#UNTAGGABLEXHIBITION – ИЗКУСТВО БЕЗ ЕТИКЕТИ, ОПРЕДЕЛЕНИЯ И РАМКИ

Когато хаштаговете не могат да опишат всичко, което виждаш и нищо, което чувстваш

0 коментара Сподели:

#untaggablexhibition е експериментален проект, неопределима изложба, в който луксозната марка автомобили Audi си партнира с online общността от визуални артисти Advertising Artists (художници, илюстратори и дизайнери), които искат да създадат нов модел на колаборация между хората на изкуството и модерните марки.

За да развият идеята си, вече няколко месеца над 20 творци работят усилено в рамките на платформата www.advertisingartists.eu върху една и съща тема: #untaggable: това, което не се поддава на описание, което не може да бъде определено, на което няма смисъл да поставяш етикет, и резултатите от тяхното вдъхновение, нестандартни идеи и иновативни техники са на лице. Млади таланти, ‘улични’ художници и утвърдени съвременни артисти създават изкуство без етикети, което на 19 април, под наслов #untaggablexhibition, ще види бял свят в галерия “Академия”, НХА.

#untaggablexhibition обещава да е единствена по рода си и да живее само веднъж със своите разнообразни творби, използващи различни медии, които не се поддават на традиционните определения. Самият подбор на артисти – с различни стилове, изразни средства, техника и подход – има за цел да разкрие възможности за нов тип комуникация, основана на спонтанното преживяване на твореца. Ще има интерактивни творби, които се раждат само с участието на наблюдателя си; ще има творби, които ще съществуват единствено и само по време на изложбата. Сред участниците има kunst творци с изложби в Германия, живописци, калиграфи, продуктови дизайнери, които в случая с готовност захвърлят тесните определения на сферите си и се впускат в това приключение без познати етикети и хаштагове. Имената на някои от тях: Аменун Женева, Калоян Тошев (MZK), Светлана Мирчева, Стела Василева, Калин Сарапионов, Стефан Чинов, Точка Илиева, Георги Касабов (Ndoe), GLOW.

Неопределимата изложба има амбицията да покаже какви неща могат да се родят, когато марка и творец са равнопоставени и сътрудничеството им не търси да достигне до отговори, а да интерпретира дадена тема максимално свободно, да задава въпроси. Този подход е в основата на философията на Advertising Artists – платформа, която има амбиция да изведе модерния бранд в един по-широк културен контекст. Един от експонатите ще бъде и специална високотехнологична инсталация на Audi, която до този момент не е показвана.

Audi Art Lab e инициатива на Advertising Artists и българското представителство на Audi, която търси пресечната точка между свободното изкуство и създаването на изцяло нови концепции в автомобилостроенето. Тази колаборация е напълно в духа на сътрудничеството, продължило повече от 10 години, между марката и Art Basel/Design Maimi. Марките на бъдещето нямат за цел само да продават. Фокус на всяка модерна марка е ползата, която може да създаде за всеки един човек по отделно и за обществото като цяло. Цялата история на Audi е белязана от дизайнерски и технологични микро революции. Марката искрено вярва, че безграничния творчески потенциал на човека балансира света, дава му посока и не му позволява да се разпадне в ентропия и безсмислие.

www.advertisingartists.eu е общност от визулани артисти, които търсят нов език с марките, тези модерни артефакти на цивилизацията ни. Те вярват, че чрез спонтанната интерпретация, чрез провокацията и нестандартните идеи, чрез любопитство преживяването с дадена марка или продукт могат да намерят изцяло нов смисъл и качество в по-широкия контекст на общността.
 

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *