HEINEKEN ПРАВИ ПЪРВОТО В СВЕТА СЕЛФИ ОТ КОСМОСА
Трима българи станаха част от първото в света селфи от Космоса, заснето в Щатите
Преди броени дни Heineken изпрати на специална мисия в САЩ близо 200 души от цял свят. Тяхната задача, освен да се състезават с бъгита, да карат рафтинг по река Колорадо и да влязат в кожата на истински тайни агенти, беше да заснемат първото в историята селфи от Космоса. За да се случи това Heineken® си партнира с иноваторите в създаването на сателитните снимки на Земята – UrtheCast. Те използват своята сателитна камера с висока резолюция, Деймос-2, както и ултра HD видео камерата Ирис, която се намира на Международната космическа станция.
Орбитираща 600 км. над Земята, камерата Деймос-2 увеличава мащаба към локацията, заснемайки впечатляваща снимка от птичи поглед.
След това, чрез камерно предаване, гледката от въздуха е използвана за създаване на снимки в близък план на всеки отделен гост.
Инициативата се случва по повод партньорството между бранда и Джеймс Бонд, което започва още през 1997 с Винаги ще има утре. Спектър е седмият последователен филм, в който е въвлечен и Heineken, а премиерата му в България беше на 6-ти ноември. Той бързо се превърна в най-гледания филм от поредицата за Джеймс Бонд. Само за три дни над 38 хиляди души са гледали 24-я филм за известния агент на английските тайни служби. С близо 345 хиляди лв. приходи от първия уикенд тази лента изпревари дори 007 координати: Скайфол, предишния фаворит на българските кинофенове. В световния боксофис Спектър също получи добри оценки от зрителите, като събра близо $300 милиона от премиерните си прожекции. Спекулациите, че това може да бъде последният път, в който Даниел Крейг влиза в ролята на Джеймс Бонд, със сигурност предизвикаха интереса на кинолюбителите. Лентата успя да извади киноиндустрията в САЩ от дупката, в която беше изпаднала след „най-лошия октомври от 2007 г. насам“ и само там събра $73 милиона.
Ханс Ерик Туидж, Директор глобални спонсорства на Heineken®, каза; „Целта на кампанията Спектър е да направим света на Бонд достъпен за всички и се гордеем, че направихме точно това. От предоставянето на ексклузивно задкулисно съдържание, през рекламата с участието на Даниел Крейг, стартирала най-напред във Facebook, до уникалното по рода си "Spyfie". Кампанията Спектър вече ще бъде еталон за бъдещите глобални кампании. "
Скот Ларсън, главен изпълнителен директор на UrtheCast, каза; "Когато по-рано тази година Heineken® се обърна към нас, идеята за заснемане на селфи от космоса не беше нещо, което някога сме опитвали, но бяхме щастливи да услужим с технологичната си експертиза. „Spyfie“ показва възможностите на Деймос-2 по един наистина оригинален начин, и подчертава точно това, което нашата камера и уеб технологията осигуряват – инструменти за иновация и творческо сътрудничество."