Как екипът на „Силвър Стар“ създава промяна чрез доброволчество и социална ангажираност

Success Story: Малки жестове на доброта – разказваме ти формулата за успех през инициативите, които сплотяват екипа и помагат на обществото

0 коментара Сподели:
Как екипът на „Силвър Стар“ създава промяна чрез доброволчество и социална ангажираност

Има компании, в които инициативата идва от долу нагоре, а не обра­тното.

Място, на което служителите са двигатели на промяната към по­-добро. Точно такава е историята на „Радетели за добро“ – проект, роден от сърцата на хората в „Силвър Стар“, ком­панията, която представлява Mercedec­Benz за България и е носител на наградата „Дистри­бутор на годината“ за 2024 г.

„Вярваме, споделяме и предава­ ме, за да се случват в живота ни малки, но значими чудеса,“

спо­делят от компанията. И наисти­на понякога най-­голямото чудо е просто да протегнеш ръка. Всичко започва с една идея – да се покаже човешкото лице на бизнеса. Не логото, не продук­тите, а хората, които стоят зад тях и всеки ден влагат не само труд, но и сърце.

Как екипът на „Силвър Стар“ създава промяна чрез доброволчество и социална ангажираност

Служители­те предлагат, ръководството подкрепя, а резултатът е проект, който наистина променя жи­воти.

Две са основните инициативи – седмица на кръводаряването и благотворителен коледен базар. Първата се провежда в края на септември в четирите града, където компанията има офиси – София, Пловдив, Варна и Бургас. Втората – точно преди колед­ните празници, когато духът за даряване е най­силен.

Интересното е, че нищо не е наложено от ръководството.

Тези инициативи са предложе­ни от самите служители като част от вътрешно проучване за корпоративната идентичност. Участието е изцяло доброволно – от даряването на кръв до изработката на коледни лакомства и украшения за базара.

А резултатите?

34 служители даряват кръв, която ще помогне за лечението на 100 души. От коледния базар се събират 6000 лева – сума, която компанията удвоява. Тези средства отиват за две каузи – барокамера за Националния фонд „Св. Нико­ла“, която ще помогне на 300 деца и младежи с увреждания в 5 общини – Пирдоп, Златица, Челопеч, Копривщица и с. Антон, и домакински уреди за защите­ните жилища в Банско, подо­брявайки живота на 15 лица с умствена изостаналост. „За техните ползватели това бе най-голямото дарение, което са получавали до момента. Горди сме, че успяхме да ги зарадваме и да им подарим топлина и уют“, споделят от „Силвър Стар“.

Как екипът на „Силвър Стар“ създава промяна чрез доброволчество и социална ангажираност

Проектът е част от по­-широка трансформация, започнала през 2024 година.

След вътрешно про­учване компанията надгражда своето позициониране като „Дес­тинация на успеха“ и стартира инициативи в няколко направ­ления – менторски програми за развитие на служителите, както и осиновяване на кошери и застрашени видове орли за опазване на околната среда. Освен това организира изкач­ване на планински върхове за насърчаване на здравословния начин на живот.

„Радетели за добро“ обаче има специално място в тази мозай­ка, която плете ново ДНК на корпоративната идентичност.

Това е проектът, който най­-директно помага на уязвимите групи и показва, че бизнесът може да бъде ориентиран не само към продажби и финансови резултати, но и да е двигател на положителна промяна. В свят, в който често слушаме за корпоративна социална отговор­ носткато маркетингов ход, „Радетели за добро“ е освежаващо искрен пример за това как една компания и нейните служители могат да бъдат истински посла­ници на доброто. А може би най­-хубавото в цялата история е, че това е само нача­лото. Като камък, хвърлен във водата, тези малки жестове на доброта създават вълни, които се разпространяват далеч отвъд първоначалния импулс.

Coworking местата в София, които впечатляват с атмосфера и удобства

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *