Жените в бизнеса: Полина Нинова
За пътя към върха, силата да водиш и куража да мечтаеш – говорим с Ръководител „Маркетинг и потребителско изживяване“ във Филип Морис България

Фотография: Красена Ангелова
Зад гърба си Полина Нинова има над 10 години опит във фармацевтичната индустрия, като през последните седем тя е неразделна част от екипа на Филип Морис България. Преминавайки през ключови роли в сферата на научните изследвания, корпоративните комуникации и търговията, от януари 2024 г. тя поема нова стратегическа посока –
ръководител на отдел „Маркетинг и потребителско изживяване за категорията бездимни продукти“.
С икономическо образование и силна ангажираност към социалните каузи, Полина вярва, че България може да стане по-добро място за живот и работи активно в тази посока както в професионален, така и в личен план. Как се поддържа креативността в корпоративния свят, кои са най-големите предизвикателства и какво вълнуващо предстои за пълнолетните потребители на Филип Морис България? Четем всичко това и още в следващите редове.
Идваш от фармацевтичната индустрия, във Филип Морис България си сменила няколко длъжности и си оглавявала редица проекти, а в момента си Ръководител на отдел „Маркетинг и потребителско изживяване за категорията бездимни продукти“.
Какво ти дава работата тук? Каква допълнителна стойност вземаш за себе си?
За мен Филип Морис България е най-страхотното място за работа – динамично, интересно, вечно променящо се, изпълнено с предизвикателства – изобщо място, в което няма граници – границите си поставяш само ти. Смятам, че ако си амбициозен и обичаш работата си, то Филип Морис България е мястото за теб.

Как се променя подходът ти към риска в работата и в живота с натрупването на опит?
Интересен въпрос. Аз принципно съм рисков играч, но не прекалено рисков. Обичам провокациите, както и правенето на нестандартни неща. Това не се променя с годините – даже мисля, че се задълбочава. Но гледам да не рискувам добрите отношения и важните партньорства. Те са по-важни от всичко и там не правя компромиси.
Как се поддържа креативността в една корпоративна среда?
Ние всички живеем с работата си и горим в нея. Събуждаме се и си лягаме буквално споделяйки един с друг какво ли не и обменяйки идеите, които са ни дошли. Работим с много агенции, разглеждаме какво се случва с брандовете по цял свят и в България, получаваме насоки от централния ни екип в Лозана, но и прекарваме много време просто в брейнсторминг и изливане на идеи на бял лист, много от които след това стават част от нещата, които правим. Важно е обаче не просто да сме креативни, а да сме креативни с мисъл и грижа за пълнолетните потребители, следвайки годишната ни и дългосрочна стратегия за изграждане на бъдеще без дим. На всеки, който дойде на интервю при нас казвам – ако искаш да се научиш как се прави стратегия, Филип Морис България е за теб.
Как дефинираш личен успех извън професионалните постижения?
Личният ми успех са прекрасните ми, будни и здрави деца, както и чудесният ми мъж, с когото всяка сутрин се събуждаме с усмивка и желание денят ни да започне. Аз съм щастлив човек и в личен, и в професионален план и ценя всеки ден, в който най-близките до мен хора са здрави и добре.

Издай ни какво ново и вълнуващо да очакват пълнолетните потребители от Филип Морис България?
Очаква ги неочакваното. Планът ни за годината е просто страхотен и нямам търпение да дойде всеки следващ месец, за да го реализираме на практика. Очаквайте нова версия на водещата ни бездимна алтернатива IQOS, аксесоари, както и вълнуващи лимитирани серии IQOS. Tази година с партньорите ни от най-големите заведения в София и на морето избухваме с невероятни преживявания за пълнолетните потребители. Очаквайте ни и в най-големите фестивали с внушително присъствие и невероятни изненади. Ще работим много и в частта за устойчиво развитие на брандовете ни – там сме подготвили неща, които никога не са правени в България и наистина показват различното ни и отговорно мислене в тази област.
Как успявате да надминете себе си с всяко следващо бранд събитие?
Първо искам да ви благодаря за високата оценка, защото вие също имате славна история със страхотни събития. Второ – много е трудно всеки път да надминеш себе си. Изисква се много работа и отдаденост. Целият екип не спим 10 дни преди всяко голямо събитие. Целите сме нерви и стрес, но след като мине и видим стотиците щастливи лица, постове в социални медии и лични съобщения, в които хората ни благодарят за прекрасното изживяване, знаем, че си е струвало.
Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България.
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.