При кого отидоха 79-ите Златни глобуси
The Power of the Dog, West Side Story и Succession доминират в необичайната церемония по награждаването
Интегритетът на Златните глобуси от известно време е под въпрос. Наскоро вътрешните конфликти ескалираха и след обвинения срещу HFPA (Асоциацията на холивудската чуждестранна преса) в
субективност, дискриминация, предубеждения и корупция
церемонията на 9 януари беше безпрецедентен случай – без знаменити гости, без телевизионно излъчване, без разточително празненство.
Въпреки скандалите около Асоциацията награждаването задоволи много от прогнозите на публиката и статуетки грабнаха някои от най-заслужилите ленти от последната година.
Виж и тези 7 филма, които очакваме да видим във финалната „Оскар“ селекция.
West Side Story и The Power of the Dog обраха овациите с по три приза всеки. Може да се каже, че успехът им беше очакван – римейкът на Стивън Спилбърг беше гарантиран триумф, а дълбоката и интроспективна продукция на Джейн Кемпиън смая зрителите с богатата си емоционалност.
Нищо чудно, че The Power of the Dog взе две от относително казано най-важните награди – за най-добра драма и за режисура.
Искреното изпълнение на Коди Смит-Макфий също беше възнаградено за най-добра поддържаща мъжка роля.
West Side Story не е единствената звезда на своя фронт. Версията на Спилбърг спечели в категорията за най-добър мюзикъл или комедия, а наградите за главна и поддържаща женска роля отидоха при Рейчъл Зеглър и Ариана Дебос. Друг акцент от същия жанр е биографичният Tick, Tick … Boom!. Невероятното превъплъщение на Андрю Гарфилд в прословутия Джонатан Ларсън му донесе статуетката за най-добър актьор в музикално-комедийната категория.
Азиатското кино отново доказва потенциала си с японската екранизация по разказа на Харуки Мураками Drive My Car.
Едноименният филм на Рюсуки Хамагучи задмина най-новото заглавие от Педро Алмодовар Parallel Mothers и спечели Глобус за най-добър чуждоезичен филм. Напоследък драмата започна да изскача на радара на критиците и вече има зад гърба си редица награди, сред които и номинация за Златна палма в Кан. В заключение можем да кажем, че Мураками се оказва изключително благодатен автор за филмови адаптации, както доказва и корейската мистерия от 2018, базирана по друг негов разказ – Burning.
HFPA връчи наградите за най-добри актьорски драма постижения на Уил Смит (за King Richard) и Никол Кидман (за Being the Ricardos). За най-добър сценарий пък бе обявен Belfast на Кенет Брана.
Епичната космическа одисея на Дени Вилньов Dune беше оценена в музикално отношение и впечатляващите композиции на великия Ханс Цимер бяха именувани най-добър оригинален саундтрак. За пореден път отличието за най-добра филмова песен отиде при Джеймс Бонд франчайза, този път за No Time to Die на Били Айлиш.
На малкия екран Succession доказа своите достойнства с цели пет номинации, а в три от категориите се оказа победител.
Най-добър актьор в драма сериал е Джеръми Стронг, най-добра поддържаща актриса – Сара Снуук, а самото шоу бе отличено за най-добра телевизионна серийна драма.
За пръв път в историята на наградите призът за най-добра актриса в драматичен сериал отиде при транс жена – Микаела Джей Родригес за ролята ѝ в POSE.
Това е важна стъпка в посока на по-толерантно отношение към талантливите артисти от различни малцинствени групи, чиито успехи доскоро не бяха така лесно постижими заради множеството случаи на дискриминация в шоубизнеса.
Новата продукция на HBO Hacks взе Златен глобус за най-добро комедийно шоу. Негови създатели са Лусия Аниело, Пол Даунс и Джен Статски (отговорна и за някои от най-запомнящите се моменти в сериали като Broad City, Parks and Recreation и The Good Place).
Джийн Смарт, която влиза под кожата на безпардонната стендъп звезда Дебора Ванс, пък е носителката на тазгодишната награда за най-добра комедийна актриса.
Единственият пропуск на Hacks в категорията за комедия/мюзикъл е статуетката за мъжка роля, с която бе награден Джейсън Судекис за изпълнението си в сериала Ted Lasso.
Въпреки огромната си популярност южнокорейският Squid Game си замина само с един Златен глобус. Той отиде при О Йон-Су за поддържаща мъжка роля.
Минисериалите не ни поднесоха големи изненади обаче.
Съвсем заслужено Кейт Уинслет пребори конкуренцията и излезе на преден план пред Джесика Честейн, Елизабет Олсен и Маргарет Куали.
Очаквано тя се оказа ненадмината в ролята си на отраканата и саркастична Мер в лимитирания сериал на HBO Mare of Easttown. От мъжете бе отличен Майкъл Кийтън за участието си в Dopesick. Цялостно обаче изпъкна The Underground Railroad по романа на Колсън Уайтхед под същото име.
След една доста разнообразна кино година все още тръпнем в очакване за Наградите на Академията. Докато гадаем кой ще грабне Оскарите, имаме време да изгледаме най-значимите заглавия, някои от които снощи си заминаха със Златен глобус.
И все пак имаме чувството, че много от най-добрите филми останаха неоценени.
Въпреки трите си номинации Dune се сдоби само с една награда, а проникновеният режисьорски дебют на Маги Джиленхол The Lost Daughter не извоюва нито една победа. Липсата на отразяване на церемонията също се оказа разочарование. Дано в бъдеще конфликтите на интереси да бъдат изчистени, а отсъждането – справедливо, и скоро да достигнем до едно по-приемащо различията и безпристрастно лице на Холивуд. До догодина… да се надяваме.
Защо завръшането в Хогуортс ни хареса повече от завръщането в Приятели?
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.