Нов прочит на доставката – МЕТРО България с цялостна услуга за ХоРеКа сектора

Нашите приятели от МЕТРО имат страхотна инициатива в помощ на бизнеса – виж повече за Ускореният ръст на ХоРеКа през канал Доставки

0 коментара Сподели:
Нов прочит на доставката – Метро България с иновативно решение в Хорека сектора

Както знаеш, ХоРеКа секторът е един от най-бързо развиващите се бизнеси

в цяла Европа, включително и в България. Но индустрията, която обединява хотелиерството, ресторантьорството и кетъринга, от години страда от различни проблеми като: липса на квалифицирана работна ръка, увеличаващи се разходи и други.

За щастие нашите приятели от МЕТРО България, които са и основният ни партньор в десетите Go Guide Food&Drink Awards,

предлагат страхотно решение за бизнеса. Какво точно е то – разбираме от Мария-Антоанета Аргирова, Ръководител отдел Асортимент доставки и Електронна търговия!

Здравейте! Какво сочат показателите за развитието на ХоРеКа сектора в България?

В България има над 20 000 ХоРеКа обекта, като 90% от тях са наши клиенти. Всеки ден 4% се изправят пред различни предизвикателства и проблеми, като основните от тях са непълната или ненавременна доставка, което води до много разочаровани собственици и клиенти.

Какви проблеми възникват като следствие от това?

Годишно това се равнява на няколко десетки милиона загубен оборот и стотици разочаровани клиенти, които не са могли да споделят своите моменти с любими хора в ресторантите. Това е само един от основните проблеми на ХоРеКа бизнеса. Той е изправен и пред все повече увеличаващите се разходи, липса на квалифицирана работна ръка и други. За щастие обаче ние от МЕТРО България имаме решение на част от тези проблеми!

Споделете с нашите читатели върху какво работите.

Наричаме стратегията си Ускорен растеж на ХоРеКа през канал Доставки. Нека започнем с клиентите. През 2024 г. оборотът на ХоРеКа сегмента в МЕТРО България порасна с 16%, като за последните 3 години успяхме да го удвоим. Показахме, че сме неоспорим лидер, като за това засвидетелства и пазарният ни дял, който също расте, и то с над 1% пункт всяка година. Половината от продажбите ни в ХоРеКа се осъществяват чрез канал Доставки, като с 10-те ни Delivery депа осигуряваме национално покритие, обслужвайки ежегодно над 5000 клиенти. Добре знаем обаче и че друг важен показател е обемът. До момента сме доставили над 43 хил. тона продукти, като планираме за в бъдеще тези обеми да нарастват още повече. Ежемесечно изпълняваме над 1200 маршрута и сме успели да увеличим броя на поръчките от клиенти  с 11 000, или около 5%. 

Как вашата инициатива ще помогне на бизнеса?

Ние не предлагаме просто разнос от точка А до точка Б, ние имаме цялостно решение. Разполагаме с най-широкия асортимент по доставка, покриващ както хранителни, така и нехранителни продукти. От прясното месо до професионалния грил, от италианското брашно и моцарела до лопатата за пица и всичко по средата – над 8 хиляди артикула. Обучените ни търговки представители са готови да консултират и развиват бизнеса на нашите клиенти, а M.Shop е част от нашите дигитални решения, даващи възможност за поръчка 24 часа в денонощието.

Защо е необходима иновация в доставката и как това ще се отрази на ХоРеКа клиентите?

МЕТРО България има най-голямата дистрибуция, най-широкия асортимент, оферти, каталози, дигитални решения и търговски екип, а с новата стъпка ще продължим да инвестираме и ще увеличим дела на продажбите по доставки с над 8% пункта. Ще инвестираме над 16 милиона лева, за да подобрим изпълнението на доставките.

Как се постига това – какъв план следвате?

На първо място – ще го постигнем с правилния асортимент за правилните клиенти. Дефинирахме 14 клиентски групи и спрямо тях и техните нужди – и самите продукти. Асортиментът ни е съвкупност от Основни решения, Специализирани продукти, съобразени с вида кухня или настаняване, както и Иновации и артикули по индивидуални клиентски нужди. От друга страна, за нас е важно да изграждаме лоялни клиенти, като фокус са ни артикулите Собствена марка, продуктите от категории Свежи и Ултра свежи, и оптималното ниво на качество, което поддържаме. Но както споделих и в началото – ключът да бъдем успешни е в 100% изпълнение и навременна доставка, затова работим активно с нашите партньори, от които очакваме 100% наличност и стабилност на асортимента. 

Какво предстои за МЕТРО България през 2025 година?

За да изпълним амбицията си, ще работим и сме планирали подобрения в графиците на доставка и приоритизация на клиентите, съобразени с техния ритъм на работа, както и сериозни инвестиции в разширяване на депата за доставка в магазините ни. Ще продължим с интензивните обучения на търговския ни екип, защото освен продукти при нас клиентите могат да намерят и услуги – например финансови. А екипът на МЕТРО Академия предлага и развива допълнителни умения, подпомага ХоРеКа индустрията и е вдъхновение за нови кулинарни шедьоври.

Заставаме зад нашите клиентив името на повече споделени моменти утре.

Заедно с МЕТРО България празнуваме 10 години, посветени на най-доброто от кулинарната, бар и клубната сцена в София и Пловдив – гласувай за любимите си места в града на awards.goguide.bg. Имаш време до 16 февруари!

Гласувай сега за твоите убежища на добрия вкус и спечели – остават 11 дни

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *