„Битка след битка“– кино без компромиси от Пол Томас Андерсън

Ди Каприо, Шон Пен, Бенисио дел Торо и компания в 3-часова история за хаоса, политиката и надеждата - не е за изпускане

0 коментара Сподели:
„Битка след битка“– кино без компромиси от Пол Томас Андерсън

Пол Томас Андерсън напуска филмовото училище, когато професор казал на студентите да си ходят, ако искат да правят филми като „Терминатор 2“. Смел ход, който би бил и доста безразсъден, ако не ставаше дума

за един от най-талантливите творци на Холивуд.

На режисьора дължим страхотни съвременни класики като „Буги нощи“/Boogie Nights (1997), „Магнолия“/Magnolia (1999), „Ще се лее кръв“/There Will be Blood (2007), „Учителят“/The Master (2012). Последните му два филма „Невидимата нишка“/Phantom Thread (2017) и „Лакрицова пица“/ Licorice Pizza (2021) доказаха, че в момента Андерсън е един от авторите в американското кино, който работи с най-широка палитра от визуални езици, теми и настроения. Разпознаваем, но не самоимитиращ се. Новият му филм „Битка след битка“/ One Battle after Another се усеща като творчески бунт срещу претенциозното кино, срещу системата и очакванията на публиката – също като да напуснеш киноакадемията, защото филмите на Джеймс Камерън всъщност те кефят. Разказваме ти повече за „Битка след битка“, който не само вече е по кината, а и всички говорят за него.

Леонардо ди Каприо може вече да не е красавецът от „Титаник“, но кариерата му изобщо не потъва – напротив. След „Убийците на цветната луна“ на Скорсезе актьорът се завръща на голям екран с поредната си силна роля – той просто е наистина добър в това, което прави! Виждаме го в ролята на Боб, революционер, превърнал се във вечно напушен баща.

Живее в параноя и пълна изолация

заедно с независимата си дъщеря Уила (Чейс Инфинити). Когато непримирим враг (Шон Пен) се появява отново след 16 години и Уила изчезва, бившият радикалист Боб се впуска в търсене. В жанрово отношение филмът е драма, екшън, трилър, но в него не липсва и автентично черно чувство за хумор. Участват още Реджина Хол, Ууд Харис, Бенисио дел Торо и Теяна Тейлър.

„Битка след битка“– кино без компромиси от Пол Томас Андерсън

Според много от зрителите и критиците „Битка след битка“ представлява политически коментар на 2020-те – поднесен по дълбоко хуманен начин. Не са използвани понятия като MAGA или Antifa (крайно дясното и крайно лявото движения в САЩ), но става дума именно за двата типа съпротивителни сили, които разделят света днес. Резултатът е динамичен, трогателен разказ за хаотичната машина, в чийто капан живее съвременният човек.

Филмът не е гневен или циничен, а напротив –

дори предлага доза оптимизъм. Филм след филм Пол Томас Андерсън не спира да бъде интересен. Проектите му са сериозни, което невинаги е удобно за един творец – особено днес, когато, хем очакваме изкуството да ни каже нещо важно, хем се сърдим, когато посланието не ни се понрави. „Битка след битка“ е 3-часово преживяване и може би не е най-стегнатият и брилянтен филм на Пол Томас Андерсън, но е задължителен – защото битката за бъдещето е сега, а доброто кино винаги е било форма на провокация.

Най-добрите филми по Стивън Кинг, които киното ни подари

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.