ДА ТЕ СНИМА ЛЕНИ КРАВИЦ

Този, който някога е бил ловец, се превръща в плячка

  • 08.03.2016
  • от Плами Максимова

Прочут, обожаван, постоянно наблюдаван, обграден от фенове, репортери, папараци, всички оборудвани със смарт телефони, камери, микрофони и светкавици, Лени Кравиц живее като всяка средностатистическа звезда, която няма право на лично пространство. Вместо да се крие, бяга или ядосва той решава да обърне цялата тази фотографска енергия наобратно и да я насочи към тези, които го следват навсякъде. Той ловко извърта фокуса и събитията, снимайки тези, които го снимат, и създавайки серията FLASH – черно-бели фотографии, запечатали всекидневието му през собствените му очи.

“Превърнах нещо, което би могло да бъде страшно дразнещо, в нещо интересно, в предизвикателство. Интересно е, че същите тези хора, които ме преследват, за да ме снимат, са темата на изложбата ми. Чрез завъртане на обектива обратно към тях, аз косвено поглеждам към себе си и сюрреалистичния свят, в който живея, когато пътувам.

Този, който някога е бил ловец, се превръща в плячка!

Вместо да се ядосвам, че не мога да се разхождам спокойно и да снимам, аз фотографирах каквото беше пред очите ми. Трябва да уловиш момента от твоя собствен живот, който стои пред теб. Затова започнах да снимам хората, които снимат мен, това се превърна в танц, в игра“.

Кравиц разказва, че когато бил още дете, често се случвало да си играе с „Лайка“-та на баща си, тогава кореспондент във Виетнам. Преди няколко години негов приятел фотограф му дава камерата си, за да снима и тя също се оказва модел на „Лайка“. Този факт залива Лени със спомени за детството и баща му, а от компанията „Лайка“, разбирайки за сантименталното значение, което има камерата за него, се свързват със звездата, за да създадат заедно лимитираната серия от 125 фотоапарата Leica M-P Correspondent. Дизайнът е дело на Кравиц и неговата компания Kravitz Design, като външният вид и името са вдъхновени от бащата на Лени и камерата, която ползва като военен кореспондент във Виетнам и която - в крайна сметка - той подарява на сина си, когато навършва 21 години.

Дизайнът е старомоден, но притежава всички модерни технологии. Визията му е специално обработена, за да изглежда употребяван с протит корпус и обектив. “Харесвам нещата с история, които имат живот и какво да разкажат”, коментира Лени, като допълва, че винаги се чувства по-комфортно, използвайки винтидж дрехи, обувки, китари, фотоапарати и т.н.


 

Ascension ще покаже и фотографиите на дългогодишния приятел на музиканта Матю Битън. Фотографът застава от другата страна на обектива и ни представя интимни моменти от всекидневието на рокзвездата на сцената, на път и когато си почива.

По този начин FLASH и Ascension се обединяват, за да представят гледните точки за живота на музиканта отвън и отвътре в един цялостен спектър.

Експозицията FLASH на Лени Кравиц дебютира през март миналата година в галерия Leica, Лос Анджелис, а този април изложбата се мести в София. Събитието е шестото от платформата „Майстори на фотографията“, която показа работите на някои от най-известните и влиятелни американски фотографи – като Хари Бенсън, Бен Ритър, Раян Макгинли, Кели Сена, Майкъл Хюи и Бил Оуенс. Всички експозиции бяха представени пред българската публика във VIVACOM Art Hall.

Виж всички събития през март с вход свободен