Как да избереш подходящия спорт за теб

И как да задържиш новогодишните си амбиции и след речта на президента

  • 23.01.2017
  • от Ивелина Милева

Януари е измамната илюзия за динамично начало, която се превръща в мързеливото отлагане за утре, от понеделник или... направо до следващите новогодишни фойерверки и обещания, траещи до малко след Дунавското. И въпреки чара на всички, които имат суперсили за безкрайно отлагане и екстремен креативизъм в последния момент, се радвам изключително, че мудният месец след празниците е преполовен и по-скоро разнообразието няма да се изразява в това, дали ще плача кристали в студа, или ще ми се „скишне“ душата.

Замръзналото кралство ни носи освен -20 и милеене по пантофите вкъщи и +20 пъти повече амбиция за тренировки, която ни кара все пак да се раздвижим и да преоткрием себе си и стегнатото тяло изпод баницата и сармите. Спортът е нещо повече от гранитогрес на корема и други приятно обли праскововидни части (не че и това е малко!). Тренировките повишават настроението ни, срещат ни с ценни другарчета, вдигат самочувствието и изобщо ни карат да се чувстваме като след буркан лютеница.

Ако и ти си на кръстопът, както плеймейтка пред избора между калифорнийските червеи и фотосесиите кой спорт е за теб,

можеш да откриеш новия си любим спортен outfit в магазините на Bulgaria mall, който с новата си кампания ни помага да погледнем на спорта от друг ъгъл.

За останалото ние ще помогнем, като разгледаме най-популярните и готини начини да спортуваме, за да не избираш според зодията, чакрата или ретроградното влияние на Меркурий в килограмите и тонуса.

БОКС

Противно на предразсъдъците, че боксът е само за Кобрата и ще хвърчат кръв и сополи, той помага на много по-нежни създания като Яна Маринова например да поддържат завидна форма и добра кондиция. Тренировките включват задължително кръгова загрявка и чак след нея слагаш ръкавиците за ъперкъти и крошета. Това става с квалифициран треньор, което прави невъзможно за теб да прекараш отброяването в knockout. Завършва се с упражнения с гирички, коремни преси и скачане на въже, а това е страхотна тренировка за цялото тяло!
Степен на натоварване: Висока
Може ли от къщи: Само ако си тренирал преди, знаеш какво правиш и имаш боксова круша и ръкавици
Плюс: Тренираш за обща сила и издръжливост, не е нужно да имаш маса и релеф (sorry за разбитите представи)
Минус: Все пак трябва да имаш устойчивост на мускулите, а за да я добиеш, се иска решителност и малко боксиращо се ДНК

ЗУМБА

О, моя любов необятна! С две ръце и подпис заставам зад твърдението, че зумбата е интензивна кардио тренировка, която включва и силови упражнения, а не просто танци или чупки в латино ритми. И който мисли обратното, само да пробва зумба strong – high level версията, която представлява интервални упражнения, движенията в които са напълно синхронизирани с музиката. Още повече, че Strong by Zumba е разработвана заедно с Timbaland, така че не просто every move has a beat, но и beat-ът е мега як.
Степен на натоварване: Висока
Може ли от къщи: Да, но изпускаш най-готината част от това да тренираш с групата и да се смеете заедно (заради повдигнатия дух или пък един на друг)
Плюс: Това е забавният вариант на фитнеса, тренировката е изключително тонизираща и се създава приятелска атмосфера в залата
Минус: На другия ден може и да вървиш с изящността на сковано агънце

ЙОГА

Преди да си представите плетеница от крака и ръце, ще поясня, че самите упражнения са само част от същината на класическата йога – тя е начин на мислене, преживяване, релаксация, дори религия или мода. Чрез упражненията и различните пози (асани на йогистки) обаче не само ще достигнете вътрешен мир, но и ще извлечете многобройни ползи за тялото си. Всяка позиция е така измислена, че чрез притискане или обтягане да стимулира или активира различни нервни центрове. По този начин презареждаме батериите и се освобождаваме от стреса, помагаме едновременно на тялото и на ума си.
Степен на натоварване: От поза мъртвец до челна стойка в опора
Може ли от къщи: Да, но е хубаво да си овладял движенията предварително
Плюс: Йогата подобрява цялостното здравословно състояние, тонизира, подобрява баланса и гъвкавостта, стяга коремната област и намалява мастната тъкан
Минус: Ако във вените ти тече състезателна кръв, няма да дочакаш дзена

СПИНИНГ  

Все още на много хора спининг звучи екзотично и мистериозно и все пак бързо набира популярност, защото е прекрасен начин за бързо изгаряне на излишни калории. Това е групово аеробно занимание – организирано каране на специални колела (спинери) на закрито. Тренировките се провеждат с инструктор, а хореографиите са създадени така, че да преминават през различни етапи, и имитират колоездене в пресечена местност.
Степен на натоварване: Може да бъде различна
Може ли от къщи: Не и ако нямаш спининг байк (с традиционното колело не се препоръчва)
Плюс: Ставаш по-издръжлив и бързо се сбогуваш с мазнинките, освен това спинингът е най-щадящият за ставите спорт и е изключително полезен за сърцето
Минус: След първите тренировки краката ти може да „трепнат“, както Тони Найка и компания пред Божинката

ПЛУВАНЕ

С плуване бързо се оформя супер тяло, защото съпротивата на водата е 10 пъти по-голяма от тази, която оказва въздухът при тренировки „на сухо“. Плуващите рибки раздвижват и тонизират цялата си мускулатура и неслучайно според Платон всички, които не могат да плуват, са необразовани и заслужават презрение. Вече има страшно много басейни, които са пригодени за организирани или самостоятелни тренировки по плуване. Препоръчвам ти бързо да провериш кой е близо до теб и да се хвърлиш в басейна като ябълката на Беновска.
Степен на натоварване: Средна
Може ли от къщи: Ще е трудно
Плюс: Освен че при плуването участват всички мускули, то действа и отпускащо – организмът се засища с кислород и това отнема напрежението и стреса
Минус: Рискът е, ако температурата в басейна е по-ниска, сериозно да се озъбиш, но пък това си е допълнително каляване

ПИЛАТЕС

Пилатесът е дамската алтернатива на силовата тренировка. Това е система от упражнения, които ангажират и ума, и тялото, доказвайки, че цялостното здраве зависи и от състоянието на сивия орган между ушите. Пилатесът представлява динамично напрежение на мускулите и съчетава сила и контрол с красиви движения на фона на успокояваща музика. Същевременно сред основните му принципи са дишането и концентрацията за прецизното изпълнение на движенията с малко повторения и резултати за кратко време.
Степен на натоварване: СреднA
Може ли от къщи: Да, нужна е само постелка, приятна музика и интернет достъп до многобройните видеа с упражнения
Плюс: Пилатесът едновременно ни помага да отслабнем, да изваем страхотно тяло и да намалим напрежението, като ни дава и енергичност
Минус: Важно е да се съсредоточиш по време на упражненията, за което е добре да се разделиш със социалните мрежи и пощата за известно време

KANGOO JUMPS

Спортът, който се превърна в модно течение. Ако си се заблудил и все още нямаш снимка с kangoo jumps обувки, си струва да пробваш само заради това. Всъщност ползите са много – обувките с батутен механизъм ни помагат да изразходваме много повече калории и раздвижват лимфната система, което забързва метаболизма и премахва целу... думата с „ц“, която няма да спомена от суеверие. С kangoo jumps определено няма да ти стане скучно, с тях можеш и да jog-ваш, а упражненията с инструктор са най-различни и забавни. Иначе от НАСА са проверили – няма да излетите, но пък ще се насладите на възможно най-ефикасни упражнения с тези обувки.
Степен на натоварване: Висока
Може ли от къщи: Ако си имаш kangoo jumps обувки и достатъчно пространство – абсолютно
Плюс: Тренировката е на цялото тяло, а обувките предпазват и дори подсилват глезените, коленете, бедрата и изправят гръбначния стълб;
Минус: Не трябва да забравяш да си запазиш обувки в твоя размер преди kangoo

И така – без значение какво избереш, важното е да спортуваш, защото (с риск да прозвуча като типичен фитнес инструктор) единствената лоша тренировка е тази, която не се е състояла, и никога няма да съжаляваш, след като си тренирал. Пък и по-добре да се топлиш в студа с 5 блузи, яке и шал върху пончото, отколкото с излишни мазнини по окръжността.

Спортът, който ти подхожда най-добре, със сигурност няма да ти позволи да скучаеш, а за да се чувстваш като абсолютен Superman (или Жената котка примерно)

можеш да избереш най-удобния и готин outfit, както и всичко необходимо за твоята тренировка в магазините в Sport Depot, Tempo Sport, H&M, Animal, Contrabanda & Terranova в Bulgaria Mall.

Това е от мен. Яж, тренирай и се обличай с любовта и страстта на Kanye West към него си!

Освен да спортуваш през януари, можеш и да гласуваш за най-добрите заведения на 2016-та. Виж за какво говорим.