НАЙ-ПОПУЛЯРНИТЕ РЕКЛАМИ НА 2013

Ето кои реклами се споделяха в социалните мрежи през изминалите 12 месеца

0 коментара Сподели:

Още една година отлетя „без да я усетим“ и отново наближава края на декември, когато теглим чертата и правим равносметка. Редакторът ни Йордан Ангелов, който сме ангажирали да виси в YouTube и Facebook, за да ни забавлява с най-забавните и вайръл неща, подготви 10 от най-гледаните реклами, които се въртяха в интернет-пространството.

 

Dove Inner Beauty Sketches

Козметичната компания Dove използва хитър метод, за да накара жените да спрат да гледат на себе си нереалистично, като в повечето случаи се възприемат за по-грозни (макар че самочувствието, демонстрирано публично, говори съвсем друго…абе май нещата са свързани). Споделена над 4 милиона пъти; Гледана над 60 милиона пъти.

 

Evian: Baby and Me

Помните онези танцуващи бебета на ролери преди години, които обраха овациите и възгласите „aaawwww”. Минерална вода Evian залага на същата основа, за да застане зад девиза си Live young (Живей млад). Споделена е над 3 милиона пъти.

 

Ship my pants!?

K-Mart залагат на една дебелашка на пръв поглед шега, за да привлекат внимание към себе си. Нищо ново. Но над 3 милиона пъти е споделено видеото, в което супермаркетът предлага да достави всичко без пари от сайта им, ако го няма на място. Впечатляващо добра маркетингова идея.

 

Ромео и Жулиета по турски

Любовно видео, сякаш режисирано от Уес Андерсън, между двама тийнейджъри от Турция. Включва кадри от малките улички на Истанбул, забавна песен на певеца Ялън, която се превежда в свободен превод „Наслади се на любовта“. А да, и рекламират сладолед.

 

Budweiser Clydesdales

Редакторът ни е изключителен привърженик на рекламите по време на финала по американски футбол Superbowl (ние подозираме, че не гледа футболния сблъсък, а само чака да започнат спотовете). Две са тези, които грабнаха неговото око (и на още 4 милиона души, които споделиха). Първото е сантиментална история с красиво конче.

 

Dodge Ram

Другата започва с гробовния глас на радиоводещия Пол Харви и неговата реч от 1978 г., че Господ го е направил фермер. Дори и ние, които живеем в големи градове сред панелки и трафик и градски транспорт усещаме силата на девиза „За фермера във всеки един от нас“, който рекламира пикап.

 

Руска агресия

Малко вайръл и от Русия. Помните онова видео от гледната точка на човек, който бягаше, после преследваше, имаше Волги, голи мацки, много кръв и тежка музика. Агресия, подхождаща за игра от типа на Grand Theft Auto. Само че е реклама на водка Нефт, която се вижда точно три секунди около 0:34. И сигурно не ви беше правило впечатление, докато не ви казахме току-що. Не знаем дали са постигнали ръст в продажбите без уточняващ текст, но не може да отречем вайръл успеха.

 

Да даваш е най-добрата комуникация

Помните онзи разчувстващ клип от Тайланд за момче, което краде лекарства, уличен търговец го спасява и изведнъж историята се преобръща по невероятен начин. Езиковата бариера е причината малко хора да разберат, че всъщност става дума за корпорацията True, която е един от най-големите доставчици на телевизия, интернет и мобилни услуги в далекоазиатската страна. Девизът накрая гласи: „Да даваш е най-добрата комуникация“. Историята, в комбинация с посланието, гарантират споделяне.

 

Приятел в нужда се познава

Какво е интернет без котки? GoPro представят гледната точка на пожарникар, който изважда полуживо котенце от изгоряла къща и му вдъхва нов живот, а всичко това е сякаш случайно заснето. Истината е, че Кори Каланик наистина е заснел случката със собствената си екстремна камера, като после GoPro купуват правата върху видеото.

 

Дейвид Бекъм + Гай Ричи + популярен магазин за дрехи и аксесоари = вайръл видео

Завършваме класацията с нещо, което излезе в началото на 2013 и сигурно сте го позабравили, но е споделена близо 2 милиона пъти досега. Тук посланието е достатъчно ясно – Дейвид Бекъм и неговата линия мъжко бельо за H&M.

 

А ако искаш да видиш реклами като по учебник, виж как го правят Volvo.

Или Coca-Cola.

Или IKEA.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *