Уикенд трип с кабрио и 5 съвета за правилната му употреба

0 коментара Сподели:

Взeмам новото BMW M440i и изчезвам за уикенда. Има три варианта да тръгнеш с такъв автомобил на 38 градуса в 13 часа на обяд със свален покрив в града: не си карал кабрио преди, карал си, но си решил да си гъзар и вариант три – не си чел тази статия.

Съвет 1: Less is more, когато говорим за багажа

Ставам сутринта и си казвам – какво пък, ще нахвърлям дузина аутфита в големия куфар, нищо, че съм за два дни до Банско. Пет чифта бански, също по подразбиране, друго си е на място да можеш да решиш кой ще е единственият, който ще носиш, освен ако не се налага друго. Пет не е толкова много – един красив и удобен, два само красиви и два, с които тенът ти ще бъде тука-има, тука-няма, но ти е излишно сложно да ги редуваш през час, за да се получи изравняване.

Всичко точно, но големият куфар не се събира в багажника на кабриото. Преосмислям плана и прехвърлям същото съдържание, но в среден, минус една дамска чанта, че и те са да не казвам колко. Той вече си пасва чудно, делейки място с отделението, в което се прибира покривът на колата.

Note to self: с кабрио се пътува с по-малко багаж или поне в по-малки чанти.

А ако по някаква алтруистична причина решиш да не си егоист и вземеш приятели да се возят отзад, излъжи ги, че лейърингът е още на мода, и се надявай да схванат намека.

Съвет 2: Покривът е горе между 11 и 16 часа през лятото

Да го видим, казвам си, този покрив, заради който прехвърлях багажи на улицата, а съседите са запознати с любимия ми цвят бельо. 18 секунди. Толкова ми се отнемат от живота, за да сваля тавана на това убийствено зелено BMW M440i, като впечатляващ е и фактът, че това може да се случва в движение с до 50 км/ч. Само с един бутон – магия. Заслужава си усещането, но бързо натискам копчето с обратен ефект, понеже от личен опит (завършил със слънчасване) зная, че през лятото не се кара без покрив между 11 и 16 часа. Това поне лесно се помни, пише го и на слънцезащитните продукти, които са също толкова необходими.

С две думи – без покрив е хубаво пролет и есен, сутрин и привечер.

Ще бягам в Банско. Почивка, почивка, че и планински път със завои, в които да усетиш има ли турбо лаг колата (няма) и добро ли е поведението ѝ при изпреварване. Усещам плюсовете на xDrive задвижването на колелата, докато се опитвам да задържа шапката на главата си по пътя нагоре към Бъндеришка поляна. Там, казват, е най-дългата надуваема водна пързалка в Европа – 350 метра. Знам едно число, по-голямо от това. 374. Толкова са конските сили на тази красавица, която ме качи до горе, без да ми прилошее по завоите в частта, в която ме возят, а аз се опитвам да снимам и да спирам роклята си да се качи на главата ми. Това с прилошаването и по-точно липсата му е абсолютен прецедент и голяяяям плюс, издигащ автомобила още повече в очите ми, вече забравила малкото недоразумение с куфарите. Както и да е, въпросното водно съоръжение вече не работи, защото цял ден съм била в СПА-то с красивия си и удобен бански. Така или иначе се качвам заради радостта от шофирането, което е 9.5/10 с този автомобил.

Съвет 3: Шапката ти с периферия е no-go

Когато си с толкова мощна кола, обратните виражи на завоите не могат да те спрат и не пестиш натискане на педала, забрави за ефирните капели. Дори с вдигнати всички прозорци, сложи такава шапка, ако ти е за еднократна употреба и си склонен да я пуснеш на свобода – наясно, че няма да се върне. Прическата за кабрио трябва да е в някоя от следните разновидности – опашка, плитка, кок, с шал или късо подстригана. В противен случай се запаси с много балсам, добър гребен и толеранс към болка. Също и с отговори на въпроса, правила ли си опит за раста, който вероятно ще ти бъде зададен от приятелите ти на слизане.

Можеш да нарушиш този съвет и да вееш коси и шапки по кварталните улици с по-ниска скорост, ще станат страхотни снимки.

Ако решиш да рискуваш с високи обороти, добрата новина е, че има и опционален ветробран към модела, който целенасочено да регулира течението на въздуха в интериора.

Съвет 4: Избягвай градската среда и висенето по светофари

Тук всичко уж е ясно. Освен ако нямаш афинитет към дишане на изгорели газове и ритуално обсипване на дрехи с прахоляк, стой си кротко с вдигнат покрив и си пази здравето в София.

Наред със съвет 2 отново от личен опит споделям, че не е много яко да си на светофара, да те пече и да дишаш вредните емисии на околните. Още по-зле става, когато откажеш на групичка младежи да ти измият стъклото на Околовръстното и „Цар Борис“, а те в някакъв пристъп на ентусиазъм прескочат през вратите и се метнат до теб в колата. Бонус получаваш, когато единият запее „Да те изтрия – мога лиииииии“, а останалите започнат да се подрусват в такт. Спокойно, BMW България, действието се развива в едно друго кабрио преди време.

Цялата програма трае кратко, усещащо се дълго, но за щастие не продължава, след като светне зелено. Помниш го завинаги или нищо не помниш вследствие на шока и раздвоението какво да опазиш първо – чантата ли, кожения салон ли или здравия си разум.

 Съвет 5: Забавлявай се и се възползвай от технологиите

BMW M440i e eквивалент на доброто прекарване, съчетавайки страхотен комфорт (няма такива седалки), динамика и завиден дизайн на четири колела. При спазване на съветите по-горе неповторимото преживяване е гарантирано. Супер полезни са всички асистиращи при шофирането системи – колата паркира сама, поддържа определена дистанция от автомобила пред себе си (това е топ функция в отегчителни задръствания), каквото ти хрумне – прави го. Не ми се слиза, като разбирам, че има и интегрирана система за подгряване на врата в подглавниците на предните седалки – вечер и нощем си е доста ценно. Шофирам и нощем под открито небе и се чудя мога ли да броя звезди, движейки се с 260 км/ч. Не мога, отговарям си, поради ограничението от 140 на магистралата. Между другото евала на BMW, че са сложили и 48-волтов стартер/генератор, който осигурява електрически boost и повишава динамиката при потегляне и ускорение. Похвално е и това, че всички двигатели в автомобила отговарят на Euro 6d нормата за вредни емисии, тоест много добре.

Благодаря на приятелите ни от BMW България за възможността да тествам великолепния M440i xDrive кабриолет. След този уикенд съм усмихната и с пет съвета в торбата за следващия път. По-ценно от пет чифта бански.

След това пътешествие вдигаме чашите за високо наздраве – пълни с розета за чудо и приказ

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *