичат

Да отговаря на нуждите на клиента е в центъра на бизнес плана на Amazon от първия ден. „Ние не сме обсебени от конкуренцията, ние сме обсебени от клиента“, пише Безос в писмо към акционерите от 1997 г.

„Започваме с това, от което се нуждаят клиентите.“

Продуктът е следствие, а не изходна позиция в тяхната стратегия.

Резултатите от този ориентиран към клиента подход говорят сами за себе си. Amazon последователно заема първото място сред онлайн търговците, а повече от 70% от американските онлайн потребители казват, че са направили по-голямата част от своите празнични покупки именно оттам.

Може да достигне огромни размери

Растежът на Amazon е неоспорим. Това, което започна като онлайн книжарница с малък екип от служители, се превърна в гигант за продажби на дребно, който предлага почти всичко и вече е с повече от 500 000 служители.

Компанията, базирана в Сиатъл, се разраства и на нови пазари като доставка на храна и вериги за хранителни стоки, а понастоящем е в търсене на втора централа.

Силна възвръщаемост на капитала

През последните години Amazon се фокусира повече върху постигането на силна възвръщаемост за инвеститорите. Подхранвана от бързоразвиващи се инициативи като облачни изчисления и дигитални рекламни услуги, компанията за първи път направи печалба от 2 млрд. долара през 2018 г., продължавайки тригодишната си рентабилност.

Устойчивост във времето

Дългосрочната визия на Безос помогна на Amazon да устои на изпитанието на времето. „Поради нашия фокус върху дългосрочния план ние можем да вземаме решения и да правим компромиси по начин, различен от някои компании“, пише той.

Милиардерът разкрива, че рядко работи в настоящето. Вместо това той е с визия за две-три години напред, което му позволява да „погледне зад ъгъла“ и да предвиди следващата промяна в бизнеса.

Ето и няколко лесни начина да станеш нов човек от утре

Градските персонажи и техните съвети за добре прекарано време

Какво се случва в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *