Кехлибарено злато и други легенди за уискито

Успехът е във всяка крачка напред

0 коментара Сподели:

Кехлибареното злато, страстта на цели поколения, историята на откриватели, създатели, дегустатори – уискито не е просто питие, то е страст, носеща легенди. Какво се крие зад познатите ни брандове, колко смели са били първите, които са проправили пътя на марки, превърнали се в хегемони на уиски пазара.

Всичко това ти разказваме нататък, защото зад всяко питие се крие история и хора, които са го превърнали в това, което е. Нашата чаша е пълна, а твоята?

От 1934 г. John Walker & Sons получават Royal Warrant от крал Джордж V да снабдяват с уиски кралското семейство. Тази поръчка важи и до днес и това никак не е случайно. Johnnie Walker е не просто уиски, то е символ на куража да продължиш напред.

Разказваме ти историята на една легенда.

Когато в една мрачна утрин на 1819 г. Джон Уокър се събужда в малката си ферма, той няма почти нищо за губене. Баща му е починал току-що, а бедността е постоянен спътник на семейството. В сърцето на Джони обаче има нещо по-ценно и от хиляди жълтици – смелостта на откривател. Само за година той продава бащината ферма и отваря бакалия в оживения местен град Килмърнок. В бакалията се предлага и уиски, което за разлика от всички останали на пазара винаги е с отлично качество и вкус.

Джон има уникален усет за уискито – той смесва различните блендове и така постига онова специално нещо, което превръща неговия продукт в истински хит.

След като през 1857 г. си отива, успешния бизнес поема синът му Александър. Също като баща си Александър притежава духа на предприемач и не пропуска своя голям удар във времената, когато Великобритания е пулсиращото сърце на Индустриалната революция. През 1867 г. той произвежда първия търговски бленд – Old Highland Whisky. Александър го разпространява по пътуващите кораби, като прави капитаните свои „агенти“, а те популяризират неговото уиски в целия свят. Той въвежда и известната си квадратна бутилка, за да намали загубите от счупване, и добавя познатия емблематичен етикет, наклонен на точно 24 градуса, за да се отличава от всички останали.

През 1889 г. Александър предава компанията на двамата си синове Александър II и Джордж – майстор блендьор и майстор бизнесмен.

През 1909 г. те преименуват новата си серия уискита според цветовете на техните етикети – така се раждат легендите Johnnie Walker Red Label и Johnnie Walker Black Label.

В края на ХХ век към тези два бленда пионери се присъединяват и върхът на блендьорското изкуство – Johnnie Walker Blue Label, а по-късно и Johnnie Walker Gold Label Reserve и Johnnie Walker Platinum Label.

През 1909 г., в началото на ХХ век, един от водещите илюстратори на епохата –

Том Браун, пък скицира Striding Man – идеята за лого на гърба на меню по време на обяд.

Прототипът на викторианския бакалин Джон Уокър се превръща в легендарния Крачещ човек, който и до днес е символ на стремежа и куража да продължаваш напред. Символ на Johnnie Walker – уискито, предлагано в над 180 държави и част от световната култура. Уиски с история, създадено от устремени и силни мъже за всички, които искат съвършено качество, неповторим вкус и кураж да продължават. Защото, както би казал старият викториански бакалин – успехът е във всяка следваща крачка. Keep walking!

Ако си фен на уискито, виж и нашия подробен уиски гайд

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч

Сподели:
Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *