5 по-ефективни тренировки от тази във фитнеса

Това лято събуди нинджата в себе си

  • 13.06.2017
  • от Десислава Тимчева

Лятото все някога ще дойде, въпреки че времето навън напоследк напомня по-скоро на ранна есен. Отколешните предупреждения на инструкторите, че лятното тяло започва да се гради още от зимата, не ни трогват и към края на май месец се оказва най-благоприятното време за джобовете на собствениците на спортни клубове. Да не говорим за голямата разновидност от членски карти, които ти позволяват да посещаваш различни спортни активности, но само по една на ден, да не вземеш да се дехидратираш от  потенето в залата.

Прекрасно е, че българинът спортува, мъжете редят гранитогреса по коремите си, а дамите наливат бразилски дупета и се готвят за Карнавала в Слънчака.

Е да, ама в държавата на батките как да кажеш на мъжагата на лежанката до теб, че надутите му бицари не означават, че може да ги използва, ако му се наложи да влезе в рицарска схватка за честта на дамата си в някой нашумял столичен клуб. Мисълта ми е, че усилията ти във фитнеса носят предимно козметичен ефект и докато това е приятен резултат от дълги месеци блъскане, има опасност да изградиш физика, която да не можеш да използваш в критични моменти.

Самата аз от години живея във фитнеса и мога да се похваля с приятна наглед физика, но при изкачване на стълбите във всеки момент очаквам да видя свети Петър и си мисля, че съм подходящ образ за реклама за спиране на цигарите. Съмнявам се Джеки Чан да прекарва часове в залата и да избутва 50 кг с един крак, но пак може да нокаутира образи като Силвестър Сталоун в годините, в които разтуптяваше женските сърца. Та за какво ти е това прекрасно изглеждащо тяло, ако не можеш да пробягаш 100-те метра до спирката в опит да хванеш тролея навреме, преди да затвори вратите си, а шофьорът да ти се изхили мазно от предната седалка. Има много прекрасни начини хем да постигнеш нинджа тялото, хем нинджа способностите. Ето някои активности, които могат да изградят твоето функционално тяло.

БЯГАНЕ, ПЛУВАНЕ, КОЛОЕЗДЕНЕ
Все естествени начини да бъдеш атлет, без непременно да се затваряш във фитнес залата, обграден от всички тези уреди с мистични функции. И трите дейности се грижат за кардиоиздръжливостта ти, като тренират сърцето ти. Изграждаш силно тяло, издръжливост, красиви форми и край на задъхването при сутрешните разходки из парка. (Спирането на цигарите също може да помогне.)

H.I.I.T.
Това ще рече High Intensity Interval Training- високоинтензивна тренировка на базата на интервални упражнения за определено време и почти никаква почивка между отделните движения. Този вид тренировка може да се прилага при тичане: 2 мин спринт, 1 мин бавно бягане. Интервалните упражнения стресират метаболизма и в резултат горите повече калории за по-дълго време. Има изключително много варианти, като можеш да скачаш на въже, да правиш пилатес движения заедно с кардио такива и т.н. В общи линии си трябва само желание, другото ще се измисли и ще го нагодиш към вкуса си.

PLYOMETRIC
Това са упражнения, които могат да се съчетават в HIIT, а могат да се правят и без интервали. Също така няма ограничение къде да се изпълняват.

При това хубаво време, малко преди изгарящите жеги да са ни налегнали, парковете и дворовете на училищата са подходящо място за изпълнение.

Това са същинските нинджа упражнения, защото тренират няколко мускулни групи наведнъж, като така гориш повече калории, изграждаш функционално тяло, което всеки ден скача по-високо и прави повече лицеви опори. Време е да забравим кой ден беше за крака и кой за гръб, плиометричните упражнения тренират цялото тяло, болката е навсякъде, а резултатите са невероятни. Типично плиометрично упражнение са т.нар. бърпита.

АЕРОБИКА
Класическата аеробика се залюбила с фитнеса и си народили много бебета със странни имена като канго джъмпс, зумба, табата, боди пъмп и какво ли още не. Това са все високоинтензивни тренировки, които оформят цялото тяло, забързват метаболизма и се грижат за издръжливостта ти. Ако се научиш да вървиш с мускулна треска на краката, от която ти се иска да си отрежеш крайниците, резултатите няма да закъснеят. Лично аз препоръчвам  кик-бокс, особено за дамите, за да ги научи как наистина да ритат здраво мъжете си.

ЙОГА
Нито един материал, свързан с ползите от спорта, не може да мине без йога. Тя е доста по-статична от гореизброените активности, може да ти се струва, че не гориш достатъчно калории, но

виждал ли си един истински йогист, който си качва краката зад врата, по-релефен е от мозайката по стените на банята ми и като допълнение е напълно дзен.

След последното ми йога посещение се прибрах с мускулна треска дори на врата, а краката ми едва не се откачиха. След седмица изтощителни аеробични занимания един час йога е заслужено удоволствие и ще изгради твоето функционално тяло по-добре от 100 клека в залата, като ще го направи гъвкаво и издръжливо.

Тук е моментът да кажа, че при всяка една от тази активности се изисква повишено внимание и може би консултация със специалист преди изпълнението им. Всяко тяло е различно, има си своите нужди и реагира според вкусовете си. Но възможностите са толкова много да изградиш силно тяло, което после ще ти благодари за усилията и ще привлича погледи върху себе си не заради завидните си размери, а заради релефа и силата, която излъчва. Та кой ден беше днес? За крака или за малко тичане в близкия парк?

Виж защо да не пропускаш тазгодишното издание на ON! FEST.