СОФИЙСКИ РЕЙСБУК

На фона на големия брой социални мрежи, в които хората прекарват безкрайни часове, се откроява една, в която много малко от нас си дават сметка, че участват

0 коментара Сподели:

Тази задължителна и много интересна социална мрежа води своето начало от създаването на градския транспорт в София, а и във всички други градове на страната. Искаме или не, участието ни е гарантирано, освен ако работата ни не се намира на две преки от дома ни или сме един от хилядите ентусиасти, които се радват на всички приятни и неприятни емоции в задръстванията. Като всяка уважаваща себе си социална мрежа и тази има своите правила, които рядко се спазват, но за това пък будят интересни контакти, свързани с разговори, сръчквания, а често и с физическа саморазправа. Всеки потребител трябва да разбере йерархията на мрежата и да е напълно запознат с видовете профили и допълнителни приложения, за да може да се наслади на приятно и интересно прекарване. Освен това сървърите са изключително стари и бавни, но подмяна не се вижда в близкото бъдеще. Висейки всекидневно в тази мрежа, ние трябва спокойно да можем да различаваме следните профили:

Шофьор – Главен администратор на мрежата. Този профил е публично достъпен и изключително интересен. Всеки ден има купища последователи зад гърба си и редовно показва своя статут на лидер. Обикновено този човек е на възраст около 50 години, каляван в тесните улички и огромните задръствания, човек напълно запознат с всички условия и тънкости на занаята. Държейки кормилото на мрежата, той определя престоя на всеки от потребителите, за което и често получава лични съобщения с послания до женската част на семейството му.

Въпреки умелото управление той предразполага пътниците с приложения, като „Силна музика“ и „Речник на псувните в разговорния български език“.

Ако разполагате с програми за заглушаване тип „Слушалки“, то ще си спестите част от тези приложения, но все пак няма да пропуснете забавните и крайно приятни игри. Шофьорът менажира и потоците на потребителите. С рязко и последователно редуване на бутоните газ – спирачка, той пренарежда мрежата и подредбата на потребителите, а често на завоите събира всички профили вляво или вдясно. Тези пренареждания дават възможност за нови преки контакти и предразполагат потребителите за близки, а често и дори интимни контакти.

Възрастен пътник/чка – Модераторите на мрежа. Внимавайте с тези профили, защото те са в основата на всичко случващо се.

Като стари абонати те имат особен поглед върху развитието и баланса на мрежата и често се борят с всички сили да заемат полагащото им се място.

Въпреки скромната скорост, с която разполагат, често пренасят огромно количество данни, което заема много сериозна част от дисковото пространство и пречи за нормалното движение на профилите. Контактът с тях се осъществява лесно и бързо, като често дори не е нужно да изпращате покана за приятелство. Те автоматично се закачат към останалите профили и започват да спамят с информация за мрежата, ролите и развитието. Конфликти и сериозни взаимоотношения с тях са нежелателни поради множеството приложения, които използват.

Стандартен пътник/чка – Това са хора, които всекидневно с часове висят в мрежата и боравят умело с всички опции и приложения. Всекидневната им употреба води до лошо отношение към новите потребители. Разбирайки напълно позициите си, те винаги се борят за най-добрите места и често са готови да влязат в словесна, а често и във физическа война за тях. И тук влизането в диалог  е нежелателно. При по-често контактуване с тях всеки нов потребител може да разбере не само основните методи за използване, но и голям брой тънкости и чалъми. Опитът им е ценен, при положение че често ще ви се налага да използвате мрежата. Поканата за приятелство се изпраща внимателно, защото освен игнориране можете да получите и директен блок.

Млад пътник/чка – студент/студентка/работещ – Това също са много разпространени профили, които често внасят дисбаланс и проблеми при употребата. Изнервени от работата или университета, те често споделят това на глас и редовно създават краткотрайни конфликти. Най-често използваните от тях приложения са слушалки, смартфони, таблети, книги и т.н. Разбира се, те не се съобразяват много с правилата на мрежата и конфликт със Стандартен пътник и Възрастен пътник е много срещано явление. Желанието им да се измъкнат от рейсбука е силно изразено, поради което са често изнервени и крайно раздразнителни. Контакт с тях се осъществява изключително трудно и повечето пъти е неприятен.

Млад пътник/чка – ученик/чка – Това са най-младите потребители на тази социална мрежа, които редовно нарушават правилата и естествената среда с викове, силен чат или всевъзможни звуци. 

Изключително несъобразителни с останалите потребители, те изместват от местата им  Възрастен и Стандартен пътник, а това води до тотален дисбаланс и словесна битка.

Въпреки малките си размери тези потребители заемат голямо пространство поради придружаващите ги аксесоари – раници. Общият им обем надвишава многократно останалите потребители, което нарушава нормалното функциониране на мрежата.

Тъмен пътник – Този вид профил е най-неприятен за мрежата, като освен с отвратителната си профилна снимка, той ви спамва с приложение „Обгазяване” и приложение „Безплатен тестов период”. Пренасят много данни със себе си, което пречи на нормалното функциониране на мрежата. Ботовете за проверка ги игнорират и те остават незабелязани в мрежата, за разлика от останалите потребители, които вече не разполагат с „Безплатен тестов период”.

Освен основните профили рейсбук разполага и с няколко основни приложения. Те завършват облика на мрежата и влияят върху нейно използване.
Обгазяване – Това приложение регистрира сериозен трафик в летните месеци. Потребителите, които го използват, отделят голямо количество неприятни миризми, което води до спам и некачествено използване на мрежата. За съжаление няма как да блокирате приложението, просто трябва да отворите някой и друг прозорец или да се научите да дишате през устата.

Силен говор – Приложение, позволяващо на двама или повече потребители да провеждат вербален чат, който да става достояние и на останалите. Плюсовете са, че в старите сървъри на мрежата често шумът е невероятно силен и единствено чрез него можете да се разберете с събеседника си, но в повечето случаи нарушавате спокойната употреба на останалите потребители.

Обемни данни – Приложението позволява към профила си да закачите средно до голямо количество данни, които да пренасяте с вас. За съжаление тези данни отнемат от пространството в мрежата и отново стават повод за скандали и блокиране. Разпространено сред Възрастен и Стандартен пътник, а най-големи данни пренася Тъмен пътник.

Музикално приложение – Използва се, както от Шофьора, така и от Млад пътник. За разлика от приложението на Шофьора, което е общодостъпно, то приложението на Млад пътник е персонално, но често го споделя с останалите. Това приложение също дразни много.

Безплатен тестов период – Много потребители го използват, тъй като дава възможност за използване на мрежата, без да се заплащат задължителните такси. Поради рядкото преминаване на ботовете за проверка, този период е неограничен и много потребители се възползват.

Ботове за проверка – програми, направени да проверяват наличния кредит по акаунтите на потребителите. Рядко преминават, което дава възможност и за безплатно ползване. При преминаване пропускат Тъмен пътник, което е грешка в заданието им.

Сигурен съм, че голяма част от вас са редовни потребители на тази мрежа и всекидневно се сблъскват с описаното. Всичко това ви е до болка познато и всеки детайл и подробност ви кара да изпитвате смесени чувства. Надявам се в скоро време сървърите и интерфейсът да се променят, но не бих заложил на това. Успех и приятно използване.

Правилата тук са ясни, а кои са големите не-та в нета?

Сподели:
Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *