Анджелина като Медея, Аида, Кармен… или просто „Мария“
Във филма нейният собствен глас ще бъде примесен с реални изпълнения на Мария Калас. „Мария“ идва на голям екран през ноември, а от 11 декември ще бъде достъпен и в „Нетфликс“
Повечето велики опери са с трагичен сюжет,
а както знаем, изкуството имитира живота – или поне така казва Аристотел (философът, не корабният магнат). Тя е една от най-големите оперни примадони на миналия век. Тя е икона с дързък стил, който върви ръка за ръка с още по-дързък език. Тя израства нещастна в родината на древногръцката трагедия, за да се превърне в муза, обожествявана от Пиер Паоло Пазолини, Франко Дзефирели и един мъж – влиятелен и харизматичен, – който ще бележи съдбата ѝ необратимо. Тя е Норма, Тоска, Турандот, Аида, Кармен, Медея, Мария Калас. Дори и да си сред хората, които на въпроса „Каква музика слушаш?“ инстинктивно отговарят с думите “всичко без чалга и опера“, със сигурност си чувал за нея. Жените като Калас са рядкост. Те още приживе се превръщат в икони, а след смъртта си продължават да вълнуват умовете ни.
Неслучайно чилийският режисьор Пабло Лараин превърна именно гръцкото сопрано в обект на следващия си женски портрет – след биографичните филми „Джаки“ (2016) и „Спенсър“ (2021). Но първо малко предистория.
Животът на Мария Калас е ненаписано либрето за една велика опера.
Момичето, на което съдбата е отредила да се превърне в истинска дива, е трябвало да се роди момче – нещо, което майката на Калас не ѝ прощава в детските години. Мария расте, превръщайки се в талантлива млада жена, която тежи 100 кг няма много приятели и не се радва на мъжко внимание. Така още съвсем млада Калас приема предложение за брак от 27 години по-възрастният Джовани Батиста Манегини.
Дотук разказаната история никак не е бляскава, нали? Но богините на съдбата плетат своята нишка и ето че Калас, мотивирана от желанието за голяма сцена, от представата за своя женствен идеал Одри Хепбърн и от една грандиозна любов,
се превръща в може би най-пленителната оперна певица на своето време.
Печели публиката не толкова с вокалните си умения, колкото със своето сценично присъствие, темперамент и женственост. Повратната точка в живота на Мария Калас е срещата с гръцкия магнат Аристотел Онасис. Той затъва в 11-годишна бракоразводна процедура с първата си съпруга, за да се обвърже с перлата на Гърция на име Мария. Любовта им е скандална във всеки смисъл на думата, но чувствата между двамата не подлежат на спор. Мария е човекът, който ще остане до Онасис и в последните му дни независимо от накърненото достойнство, болката, забраните и ревността.
Добрата опера се състои от драматични обрати. Животът на Калас изобилства от тях, а най-тежкият е появата на Джаки Кенеди – следващата жена – трофей на Онасис. В постановката любов трима герои са много и Калас се оттегля от мизансцена.
Последните си дни оперната легенда прекарва далеч от сцената, защото гласът ѝ вече е немощен.
Примадоната живее насред лукс, пудели и хапчета в Париж. Тъкмо в това състояние я заварваме във филма „Мария“. В главната роля – Анджелина Джоли. Категорията „Главна женска роля“ на следващата церемония по връчване на „Оскар“-ите май вече е предизвестена. Анджелина Джоли неслучайно определя ролята на Мария Калас като такава, която се пада „веднъж в живота“.
„Ролята ме промени като човек. Помогна ми да излекувам част от себе си…
Би било твърде лично, за да го обясня. Но от първия ден на снимачната площадка, когато не можех да дишам и плачех, до пеенето с пълно гърло в Ла Скала в Милано – тези моменти ме промениха“, споделя Джоли пред британския журналист Баз Бамигбой. Макар че актьорите често преувеличават, в случая няма причина да не вярваме на Анджелина. Зад изящното ѝ излъчване и безспорен талант знаем, че се крие емоционална, дръзка, драматична жена, която е понесла загуби на личния фронт, обожавана е, но на висока цена. Освен че е подходила лично към образа,
Анджелина Джоли месеци наред се подготвя за ролята, посещавайки уроци по класическо пеене.
Във филма нейният собствен глас ще бъде примесен с реални изпълнения на Мария Калас. „Мария“ идва на голям екран през ноември, а от 11 декември ще бъде достъпен и в „Нетфликс“. Вече гледахме официалния трейлър на филма, който ни дава повод да сме нетърпеливи. Без любов, без глас и без публика Мария Калас напуска този свят едва на 54 години. За някой, който смята, че няма „живот без сцената“, това не е задължително трагичен финал. За някои хора смъртта е само антракт преди вечността. А седмото изкуство обича думата вечност.
Неделна киновечер: 10 страхотни филма с Анджелина Джоли
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.