ChatGPT рецепти и още 6 тенденции в храната, които отказваме през 2024 г.

Показваме ти част от практиките, свързани с храненето, които не са добре дошли през новата година

0 коментара Сподели:
ChatGPT рецепти и още 6 тенденции в храната, които отказваме през 2024 г.

Годините променят отношението ни към храната. Първо, израстваме любимите си ястия, после откриваме нови кулинарни изкушения – навиците ни се развиват и вкусовите ни рецептори се изменят.

Завръщането към градината и отглеждането на билки, подправки и други храни в домашни условия

изглежда ще остане сред най-популярните промени и през 2024 г. За това можем да благодарим на тенденциите, идващи от социални мрежи като TikTok, в които готвачи и хоби готвачи заснемат процеса на създаване на кулинарни шедьоври в удобството на собствената си кухня. 

Има обаче и практики, които предпочитаме да останат в 2023 г.

Наред с неестествено увеличените цени на някои храни и добавянето на необикновени продукти в традиционните ни ястия ти даваме няколко тенденции в кулинарията, които отказваме през новата година. 

Консервираната риба

Ако Girl Dinner, хиляди профили в TikTok показваха с какво се хранят за вечеря – чинии, съдържащи snack продукти вместо традиционни ястия, беше тенденцията на годината, то консервираната риба зае основна част в интернет пространството и стана популярна практика в много домове. Интересът към този тип храна се покачи успоредно със скока на цените, което насочи потребителите към бюджетните алтернативи на любимите им ястия.

Така пазарските кошници се напълниха с консерви от сардини, сьомга и скумрия, което ги превърна в суперхраната на годината.

Въпреки че това се смята за чудесен вариант, с който хем да спестиш пари и време, хем да си набавиш нужните протеини, оставяме тази тенденция в 2023 г.

The Ninja Creami

Може би и в твойта кухня изобилства от кухненски роботи?

Макар че марката Ninja беше доскоро непозната, през миналата година успя да се позиционира на пазара във Великобритания и да популяризира нейната дейност отново благодарение на социалните мрежи. Редица инфлуенсъри си набавиха уреда, който за скъпата си цена (освен при намаленията в Amazon) ти дава красив дизайн, който превръща замразените пакети от фризера в богата хранителна каша. През лято 2023 Ninja Creami често беше неоткриваем и разпродаден в много търговски вериги, тъй като хаштагът #ninjacreami натрупа повече от 800 милиона гледания в TikTok. За нас блендерът не е повече от красива и скъпа кухненска джаджа, която дълго ни ухажваше, докато не направихме импулсивния избор да я закупим. След няколко ползвания вече гордо събира прах и е заклещена в дълбок шкаф.  

Колекцията от бутилки за вода

Еко модата винаги ще бъде подкрепена от нас, стига да не се прекалява.

През изминалата година ни попаднаха редица профили в интернет, които бяха, меко казано, прекалили в желанието си да откажат пластмасата. Видяхме препълнени чанти и рафтове, които показаха, че по-скоро бутилките за вода се превръщаха в комплекти и колекции, отколкото доказваха прогрес за консуматорското ни общество. Иронично! При новогодишните промени си записваме именно това, че пиенето на повече вода е постижимо и с една бутилка.

ChatGPT рецепти

Барабани, моля – ChatGPT може да прави много неща, но готвенето не е сред силните му страни. 

През 2023 г. някои от световните имена в разработването на рецепти осъдиха дейността на AI като слаба. В действителност се оказа, че в компанията на изкуствен интелект кулинарните ти умения трудно ще се подобрят, защото след 5-минутна комуникация получаваш единствено прости рецепти, които не успяват да ти помогнат в измислянето на идеи, да те обогатят и дори леко затруднят. Е, новата година поне ще ни върне към готварските книги!

Кафе със зехтин

Ако през последните 6 месеца така и не пробва този тренд – честито, спечелил си!

В началото на лятото на пазара дебютира така нареченото Oleato, дело на любимия Starbucks. В същността си това е кафе със зехтин, което първо се появи в Италия, след това се пренесе като мода и в САЩ. Линията напитки включваше арабика, напоена с лъжица зехтин, като комбинацията предизвика интерес не с вкус, а, разбира се, заради екстравагантната идея. Скоро сред разпространението ѝ обаче в интернет плъзнаха мемета, с които сме повече от съгласни.

Десерти с извара

Ще запомним 2023 г. и с една тенденция, която ни запозна с cottage cheese cookie dough. 

Идеята не е непозната – да заместят някои храни, рецепти, нездравословните навици, като се интегрират нови продукти, имитиращи стария вкус. Тестото с извара, което се използваше при изпичането на бисквитки през последните 12 месеца, разви десертната витрина с по-нискокалорични и високопротеинови лакомства. И да, появиха се нови интерпретации на чийзкейк, сладолед, торта, пудинг – но всички бяха приготвени с извара и макар изглеждащи изкушаващо, на вкус бяха разочароващи. Засега казваме „Не, мерси!“ на тази тенденция, освен ако 2024 г. не направи чудо с нея. 

Хайвер навсякъде

През 2023 г. хайверът беше основна съставка в закуската на много създателите на съдържание в социалните мрежи.

Никой не знае как именно той се появи на сцената и влезе от изисканите заведения в уюта на дома, но е факт, че присъстваше като основен представител на high-low pairing-а. Видяхме го добавен като дип за чипс, като овкусяване за пърженото пиле и като придружаваща съставка към бърканите яйца. Обвиняваме TikTok за популяризирането и на тази тенденция и напомняме, че есетровите риби са на изчезване, както и че техните яйца често се продават на черния пазар. Затова през новата година не бъди модерен и превърни хайвера в рядко удоволствие.

Почивка или приключение – ето най-вълнуващите места, които да посетиш през 2024 г.

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *