Раниците Fjallraven‘s Kånken – любов поне по пет причини

Още малко шум за шведския бранд

0 коментара Сподели:

Колкото и да говорим за тях, ще е малко, за да успеем да защитим статуса им на звезди в битието на градския човек. Те са буквално на гърба на всеки, който носи нашето ДНК, и успяват да износят товара на динамичното време, в което всеки от нас живее. От София до Берлин, през Копенхаген и Лондон раниците Kånken на Fjallraven са съществен моден аксесоар из цяла Европа и почти няма шанс да пътуваш из Стария континент и да не видиш поне една лисичка, която да ти намига от някъде.

И за да не прозвучи така, все едно това е поредният хипстърски хайп, ще докажем че Kånken е нещо повече от тренди продукт в точно 5 конкретни стъпки.

1. Kånken е много лека и не натоварва живота ни излишно. В нея можеш да събереш лаптоп, книги, обяда си и те да тежат точно толкова, колкото си тежат. Без ситен шрифт и грамове в повече.  

2. Дори да не се налага да правиш обиколки на града с лаптопа, мястото, отредено за него, винаги може да ползваш, за да съхраняваш книги, списания и ценности. Тъй като раницата има рамка, прикрепена в задната част (която спомага и за равномерното разпределяне на теглото и улеснява носенето), те ще са в безопасност и ще останат в първоначалния си вид дори да си прехвърлил препоръчителните 10 000 крачки за деня. 

3. Скандинавската раница е изключително гъвкава и ни служи еднакво добре както в града, така и извън него. Дали ще трябва да поберем целия си ден, или ще дойде с нас на онова дълго планувано пътуване, това е единствената чанта, от която се нуждаем. 

Kånken е достатъчно голяма, за да събере багажа ни на онези досадни нискобюджетни полети, и същевременно е достатъчно малка, за да ни накара да приоритизираме важното.

4. Удобна е и това е преди всичко. Един от малкото случаи, в които нещо, което е модерно, е и толкова комфортно. Брандът е основан през 60-те години на миналия век от Åke Nordin, който открива, че добавянето на рамка към раницата би спомогнало за разпространението на тежестта и би улеснило носенето ѝ. И от този момент нататък нищо в живота на шведските ученици не е същото. Раниците Kånken стават съществена част от деня им, а с днешна дата и от живота на толкова много хора, които залагат на нейната издръжливост и водоустойчивост (освен всичко друго раниците са направена от изключително устойчив на износване винилов плат – бел.ред.).

5. Обожаваме арктическата лисичка, която е стилно позиционирана в рефлекторно лого на гърба. Тя не се ражда с бранда, тогава по-скоро логото е илюстрация на лисичка, пускаща се под склона надолу, но малко след това Åke Nordin заедно с търговския мениджър Erland Westerberg и маркетинг мениджъра Nils Hillman стигат до финалния вариант, който един ден ще получи световно признание. Важно е да отбележим, че Fjallraven печели през 2009 година награда на престижния Signumpriset за най-добър бранд, като предишни победители са Volvo, Bang & Olufsen, Carlsberg и Absolut Vodka. Журито на Signumpriset заявява, че Fjällräven е демонстрирал как една силна идентичност на марката може да доведе до успех на компанията в продължение на много години, като похвали бранда за лоялността му към логото на арктическата лисица и за съпротивата му да я модернизира.

И ако думата "класическа" се хвърля малко лековато тези дни, то близо 40 години след излизането на тази раница с над 200 000 продадени броя всяка година и дизайн, който е останал непроменен от 1978-а, мислим, че надеждната Kånken на Fjällräven определено я заслужава.

На 30-и март, пък ще бъде открит първият магазин на Fjallraven в The Mall, откъдето ще можем да се сдобием с любимия Kanken. 

Ето и как да оцветиш гардероба си, за да го последва и денят ти.

Провери тези 3 нови места в София и Пловдив.

За ежедневно вдъхновение – последвай ни в Инстаграм.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *