Опознай поколението между 16 и 25 години, за да го разбереш
Времето на Generation Nova е тук, а кои са те ще ти разкажем ей сега
Да описваме групи хора на база годината им на раждане може би не ти звучи като най-любопитното нещо, което може да прочетеш днес, но ни дай шанс – имаме много какво да ти кажем.
В последните години стана много модерно да се причисляваме към едни или други буквички, да сме съгласни или да сме в пълен противовес с мнението на съвременниците си.
Повечето пъти, четейки за поколенията и нагласите им, цитираме чуждестранни проучвания и дори да се смятаме за космополити, статистическите данни за САЩ често не припокриват българската действителност. Новата информация по темата идва директно от България! Huawei Consumer Business Group представи скорошно проучване на младите хора в България във възрастовата група между 16 и 25 години.
Проучването е извършено от българския офис на водещата международна изследователска агенция Ipsos, която има богат опит в изследването на общественото мнение и потребителските навици и нагласи. Включва 300 представители на градското население у нас и целта му е да разбере какво ги интересува, да улови вдъхновенията им и да ни даде малко по-ясна представа за тях.
Ние ти разказваме…
Светът отива на…
… не много добро. Дали за младите български таланти чашата е наполовина пълна или наполовина празна, вече не е въпрос без отговор. 26% от младите хора у нас остават оптимисти, над половината обаче – 55%, са категорични, че той върви към по-лошо, а всеки пети, или 20% от анкетираните, отговаря, че не може да прецени. Тук е интересна разликата между нагласите на мъжете и жените, като по-големите оптимисти определено са мъжете. 39% от анкетираните мъже смятат, че светът върви към по-добро, срещу едва 14% от анкетираните жени.
Поляризация в нагласите къде се намираме в света
В проучването са включени много любопитни въпроси, които могат да ни ориентират в адаптацията ни към сегашния свят. Основни теми като Аз и светът, грижата за себе си, традициите и погледът към бъдещето оформят силна поляризация – половината анкетирани се идентифицират с една нагласа, а другата половина – с нейната противоположност. Адаптацията към промените в света – а те са доста динамични в периода на съзряване на това поколение, бележи разлика в нагласите в столицата спрямо тази в останалите групи градове. В столицата по-склонни към адаптация са 61% срещу 42–52% в различните по големина градове на страната. Поляризацията 50/50 е видна по осите, които виждаш на графиката.
Риск печели – риск губи
Ако трябваше да гадаем, бихме предположили, че младостта, свързана с безгрижие и смели решения, кара представителите на Generation nova да рискуват, без да се замислят. Дали заради събитията от последните години или за друго, над половината анкетирани – 54%, казват, че „не поемат рискове, за да избегнат проблеми“, срещу 46%, които смятат, че рисковете са необходими, за да бъде животът по-вълнуващ. Цялостно, макар и с малко жените се определят като по-склонни да рискуват и да изпитват удовлетворение от предизвикателни задачи в сравнение с мъжете. Интересен и вероятно свързан с пандемията е и изборът „Да стоя вкъщи – да откривам света“, на който цели 48% избират предпочитанието да си стоят вкъщи.
Да се грижа за здравето си или да живея, без да мисля за утрешния ден
По отношение на този въпрос точно половината анкетирани смятат, че трябва да правят всичко възможно да подобряват външния си вид, а другата половина – да го приемат такъв, какъвто е. Половината биха изтъквали успехите си, а другата половина – по-скоро не, като тук мъжете са по-изтъкващи се, а цели 56% от жените предпочитат да не парадират с успехите си.
Можем ли да променим света?
Дали новото поколение може да промени света? Със сигурност. Дали иска? Не съвсем. Проучването открива, че 49% от Generation nova предпочита да се обръщат към неизменните, общоприети правила, а 51% – да се създаде нов морал на новия век. Ако излезем от столицата метриките се изменят и виждаме, че в по-малките градове доста повече хора са удовлетворени от утвърдените общностни канони.
Мотиватори на работното място
Поколението nova е и новата работна сила в България и е интересно да се проследят мотиваторите му за избор на работно място. Абсолютен номер 1 се оказва високото заплащане – за 43% от запитаните. 32% се мотивират от добър баланс между работа и лично време, 28% от гъвкаво работно време и място и 23% от нестресираща атмосфера, като този мотиватор стига до 32% при младежите от големите градове. Прави впечатление мотиваторът, поставен на последно място, с едва 7% – работодател, който подпомага каузи с положително влияние върху общността и околната среда, което е значително разминаване с приетите за естествени нагласи на най-младото поколение на глобално ниво и преди последните събития в света. На въпроса „Ако имахте възможност да направите нещо, което в момента обстоятелствата ви ограничават, кое би било то?“, най-много – 43%, отговарят – собствен бизнес.
Проучването засяга още много теми, по които младите имат интересни нагласи, като например:
47% смятат, че екологията трябва да бъде основен въпрос в бъдещето на нашата страна, а 53% – че има по-важни от нея проблеми за разрешаване.
За 40% е „по-важно да се забавляваш, отколкото да успееш“.
Според 44% парите са начин за защита на бъдещето на семейството, за 41% – позволяват да се радваш на хубавите неща в живота, 37% ги приемат за справедливо възнаграждение на труда и едва за 18% – като средство за пътувания.
52% не са съгласни с „Често преценявам хората по марките, които ползват и притежават“, но други 28% са съгласни с него. Жените преценяват по марките много по-малко от мъжете!
63% споделят, че технологиите цялостно правят живота по-лесен и улесняват воденето на здравословен начин на живот.
Запитани кой е най-важният сред тях, с огромна преднина тук се нарежда семейството, водещ приоритет за цели 48% от живеещите в градове младежи между 16 и 25 години у нас. И всъщност проучването завършва с добра новина за всички по-възрастни, които са се затъжили за „изгубените“ ценности на новото поколение, за начина им на комуникация и за технологиите, които развалят хората:
„Семейството е нещо много ценно! Това е училище, в което се учим да обичаме, да служим един на друг и да живеем“
Споделяме ти тази информация, защото всяка възраст идва със своите особености, а подрастващите в днешната действителност ще ни изненадват още и още следващите години. За да знаем кои са посоките, в които ще се развиват, и да предвидим следващите събития около тях, изследваме нагласите им. А вдъхновението за цялото това проучване, е една добре позната серия и новото попълнение в нея
– Huawei nova 9 SE, както и от цялата линия, представяща атрактивни модели за младите и активни хора, искащи да бъдат в крак с модерния начин на живот, изразяване и комуникация.
Tелефонът е лек, с интересен дизайн и заден панел от стъкло. Лъчите, отразяващи се в него, водят погледа до камерите, които за този ценови диапазон са много добри. Една до друга откриваме 108 MP основна камера, 8 MP ултраширокоъгълна камера, 2 MP камера за дълбочина и 2 MP макро камера, както и LED светкавица. В апликацията има всички режими, които да ти помогнат да сбъднеш идеите, които имаш на момента. Предната камера има ултраширокоъгълен режим, който ти позволява да събереш всички приятели в едно фото, а нощният режим се справя с ярките цветове, за да запечаташ нощните си приключения.
Като заключение можем да кажем, че Huawei nova 9 SE е насочен към младото поколение и специфичните му изисквания към модерния смартфон. С повече от достатъчно мегапиксели на камерата, ултрабързо зареждане и изпъкващ дизайн са покрити най-важните точки. По-задълбочен анализ на устройството можеш да видиш при колегите ни от HiСomm.
Култово италианско списание изскача с български брой
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.