Destructive Creation: Вдъхновението се дава с личен пример!

Ето какво ни разказаха момчетата от групата за тяхното участие в социалната кампания на Domestos „Хигиена за отличници“.

0 коментара Сподели:

Destructive Creation

Когато бизнесът е и социално отговорен – ние винаги казваме едно голямо БРАВО! Ето защо с удоволствие и не за първи път ти разказваме за социалната кампания на Domestos „Хигиена за отличници“, която за трета година има за цел да подобри санитарните условия в българските училища и да изгради добри хигиенни навици сред най-малките ученици. След оспорван конкурс, в който взеха участие повече от 2000 ученици от над 200 училища в цялата страна с рисунки и колажи на тема „Как победих микробите вкъщи или в училище“, и след като над 630 рисунки и колажи изпъстриха сайта на кампанията – за победители в конкурса бяха излъчени три училища.

Те ще получат професионално почистване и реновиране на тоалетните в учебните си сгради.

Училища от челната десетка пък се сдобиха с продукти от Domestos и Cif, достатъчни за поддържането на чистотата за цяла година, а всяко дете от класовете, участвали в кампанията, получи индивидуален подарък. На 19 ноември отличените 10 рисунки и колажи бяха представени на специална изложба в Сердика Център, София.

На откриването на изложбата всички присъстващи се запознаха на живо и с любимия на децата супергерой – Капитан Хигиена.В началото на тази година се премина и към последния етап на кампанията, а именно реновациите в трите училища победители. В тях активно участие взеха нашите любимци – момчетата от Destructive Creation, които трансформират и разкрасяват училищните тоалетни, като разпитваха децата на място от какво имат нужда, как си ги представят. Ето какво ни разказаха Destructive за участието си в тази вълнуваща кампания.

Как решихте с групата да се включите в инициативата?

Поканиха ни – правили сме такива намеси за Domestos преди 2 години и всички бяхме доволни. Тогава поправяхме пейки и направихме една класна стая в училище във Велико Търново, стана направо приказна. Сега това с украсата на тоалетните е още по-интересно, защото звучи „не готино“, тоест звучи още повече като за нас.

Не е предизвикателство да направиш класна стая готина, но училищната тоалетна – зелен цокъл, миризма на белина, няма сапун. Кой „готин“ би искал да се върне към това?

Мисля че еуфоричното броене до 12 на абитуриентите може да се оправдае със скъсването с тази неизбежна връзка с тоалетната в училище.

Това беше добро, но кажете ни защо е важно да има такива кампании и с какво те допринасят?

Защото няма такива кампании, първо. Другото е, че ако наистина ти пука за децата, няма да им се усмихваш само на рисунките, а да си затваряш очите за тоалетните им. А когато децата виждат, че големите забелязват и обръщат внимание на тази част от училището, разбират, че им пука и че е важно и там нещата да са наред.

Как да вдъхновим децата и младежите да поддържат чисто около себе си?

И с личен пример, и с обясняване. Децата не са експерти по екология или логистика на чистотата и сметоизвозването. За тях хвърленото от прозореца сокче е бомба, а цяло руло тоалетна хартия, пуснато в тоалетната, е интересно като снимките на НАСА.

Ако детето научи, че за тоалетната хартия се унищожават дървета, а отпушването на тоалетната струва няколкостотин лева, ще спре да го прави.

Ако му кажеш просто, че е идиот – няма.

С какво вас ви вдъхновиха учениците и какво да очакваме да създадете в рамките на кампанията?

Пламъчета в очичките – невероятни са! Живи, усмихнати, готини, не може да ходят в гадни тоалетни, не може да им го причиняваме!

За още вдъхновяващи примери – виж три вдъхновяващи истории с TEDx.

Или пък хвърли едно око на 4 съвета за мечтан бизнес.

Останалото е в инстаграм профила ни.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *