Шестте коледни реклами на „Джон Луис“, които развълнуваха целия свят
Как един британски универсален магазин успя да превърне пускането на коледната си реклама в събитие, което светът очаква със затаен дъх
Да, в разгара на онова време в годината сме, в което брокат и хиляди коледни песни ни дебнат от всяка страна, но също сме и в периода, в който брандове и световни гиганти в областта на бизнеса ни показват на какво са способни, когато говорим за грандиозни коледни кампании. В традицията на коледната реклама обаче има една компания, която не просто е хегемон, но е успяла да превърне пускането на коледната си реклама всяка година в такова събитие, което се чака със затаен дъх от цял свят.
Феноменът на „Джон Луис“ да вълнуват не само Великобритания, но и цял свят не е случаен.
Казва се, че докато брандът не пусне своята коледна реклама, англичаните не започват да украсяват. Универсалните магазини „Джон Луис“ са бизнес, който буквално е изграден около идеята за Коледа. 20% от годишните им продажби и 40% от годишния им приход идват от празниците. Коледната им реклама буквално е най-очакваната реклама в Обединеното кралство година след година. Рекламата дори бележи началото на обратното броене до Коледа за много хора и генерира неописуем капитал на марката. Рекламите им винаги са изключително емоционални, а бюджетът им е космически, като говорим за милиони, които се увеличават всяка година. Премиерата на рекламата, която обикновено е през ноември, е като премиера на холивудски блокбъстър, като видеата винаги включват два класически похвата. Винаги в рекламите присъства вечно и неостаряващо парче и силно социално послание като зачитане на семейните ценности, вяра в приятелството и съпричастността или обръщане поглед към възрастните хора, които доста често са самотни на Коледа. Тази година рекламата хит на „Джон Луис“ не направи изключение, а ето ги и останалите коледни фаворити на бранда, които разчувстваха цял свят.
Snapper: Перфектното дърво, 2023 г.
След миналогодишната коледна реклама, която включваше послание за приемните семейства и децата, които си нямат никого по време на празниците, този път „Джон Луис“ заложиха на по-веселата нотка и се обърнаха към класиката в жанра, когато говорим за Коледа – дете и необичаен приятел.
В случая в центъра на историята им са фънки месоядно растение, малко момченце и супер саунд от италианска опера с рок елементи от самия Андреа Бочели.
Коледната реклама на „Джон Луис“, версия 2023 г., се превърна в национален момент за Великобритания, отбелязвайки началото на празничното пазаруване.
Начинаещият, 2022 г.
В миналогодишното си празнично видео „Джон Луис“ бяха заложили на по-различна социална тема. В рекламата виждаме мъж, който отчаяно се опитва да се научи да кара скейтборд, но опитите му не са особено успешни.
Точно за празниците в дома на семейството идва момиченце, на което те са решили да са приемни родители,
и то също носи скейтборд. Клипът е с послание както за децата, които нямат семейства по време на празниците, така и за приемните семейства, които са насърчени да не спират пред трудностите, защото всеки е начинаещ или новак в нещо. На всеки му е трудно новото начало, но винаги се намира някой, с когото да споделиш обща страст или мечта.
Неочакван гост, 2021
С рекламата си от 2021 г., брандът буквално разтопи нашите сърца. Видеото показва извънземно момиче, разбило се с кораба си в гората, което е открито от местно момче. Той ѝ показва всички важни за Коледа неща, които правим тук, на Земята, а накрая, когато тя заминава, ѝ прави подарък.
В замяна пък получава целувка.
От „Джон Луис“ казват за това видео: „Тази година празнуваме магията на Коледа през очите на нашия безстрашен космически пътешественик Скай. След като вижда кораба ѝ да се приземява, Нейтън се сприятелява с нея и я запознава с радостта от празничните традиции“, а любовта се случва винаги, добавяме ние. Дори с твоето момиче да не сте от една планета.
Момчето и пианото, 2018
Една от най-великите реклами на „Джон Луис“, естествено, включва легендата Сър Елтън Джон. Видеото разказва историята защо някои подаръци са нещо повече от подарък. Рекламата, наречена The Boy and the Piano, започва с облечен в пеньоар
Сър Елтън Джон, който леко потупва началните тактове на Your Song – първия му голям хит,
издаден през 1970 г. След това зрителите преминават през ключови моменти от живота му, а видеото завършва с четиригодишния Елтън, който тича надолу по стълбите в коледната сутрин, разопаковайки подарък пиано, подарен му от баба му – подарък, който промени живота му завинаги.
Човекът от Луната, 2015 г.
Безспорно една от най-тъжните реклами на бранда, правена някога. Видеото разказва за самотен възрастен човек по време на Коледа, който живее на Луната и посреща празниците сам. Малко момиченце от Земята го вижда с телескопа си и му изпраща подарък – също телескоп, за да може и той да я види и да се порадва на магията на Коледа.
Рекламата насочва погледа ни към всички възрастни хора, които са сами по време на празниците,
и дотолкова разчувства целия свят, че отзвукът след нея е огромен. „Джон Луис“ дори преосмислят цялостната си политика относно рекламите и вземат решение в бъдеще да не засягат толкова тъжни и болезнени теми.
Мечката и заекът, 2013 г.
Това може би е една от любимите ни класически реклами на „Джон Луис“. Видеото разказва за двама приятели – мече и заек, които са заедно непрекъснато. Точно за Коледа обаче мечката трябва да спи зимен сън, а заекът да посрещне сам най-красивото време в годината. Точно тогава се случва чудо, каквото само една приказна Коледа може да ни предложи…
За още от същото – виж 7 нетипични коледни филма, които да разнообразят празниците ти
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.