Неонът от дрехите ти до любимите технологични джаджи – цветният тренд на лято 2024
За да вибрираме на вълните на лятото трябва да заложим на неон – от аксесоарите, които описват стила ни до устройствата, които са винаги с нас и променят лайфстайла ни
В калейдоскопа на съвременните тенденции едно явление продължава да е в центъра на вниманието ни и предизвиква нова вълна от вълнение: неонът. Този тренд не се отнася само до декора или модата, а е истинска революция, която влива енергия и цвят във всеки аспект на живота ни.
Еволюцията на неона: От ретро усещането на 80-те до сега
Някога ограничен до сиянието на градските улици и ретро ресторантите, неонът се отърсва от носталгичното си минало, за да се превърне в символ на модерното. Трендът, който поставя началото си с ярките цветове на 80-те години на 20-и век, се завръща с пълна сила и тази година. Но как започва всичко?
През 1980 г. неоновите цветове започват да се използват в спортното облекло и по-конкретно –
триката за аеробика, които вече са се превърнали в моден „statement“ на епохата. 90-те идват с пълния триумф на неона. Доказателство за тоталната му диктатура в модния свят е фактът, че дори Chanel започва да предлага своя отличителен костюм в неонови цветове. През 2000 г. неонът вече е масов тренд дори за висшата мода. Пример за това е изключително луксозната чанта на Hermès – Birkin, която вече се предлага в неоново розов цвят.
Марго Роби на снимачния сет на „Барби“. Снимка от Instagram.com@gettyimages
Дамска чанта Hermès – Birkin. Снимка от Instagram.com@gettyimages
Как неонът се превръща в новото „черно“?
Неонът като тенденция тотално превзема модната сцена през последните няколко години. Пренасяйки се на най-голямото модно събитие в света, а именно Met Gala, неонът става все по-съществена част от екстравагантните визии на знаменитостите. Ексклузивното събитие на VOGUE несъмнено е най-престижното и най-очаквано в сферата на модата. Най-емблематичните визии са тези на Кендъл Дженър от Met Gala 2018, която носи ярко оранжева рокля на Versace, както и на актьораот MARVEL – Себастиян Стан, един от малко мъже в историята на червения килим, който се осмелява да носи нещо различно от черен костюм. Неговата неоново розова визия от Valentino се появи на страниците на не малко модни списания.
Кендъл Дженър на Met Gala 2019. Снимка от Instagram.com@kendalljenner
Себастиян Стан на Met Gala 2020. Снимка от Instagram.com@imsebastianstan
Но когато става въпрос за ежедневна мода, повечето брандове залагат по-скоро на аксесоари в неонови цветове,
които да представляват лек акцент в цялостната визия. Най-големият хит това лято ще бъдат ярките обувки, а световно признати дизайнери като Christian Louboutin пускат цели модни линии с аксесоари, вдъхновени от неона.
Пулсиращата енергия на неоновите светлини вдъхновява и много технологични компании,
които отключват силата на цветовете с продукти, въплъщаващи не само иновация, но и уникален стил. Подобен пример в търговската мрежа в България можем да видим при продуктите на Dyson – сешоари в ярки нюанси и продукти за дома в характерни неонови тонове. Те намират място и върху технологични аксесоари като мишките и клавиатурите на Logitech. През месец май у нас пристига още един ярък пример за устройство, с което да изразиш личния си стил още по-категорично. Това е лимитираната серия на устройството за нагряване на истински тютюн IQOS, която ще се появи у нас в края на май. IQOS ILUMA Limited Edition Neon Purple приковава вниманието с перфектно съчетание на външен корпус в наситено лилаво и свежи цикламени акценти и е отличен с престижната международна награда за продуктов дизайн Red Dot Award 2022. С лимитираната серия брандът отбелязва 10-годишнината от лансирането си за първи път на световния пазар.
IQOS ILUMA Limited Edition Neon. Снимка от www.red-dot.org.
Неонът в градския пейзаж
От осветените улици на Шибуя в Япония до емблематичните екрани на Таймс Скуеър в Ню Йорк, неонът превръща градската среда в ослепителен оазис на цветовете. Но тук не става въпрос само за естетика – неонът изпълва пространството с усещане за жизненост и вълнение, като образите на попкултурата и ярките цветове се превръщат в основен хайлайт на ърбън средата в големите метрополиси.
От подземни клубове до рууфтоп барове, неоновото осветление е задължителна съставка в рецептата за всяко незабравимо парти.
Най-емблематичният клуб в света – Мулен Руж в Париж, привлича своите посетители както с необикновената си кабаретна програма, така и със световноизвестния си неонов брандинг, който поставя началото на бар културата във Франция. Пренасяйки се от кабаре сцената в Париж към модерните рейв партита в Амстердам, можем да забележим, че неоновите акценти запазват своята атрактивност. Най-новият тренд в рейв парти културата е създаването на 3D визуални материали, които чрез позиционирането на екрана създават усещането за пълно потапяне в преживяването.
Кабаре клуб „Мулен Руж“. Снимка от instagram.com@moulinrougeofficiel
Times Square NYC. Снимка от instagram.com@timessquarenyc
Неонът е тенденция, която ни вдъхновява да сложим „ярко розовите очила“ и да избягаме от своето сиво ежедневие. Независимо дали танцувате в блясъка на неонови светлини или пазарувате нови аксесоари за предстоящата лятна почивка,
ярките нюанси ви предизвикват да бъдете себе си по един нов и неочакван начин.
Нещо ново? Нещо повече! – Зад кулисите и във вихъра на партито на годината
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.