Четиво за ужасни хора

Повече за популярната настолна игра Cards Against Humanity

0 коментара Сподели:

Всичко е игра, дами и господа. А някои игри са за ужасни хора. Да, правилно се сетихте, говоря за вече добре познатата на повечето от вас Cards Against Humanity (CAH).

Абсолютно политически некоректна, отвратителна, лоша, цинична игра, която с нетърпение ще играете с приятели вкъщи.

Cards Against Humanity се появява твърде непреднамерено, след като група младежи я измислят, за да я играят на парти за Нова година. Повлияни от популярната игра с карти Apples to Apples,

пичовете канят играещите да напишат най-абстрактния и смешен отговор на въпрос по дадена тема. По-късно отговорите се пренаписват на белите карти, които виждаме днес, за да се появи Cards Against Humanity през май 2011 г.

Само след месец скандалните карти стават игра номер едно в Amazon.com, а днес печалбата на авторите е определена на около $12 милиона. В началото всички ужасни отговори са измислени от осемте създатели на играта, заедно с допълнително наети хора, както и приятелите на креативната банда, които играят с тях отвратителното им изобретение. По-късно в идейната част се включват и самите потребители, които могат да предлагат бруталните си хрумвания в Reddit.

За незапознатите все още – правилата на играта са лесни. Използват се две тестета карти – бели и черни. Черните представляват въпрос или изречения с празни места за допълване, а белите съдържат фрази под формата на подлог, които запълват празните места или отговарят на зададените въпроси. За да започне, всеки играч тегли 10 бели карти. В началото на всеки кръг се определя „цар“ – този, който най-скоро се е изакал, и той отваря една черна карта. Всички останали дават от тестето си бяла карта, с която да отговорят на черната, а „царят“ избира най-смешното получило се съчетание и дава на съответния играч точка. В крайна сметка се появяват ужасни и обидни комбинации като „Какво има с купища на небето?“ с отговор „СПИН“, или „За следващия си трик ще извадя (празно място) от (празно място), където след попълване с две бели карти можете да получите

„За следващия си трик ще извадя сърцето на дете от хладилна чанта, пълна с органи“.

Най-новото около CAH в последно време са двете тестета с по 15 карти Vote for Hillary и Vote for Trump, а с продажбата им авторите са пресъздали цяла предизборна кампания за феновете си. Брояч следи колко тестета са продадени за Тръмп и колко за Хилари, като създателите обещават внимателно да проследят резултата и след това да дарят цялата събрана сума за кампанията на г-жа Клинтън. Откровената неприязън към Тръмп е видна и от определението за него в специално създадения микросайт – голям мъж, живеещ на игрище за голф.

Създателите на популярната игра Cards Against Humanity очевидно не одобряват маркетинг кампаниите за масите. В последните 3 години, по време на Black Friday, вместо да се присъединят към стандартните техники за продажби и да намалят цените, те правят точно обратното. През 2013 г. организират антиразпродажба и вдигат цените в онлайн магазина си с $5, което не пречи на продажбите и даже ги увеличава. За коледните празници на 2014 вместо стандартните тестета продават стерилизирани екскременти от бикове (bullshit). Над 30 000 кутии са били продадени. През 2015 г. авторите предлагат феновете да им подарят $5… срещу нищо. Над $70 000 са били събрани по този начин, разпределени поравно между служителите на компанията, които след това са помолени да споделят как са ги изхарчили. Много от тях са дадени за благотворителност.

Да, всъщност създателите на Cards Against Humanity далеч не са ужасни хора. Напротив, оказва се, че са заклети филантропи. Дали от гузна съвест относно творението си, дали от добра душа, но още през декември 2012 г. хората даряват приходите от специалното си коледно тесте карти на Wikimedia Foundation, а именно $70 000. Потребителите сами са решили колко да платят за тестето. За следващите зимни празници през 2013 г. екипът дарява над $100 000 за образователни проекти чрез DonorsChoice. С появата на специално научно ориентирано издание на картите пък се събират над $500 хиляди за стипендии за жени, насочващи се към образование в науката, технологиите, инженерството или математиката. Средства са дарени и на Chicago Design Museum след продажбата на тесте с арт тематика, както и на благотворителната асоциация Worldbuilders след появата на Fantasy Pack.

Все пак дарителските кампании са нищо особено в сравнение с решението на създателите на CAH да си купят не друго, а цял остров. Решението им идва, когато те търсят подарък за участвалите в коледната им Bullshit кампания през 2014 г.

Така със сумата от 70 000 щатски долара те купуват малък остров в езерото St. George, Мейн, и раздават 250 000 лиценза за посещаването на острова, който е кръстен Hawaii 2.

С лицензите авторите изпращат на феновете си и карта на острова заедно с малък флаг. Всеки е свободен да посети Hawaii 2, стига да не застроява, да не взима и оставя нищо след себе си. Пичовете от CAH обясняват, че целта на закупуването на остров е не само да дадат на потребителите си нещо, на което наистина да се зарадват. Основната идея е да се запази природата на острова непокътната, вместо той да бъде купен с цел построяване на лятна вила или верига за бързо хранене.

С приближаването на празници като Деня на благодарността и Коледа и събития като Black Friday феновете очакват от създателите на Cards Аgainst Нumanity нови изненади. Междувременно дали ще решите да платите за играта, поръчвайки я онлайн, или ще изтеглите pdf версия безплатно, няма значение. И в двата случая спокойно ще можете да се наречете ужасни хора.

Виж още една игра с български произход, която далеч не е за ужасни хора.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *