Димитър и Атанас - истински Wine Hippies

Вино без аналог на родния хоризонт

  • 23.02.2020
  • от Плами Максимова
  • снимки: Иван Коловос

Двамата вино ентусиасти се събират преди около година, за да изтрещят заедно, създавайки уникален вино бленд, без визуален и вкусов аналог на родния хоризонт. Те създават Wine Hippies с много любов и вдъхновение, показвайки собствен почерк и лично отношение към добре познати сортове и стилове вино. Почеркът им личи от първата глътка. Трябва да пробваш, за да повярваш в силата на техния добър вкус!

Как се събрахте и как се роди идеята за това, което правите?

A: Имаме сходни вкусове и възгледи на тема вино. Когато ми се роди идеята за създаване на винен бранд, Митко беше първият, за когото се сетих.

Д: Аз имам винен магазин и познавам различни изби и продукцията им. Освен това с Наско наистина имаме по-нестандартно виждане как трябва да изглеждат нещата в бутилката и отвън опаковката.

Започнахме с пет изби, от които избрахме това, което искаме да използваме, и го блендирахме. Т.е. нанесохме финалния щрих.

А: Нали знаеш какво казва Платон – като кажеш кон, срещу теб стои твоята идеализирана представа за него. При нас е по същия начин. Като кажеш мавруд, ти си го представяш по точно определен начин, но това е твоята представа. Вероятността представа и реалност да съвпадат е минимална. В случая пресъздаваме това,което е в нашите глави.

Кое е най-трудното в реализирането на една такава мечта?

Всяко нещо, което стартираш сам, е трудно, но за нас това е очарованието на нещата. Да си го изстрадаш, но да си го направиш така, както си го представяш, без да правиш компромис. И двамата сме хора – не правим нещата през пръсти. Искаме съвършенство, а ако се получи, значи си е заслужавало труда.

... И създадохте бранда WINE HIPPIES. С какво той се отличава от останалите?

От една страна, показваме нашия прочит и виждане за сортовата стилистика на някои вина, а от друга – решихме, че виненият сектор в България има нужда от освежаване откъм визия и подход. Осмелихме се да бъдем различни, защото това е част от характерите ни.

Имате изключително интересна визия, етикети…

Подходихме нестандартно както към блендовете, така и към етикетите, защото искаме проектът да говори за дързост.

В случая характерът на виното е в корелация с изображението, с името на самия бленд, с етикета, с ключови думи, които подсказват за цялостното изживяване.

Но тази подсказка отново резонира с философията на името ни, тя е закодирана, пак е хипи, не е директна. Между другото, има уникално креативни етикети от Австралия, те обичат да ги правят шантави, чак до крайности. В Испания също има региони с доста смели етикети, при нас в България доста рядко се стига до креативност в това отношение. Всичко е строго, строено, донякъде по френски, донякъде по Нов свят. Ние решихме да изтрещим и да покажем нещо ново.

А името откъде дойде?

Интересно беше, защото дълго разсъждавахме какво точно искаме да покажем на хората. Кои сме ние и коя е онази наша неприпозната все още страна. Хипи движението много ни вдъхнови. От една страна, то е бунтарско и повсеместно разпознаваемо. От друга – носи усещането за отстояване на принципи и на себе си – в това се коренеше и нашата идея.

Къде хората могат да открият вашите вина?

Таргетът ни откъм места е доста внимателно сегментиран. То е по спотове, ресторанти и винени заведения, които имат отношение към виното и добавят стойност в него.

Адресирано е и към частни клиенти, които често са отворени към новото хора. Различни типажи биха разпознали себе си в нас. Затова и стилистиката на петте вина е различна. Постарали сме се да има за всекиго по нещо. Могат да се купят и опитат в Wine & Co., в сайта на APOLLOWINE, в „Космос“, „Ракета ракия бар“, „Фабрика“ 1 и 2, Grape central. 

Ето и малко любов от великия Париж...

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.