ЛЕЛЯ МАРИЯ В СТРАНАТА НА РЕКЛАМИТЕ

или колко добре се живее с петлитрова разфасовка омекотител в дамската чанта

0 коментара Сподели:

Ако най-добрата ти приятелка носи в дамската си чанта петлитрова разфасовка омекотител; ако съседите ти завиждат, че си изтеглил кредит; ако един от четирима твои приятели страда от хемороиди, склероза, артрит или зъбен камък; ако нямаш търпение да изговориш 6000 минути в мрежата на всички оператори; ако най-силното ти оръжие в офиса е кофичка кисело мляко; ако плащаш с удоволствие и печелиш, докато харчиш – честито, ти живееш в рекламен блок. А сега обуй чифт удобни пантофи, изтегни се на дивана и си припомни основните правила в света на леля Мария.

ДЕЦАТА СА СВИНЕ
Ако не вярваш, изгледай коя да е реклама на перилен препарат и ще видиш една сурия мърляви хлапета с кални чорапи, които се въргалят по белия килим в дневната. Малките зверчета не само не пазят грижливо своите дрехи, но и с охота разнасят мръсотията из чуждите, като не пропускат да обършат ръце във всеки чаршаф и покривка, изпречили се на пътя им. Хранителните навици на децата също са подчинени на желанието им да цапат и поради тази причина консумират само продукти в сигнални цветове – в това число лютеница, горчица и  уасаби – които старателно размазват по колосаните си якички. Най-страшната част обаче е свързана с игрите, които неизменно вървят в комплект с кал под ноктите, флумастeри по ръцете  и разкървавени колене – всичко добре смесено и разнесено с размах върху новите одежди.

ЩАСТИЕТО Е ВЪПРОС НА КРЕДИТ
По този въпрос има леко неразбирателство между рекламодателите и докато защитниците на бирата смятат, че щастието се крие на дъното на кенче пенливо пиво, производителите на колбаси виждат тази благодат в палка апетитен шпеков салам. Най-убедителните аргументи обаче са в ръцете на банкерите, които не пропускат и ден, без да ни напомнят, че щастлив е само онзи, който разумно е разпределил заплатата си между ипотечен кредит и спестовна сметка. А остатъка (да, има такъв!) трупа на депозит с предсрочно изплащане на лихвата, която, разбира се, мигновено трябва да бъде трансферирана в спестовната сметка. Резултатът? Нов дом, лъскава кола и щастливо семейство, което посреща всеки разход с усмивка.


ДОМАКИНСКАТА РАБОТА Е БОШЛАФ
Да се чуди човек защо му казват работа, при положение че всичко се случва от само себе си и нито едно къщно задължение не изисква повече от… минута.

За плочките в кухнята подсвиркваш с уста, за праха по мебелите щракваш с пръсти, а за прането се грижат съседките, предвождани от леля Мария.

Враг номер едно си остава котленият камък – борбата срещу него е безмилостно жестока и неравна. За щастие и на този фронт има лесна победа, този път под формата на магичен спрей. И като стана дума за магии, няма как да не спомена за вълшебните прахчета, които превръщат и най-простата манджа в префинено блюдо само в три лесни стъпки. А най-хубавото е, че и миенето на чиниите отпада като ангажимент, защото готвенето се случва като директно пъхаш плика с манджата във фурната, а чиниите се измиват за секунди само с няколко капки чудотворен препарат.

МЪЖЕТЕ СА ЗАДРЪСТЕНЯЦИ
Оставяме настрана това, че по подобие на децата, мъжете от рекламите са абсолютни мърльовци и идея нямат как да си изперат чорапите – затова специално за тях има прах за пране под формата на капсули с гел, които директно се хвърлят в пералнята. Забравяме и че господата, обитаващи праймтайма, са кръгла нула в кухнята. 

Притеснява ме друго – това, че представителите на мъжкия пол са тотално безпомощни срещу чара на лъскавата коса, добре ухаещата рокля и опияняващия аромат на кафето.

През живота си съм поднасяла стотици чаши кафе, но ни един от събеседниците ми не е изпадал в такъв екстаз, какъвто описват рекламите. Може и проблемът да е в мен, не знам… Отдавам тази мъжка слабост, приписана от рекламистите, на прекомерната консумация на бира – напитката, която явно отличава истинските мъже от фалшивите.

ЛЕКАРСТВАТА СА ХРАНА ЗА ДУШАТА И ТЯЛОТО
Ако не гледаш достатъчно телевизия, нищо чудно да си останал с грешното впечатление, че си здрав и нямаш нужда от лекарства. За щастие този пропуск е поправим и с няколко рекламни блока бързо ще наваксаш и ще разбереш, че трябва мигновено да се втурнеш към най-близката аптека. С помощта на няколко 30-секундни клипа ще можеш да диагностицираш себе си със средно от три до пет леки заболявания и един по-сериозен проблем, чиито симптоми си пренебрегвал години наред. Тук влизат косопадът, жълтите нокти, спорадичните схващания, болките в гърба, както и множество други болежки и симптоми, колоритно представени с помощта на игрални сюжети или забавни анимации.

СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И КЪСМЕТ ДЕБНЕ ОТ ВСЯКЪДЕ
Този рекламен постулат е може би най-актуалният в момента и обещава да се загнезди в сърцата и умовете на зрителите за дълго време. Ако от началото на годината си прекарал поне час пред малкия екран, не е възможно да не си видял някое от грейналите лица на победителите в нашумелите напоследък лотарийни игри. Цанка от Котел, Стойчо от Казичение, Павлина от Мургаш – това са само част от удавниците в безбрежното море на късмета. Море, в което няма как да не се гмурнеш и ти, ако се осмелиш да задраскаш няколко квадратчета или да потъркаш късметлийското талонче със стотинка. Давай, ти си!

И ако това са най-популярните рекламни клишета, виж кои са най-изтърканите филмови такива.

Сподели:
Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *