The Big Beefeater Challenge: Power Pops

Говорим за връзката между попсикълите и джина

0 коментара Сподели:

THE BIG BEEFEATER CHALENGE представя петима артисти, поканени от BEEFEATER GIN да покажат лондонската естетика, приложена върху това, което умеят да правят най-добре. Всеки от тях създава проект, вдъхновен от мотото IT HAS A BIG TASTE, и предизвиква следващия човек с "изключителен вкус" по веригата.

Power Pops са Светла и Александър, които от около година засичаме на различни събития с пълен фризер попсикъли с мисия. Всеки продаден плодов сладолед на клечка всъщност подкрепя кауза, пряко свързана с човешките права в България. За THE BIG BEEFEATER CHALENGE попсикълите придобиват форма на два от най-разпознаваемите лондонски символи.

Проекта на Power Pops виж тук, а повече за него чети надолу.

Как разбирате IT HAS A BIG TASTE?
Александър: Нещо с добавена стойност. Нещо, което съдържа изненада и е повече от очакваното. Имаме например попсикъл, което е страхотно само по себе си, но добавяме още нещо, като го правим във формата на Биг Бен и една от онези емблематични телефонни будки. За създаването на формичките работихме със Smart Fab Lab- Делчо Делчев и Кристиян Дянков, което също беше приключение.

Процесът започна, като първо направихме обектите на 3D принтер. След това около тях се излива специален силикон, който в крайна сметка се превръща във формичка. Накрая от нея изкарваме попсикъл на клечка.

Светла: Нещо, което отива отвъд вкусовите рецептори. Храната дава живот, но е и култура и идентичност.

Каква е връзката между вашия проект и тези на останалите?
А: В THE BIG BEEFEATER CHALLENGE са все хора, които много харесват това, което правят. И тук го има елемента на добавената стойност. Всеки от замесените взима нещо стандартно и го прави по-интересно и вълнуващо. Това е, което вдъхнови и нас.

Как стигнахте до точно тези комбинации от вкусове?
А: Грейпфрут плюс джинджифил се превърна в емблематичен Power Pops вкус – на нас ни е любим, на хората им е любим, а освен това върви с джин. Вторият вкус е всъщност коктейл, който решихме да приспособим за попсикъл – ягоди, лайм и зелени люти чушки.

Телефонната кабина и Биг Бен ли са най-разпознаваемите лондонски символи за вас?
А: Избрахме тях, защото най-лесно ще бъдат разбрани и разпознати от всички. Следващия път ще направим Barbican и Battersea Power Station на клечка, но засега – толкова.

Как според вас се гледа на часовника в наши дни?
А: Въпреки че Биг Бен е станал масов символ, той е изключително интересна конструкция. Биг Бен всъщност се казва камбаната в кулата. Интересно е как тази сграда е все още емблематична и продължава да функционира, макар и вече да не носи толкова практическа, колкото символична стойност. Напомня ти как трябва да разполагаш с времето си, как го губиш, за какво го използваш и колко ти остава. Това е ролята на този тип часовници в наши дни. Стоейки там горе на някоя сграда, те не ти казват колко е часът, това ти казва телефонът ти. Те всъщност ти напомнят да използваш максимално времето си, да правиш неща.

Имате ли лична история с часовник, важен по някакъв начин в живота ви?
С: През 70-те години майка ми си купува малък швейцарски ръчен часовник, за който отделяла пари с месеци от заплатата си. Часовник с механизъм, който трябва да се навива всяка сутрин, за да работи. После тя ми го подари – една от най-ценните ми вещи. Това лято успях да го загубя.

По какъв начин подбирате каузите си?

А: Основното в каузите, зад които заставаме, е, че са свързани с човешките права.

Първото ни събитие беше миналата година по време на София Прайд, а каузата бе създаването на ЛГБТИ център за подкрепа в България. Всички ни казваха, че сме се захванали с много противоречива кауза. За съжаление голяма част от обществото не може да разбере, че проблем съществува, да види неговата важност.

С: Захващаме се с каузи, които имат нужда от видимост и гласност. Работя от над шест години в неправителствения сектор и съм се сблъсквала с трудностите около това да разгласиш даден проблем и да привлечеш вниманието на хора, които не са директно засегнати, да предизвикаш емпатия. В момента подкрепяме Фонд за артистични проекти на жени, стартиран от Български фонд за жените.

По отношение на човешките права България как се представя?
С: Човешките права не са нещо особено популярно в последни години в България. Според скорошно изследване недоверието сред българите един към друг и към основните институции е широко разпространено.

Тоест рядко бихме се загрижили за човешките права на друг, ако не ни касае лично, даже човешки права звучи направо абстрактно и кухо. Но както е казал Мартин Лутър Кинг – несправедливостта някъде е заплаха за справедливостта навсякъде.

Има много сериозни нарушения на правата на човека в България от различно естество. Те варират от широко разпространение на насилието над жените, през нарушенията, свързани с трудовите права, като при миньорите например (тоест защитата и зачитането на човешкия живот на работното място и правото на достъп до работа въобще), до липсата на адекватна градска инфраструктура за хора с увреждания и адекватни условия и прием на бежанци, както и много, много други.

Проследявате ли впоследствие какво се случва с каузите?
А: Това е една от целите ни като бранд. Веднага щом има развитие с дадена кауза, ние ще осигурим отчетност. Едно от нещата, в които вярваме, е прозрачността и искаме да даваме максимална информация за това, какво се случва.

С: Някои от каузите са дългосрочни инициативи и затова поддържаме тясна връзка с организациите, които ги осъществяват. Така ще може да следим развитието им и да сме връзката между тях и нашите фенове.

Дайте ни трима души/организации, които ви вдъхновяват и трябва да държим под око?
Фондация “Глас”, Timeheroes и Студио Four Plus.

Как обичате джина си?
А и С:

На клечка.

Издадохме ти снимки от работния процес, виж завършения проект на Power Pops тук.

Миналия път предизвикана беше Ивета Димитрова.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *