Жените в бизнесите: Анна Божкова
За пътя към върха, силата да водиш и куража да мечтаеш – говорим с Генерален мениджър на Arte SPA & Park Hotel и Kashmir Wellness & SPA Hotel

Хотелският бизнес е динамична среда, в която всеки ден носи нови предизвикателства.
Да управляваш луксозен хотел изисква не само стратегическо мислене, но и страст, постоянство и усет към детайла. Надникваме зад кулисите на тази вълнуваща професия, за да те запознаем с Анна – човек, който избира да вижда светлата страна у хората. Това ѝ носи сили, смисъл и вяра в доброто. Нейната суперсила? Да подхожда с разбиране във всяка ситуация.
Тя е Генерален мениджър на Arte SPA & Park Hotel и Kashmir Wellness & SPA Hotel.

Какво те накара да откриеш себе си в сектора на туризма и да се развиваш в него вече повече от 12 години?
Всичко започна случайно, като на шега. Веднъж влюбил се в хотелския живот, трудно можеш да се разделиш с тази необуздана динамика, която те пристрастява все повече, всеки ден! Браншът дава толкова много – контакти, събития, емоции, случки, съдби… то е едно истински огромно семейство, дишащо в свой ритъм и никога незаспиващо.
Коя е любимата ти част от работата като Генерален мениджър на два изключителни петзвездни хотела?
Ще прозвучи смешно, но най-любимата ми част е момент… Представете си утрото на 01.01., независимо коя година. Много рано сутринта, минути след като и последният гост е отпразнувал посрещането на новата година. Оставам сама по коридорите и пространствата на хотела. Всичко е разхвърляно, непочистено, празно, пусто, тихо. Тъкмо са тръгнали последните служители и всеки момент ще дойдат първите. Това е моментът на удовлетворение, моментът, в който съм изпратила много работа, притеснения и мечти… успешно! И съм готова за новото и неизвестно начало. Това в буквалния и преносния смисъл е краят и началото в един миг. И в този миг разбираш, че си е струвало.

Изброй ни три ключови елемента, без които един хотел не може да бъде успешен.
Ако трябва да изброя три елемента, и трите ще са насочени към човешкия фактор в бизнеса. Работа със служителите – душата на хотела. Коректност, справедливост, мотивация, амбиция, обучение. Все неща, които дължим на служителите си. Вярвам, че добрият управител трябва да ги следва и спазва. Комуникация с гостите – непрестанна, при посрещане, при изпращане. Всички обичаме да бъдем чути и разбрани. Невидимият служител също е минало в XXI век! Точност при партньорите – третата страна на триъгълника, наречен Туризъм, отново важна, полезна, необходима страна.
Какви личностни качества трябва да притежава една бизнесдама и от кои трябва да се лиши?
Сигурно би трябвало да напиша – предприемчива, дисциплинирана, с перфектни комуникативни умения и много находчива. Качествата, в които аз бих искала да вярвам, са, че трябва да носи са страст, лидерство, гъвкавост, съпричастност, устойчивост, отворен ум и малко риск в себе си. За мен това е чудесна комбинация за успех и баланс. Не се определям като бизнесдама, но на мен лично понякога ми се налага да се лишавам от близост с хората и емоциите, за да има здравословна дистанция и успешно завършени проекти и процеси.
Жените в бизнесите: Ружа Бабекова
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.