ERORR!DESIGN: БЛЕСТЯЩИЯТ ПЛАКАТИСТ ОТ БАРСЕЛОНА

Храбрият мустак ни среща с Грешния дизайн, по който си падат от Black Keys

0 коментара Сподели:

Музика, постери, дизайн, ситопечат, групи, принтове, артуърк, рисуване, графични илюстрации. Всички тези на първо четене различни елементи формират много популярния проект на Xavi Forné (Ксави Форне) Error!Design.

Рисуването на плакати и принтове отдавна се е превърнало в отделна субкултура с много последователи в света и не толкова много, но значима част в България. Хубавото е, че отдавна не можем да се оплачем, че не сме в крак с времето, понеже интернет ежеминутно ни помага да открием интересните артисти, да вземем най-доброто от тях и да задоволим нуждите си от качествено изкуство в дадена област.

Така благодарение на Brave Moustache („Храбрия мустак“) и неговите усилия да ни покаже важните имена в момента, свързани с културата на ситопечата, дизайна и алтернативната музикална сцена, имахме възможността да поговорим с човека, който рисува плакатите на групи като

Black Keys, Queen+Adam Lambert, Soundgarden, Alabama Shakes, Converge, Napalm Death, Melvins, A Place to Bury Strangers…

Изложбеното му пространство в Барселона е от най-популярните спотове за този тип изкуство, а отскоро и за други неща, за които можеш да прочетеш в интервюто ни с Ксави Форне.

Бързаме още в самото начало да ти кажем, че неговите работи ще бъдат изложени в София  на 11 юни. Виж събитието тук, а сега прочети какво сподели с нас човекът зад Error Design:

Holla Xavi, ¿Cómo estás?
Hola! Excited to do this interview 😉

Жестоко е, че твоят вече доста успешен проект Еrror Design е в София за първи път. Понеже е изцяло обвързан с групи, случвало ли се е да слушаш някакви български банди от алтернативната сцена и какво мислиш за нещата тук?

Мисля, че единствената банда, която знам от България, са Them Frequencies на Дидо Пешев от Brave Moustache. Проверих музикалната си плейлиста и не успях да намеря други банди. Може би имам някакви хардкор/пънк парчета на ваши банди, но не мога да си спомня в момента. Всъщност е доста забавно, когато работата ти е да се запознаваш с нови места и да срещаш нови хора.

Здрасти, София!

Как се получава работата с групите? Те дават ли ти насоки за постерите? Казват ли ти представям си го така… Или ти сам се вдъхновяваш.

Обикновено ми пише самата банда или тяхната букинг агенция.  Понякога имат някакви идеи или концепция, но лично аз предпочитам да слушам музиката им и да правя това, което усетя от нея. Невинаги, но често правя това, за което те си мислят.

Как свързваш изображението с музиката на групата?

Мисля, че това са другите 50% от бандата. Например снимки на групата. Хората искат да усетят присъствието дори без музика, затова трябва да направя нещо максимално близко до звученето й.

Ти всъщност си графичен дизайнер, освен това свириш в група. Така ли започна, като правеше art work за своята банда? Разкажи ни всичко!

Започнах да правя флаери и плакати някъде през 1999/2000 за пънк и хардкор концерти на приятели. И за моята банда също. Обичам дизайна и музиката, така че беше много забавно да прекарвам времето си, правейки това (не професионално).  Основах свое звукозаписно студио и направих целия артуърк. Така през 2010 всичко това стана моя професия.

Кой точно беше моментът, в който работата ти стана толкова популярна?

Мисля, че когато направих някои неща за разпознаваеми групи като Russian Circles, The Black Keys, Soundgarden… Много хора видяха работите ми, а други големи групи ме поканиха да работим заедно. Никога не съм си и помислял, че това може да е моята работа/професия.

На кои банди би искал да направиш постер? И какво би нарисувал за тях?

Black Sabbath! Black Sabbath?

Нещата ти се отпечатват на ситопечат, за много хора е по-лесно да използват принтер.  Различно ли е усещането при ситопечата и защо го предпочиташ?

Ситопечатът е изкуство! Всяко копие може да изглежда различно от останалите. Всичко е лимитирано, номерирано, подписано. Това е бройка за колекционерите. Специално. Магия.

Можеш да докоснеш хартията и да почувстваш нещо, което не можеш да усетиш от никой друг принт.

Съответно можеш да ни разкажеш за нови и интересни техники за рисуване, на които попадаш напоследък и които са ти харесали?

Използвам гравирани илюстрации и правя с тях колажи. Обичам да рисувам със векторен софтуер, например Adobe Illustrator. Но сега тествам някои нови неща със снимки и текстури. Не знам дали ще излезе нещо от това, но винаги търся да използвам нови техники.

Какъв процент от цялостната композиция рисуваш ти и какъв са графичните елементи? Съответно как успяваш да ги сглобиш толкова фино и красиво?

Когато използвам гравирани илюстрации, не ми се налага да рисувам особено. Но създавам нова композиция, в която са включени много елементи. И, разбира се, има графична част във всеки постер – това е типографията.

Имаш свое изложбено пространство в Барселона. Върху какво друго работиш, какви са новите ти проекти.?

Да,  миналата седмица дори построихме сцена вътре, за да си правим лайфове (акустични и експериментални). Лудница е, но обожавам да правя такива неща в студиото. И защо не?  Първият, който свири, беше Lee Ranaldo  от Sonic Youth(Лий Рaналдо)заедно с Raül Refree.

Често ли допускаш грешки и това ли е причината  да се наречеш Error design?

Вие сте първите, които отговорихте добре на този въпрос. Ха!!

Слушаш ли музиката на групата, докато рисуваш плаката им?

Винаги! Може би, ако познавам много добре бандата, мога да слушам и друга музика. Но си е ритуал.

Остава ли ти някакво свободно време?

Питай приятелката ми, приятелите и семейството…:(

Кога ще ни посетиш? Нямаме търпение да те видим на живо.

Надявам се да тръгнем на турне в Европа другата година с бандата ми Malämmar.  Може би София ще е част от турнето. Надявам се, де!

ПРЕДСТАВЯМЕ ТИ NASIMO – СВЕТОВЕН ГРАФИТИ МАЙСТОР И СКРОМНО МОМЧЕ

 

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *