Какво е Net-Zero и защо бизнесът я нарича най-важната нула за спасяване на климата?

Lenovo съобщи дългосрочните си цели за Net-Zero отпечатък, а защо това е важно и какво е Net-Zero - разказваме сега

0 коментара Сподели:

Не знаем дали си чел най-актуалните статистики за климатичните промени през изминалите пет години, но ще ти подскажем, че положението никак не е розово.

Заради огромната индустриална дейност и замърсяване планетата ни буквално се задъхва.

За съжаление данните за отминалата 2022 показаха, че годината е петата или шестата най-гореща в историята – с 1.15 градуса над средното прединдустриално ниво. Така на практика последните осем години се явяват най-горещите от началото на глобалните измервания според преброяването на СМО. Лошата новина е, че тенденцията за затопляне, изглежда, ще продължи – поне ако се съди по първите месеци на 2023 г., които започнаха с рекордно високи зимни температури в Европа. Заради всички тези изключително негативни процеси, както и заради множеството доклади с прогнози за сериозни предстоящи катаклизми, ако не се вземат мерки, редица компании решиха коренно да променят бизнеса си, като заложат на наричаната от експерти „най-важна нула за климата“. Net-Zero, или въглеродната неутралност, е основната мярка за борба с климатичните промени. Какво всъщност представлява и кой е поредният бранд, който насочи политиката си в тази посока – разказваме сега.

Началото

Инициативата Science Based Targets (SBTi) създаде първата по рода си глобална рамка за постигане на нулеви емисии от бизнеса – Net-Zero Standard. Тя включва ясни насоки, критерии и препоръки, които да помогнат на компаниите да си поставят научнообосновани цели за

намаляване на парниковите си емисии съобразно глобалната цел за задържане на повишението на глобалната температура под 1,5 °C.

От шестия доклад на Междуправителствената група по изменение на климата (IPCC), който излезе през лятото, стана ясно, че с този темп на потребление и управление на ресурсите ни остават 5,5 години, преди да преминем температурната бариера от 1,5 градуса. Достигането ѝ би довело до необратими промени в климата, застрашаващи цялото човечество. За да избегнем най-значимите последици от промените в климата, трябва да намалим наполовина емисиите на парникови газове преди 2030 г. и да постигнем нетни нулеви емисии преди 2050 г. Заради всичко това все повече компании си поставят цели и поемат ангажимент за намаляване на парниковите си емисии, а ние можем да им кажем само едно огромно „браво!“.

Lenovo и пътят им към Net-Zero

За нас е радост, че един от любимите ни брандове – Lenovo, също се присъединява към мисията за въглеродната неутралност. Визията на Lenovo е да предостави по-интелигентна технология, която изгражда по-светло, по-устойчиво бъдеще за техните клиенти, колеги, общност и за планетата Земя. Брандът твърдо застава зад позицията си, че носи отговорност да постигне напредък в своята  еко политика и дейност, както и в ангажиментите, които е поел по отношение на Net-Zero целите на бранда, свързани с изменението на климата. Компанията работи по това да има положително социално въздействие в общностите, в които прави бизнес, и да бъде етична в своето поведение спрямо отпечатъка, който оставя върху климата.

През януари 2023 г. Lenovo обяви целта си да достигне нетни нулеви емисии на парникови газове (GHG) до 2050 г.,

валидирана и одобрена от инициативата Science Based Targets (SBTi). Работейки с SBTi и в съответствие с техния стандарт Net-Zero (първия в света), Lenovo възприема научен, съвместен и отговорен подход за намаляване на емисиите. Брандът се присъединява към така наречената политика за „Краткосрочни и дългосрочни цели“. Според SBTi са необходими краткосрочни цели, за да се постигне незабавно намаляване на замърсяването. За дългосрочни цели SBTi е определил нива на цели за намаляване на остатъчните емисии за различни сектори, вариращи между 80% до 100%.

Това означава бързо намаляване на емисиите сега – съкращаване наполовина до 2030 г. До 2050 г. организациите трябва да произвеждат почти нулеви емисии и да неутрализират всички остатъчни емисии, които не могат да бъдат премахнати. От Lenovo обявиха намаляване на своите вредни емисии до 2030 г. (одобрени от SBTi през 2020 г.), като брандът е сред първите избрани да приложат политиката Net-Zero в сътрудничество с SBTi и други компании. За да научиш още по темата, виж техния Доклад за екологично социално управление или следи вдъхновяващото им пътуване по пътя към Net-Zero тук. Ние със сигурност ще го направим, защото това е примерът, който големите индустрии и компании трябва да последват.

За още от същото – виж Лаптопът, който вземаме навсякъде, където ни потрябва

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *