Технологиите и изкуството се събират в уеб базирана игра
Homo digitalis ти показва влиянието на технологиите върху човека и обратното
снимки: Лина Тонев
Наша тайна страст са игрите – от настолни до компютърни. Затова ни развълнува и новината за старта на уеб базирана игра, която сглобява единно изображение от световноизвестни шедьоври и компютърни компоненти.
И ако си мислиш, че вече си видял всичко, остани да ти разкажем концепцията на този проект. Буквално е от друго измерение.
Homo digitalis е дигитална образователна игра и ново попълнение към вече съществуващите фотографски проекти Homo technicus и Homo technicus vs Homo sapiens. Тя свързва човека с технологиите, като предизвиква ума с кратки задачи. Целта на проекта е да насочи към сетивно и когнитивно развитие, така че възрастните да се замислят повече за бъдещето на технологиите, а децата да научат повече за изкуството по иновативен начин. Разказваме ти повече:
Новата игра се появява като продължение на Homo technicus и Homo technicus vs Homo sapiens. Първият проект включва 24 фотографии на различни органи и части от тялото, които са сглобени от компютърни компоненти. Зад идеята на Homo technicus стои създаването на примат от семейство Човекоподобни (Hominidae), който да живее в симбиоза с машините.
Неговото естествено продължение е още по-уау.
Homo technicus vs Homo sapiens е отново базиран на фотографията. Той налага резултатите от първия проект върху репродукции на класически картини, като сред създадените 11 новаторски скици може да откриеш по една нова визия за Мона Лиза, Момичето с перлената обеца и Писъкът.
Лина Тонев и Homo digitalis надграждат предишните концепции и ги обединяват в интернет пространство.
Свързването на трите проекта в едно създава разширение посредством игра с образователен характер, интерактивен набор от правила и цел за стимулиране на играча. Този набор от условия търси да се събуди любопитството на играча към световните художествени шедьоври, както и да го замисли на едно по-дълбоко ниво доколко технологиите са навлезли в човешкия живот.
Интерактивната игра се появява с цел – участниците да се включат в обединяването на технологии и изкуство. Играчите сглобяват единно изображение, изпълнено с любопитни факти относно световноизвестните шедьоври и компютърните джаджи. Така световноизвестни творби ще придобият нов технологичен завършек. Например познатата картина на Леонардо да Винчи – Мона Лиза, се превръща в Мона Липс, като репродукцията на световния шедьовър предизвиква логиката и въображението на играча.
Играта предлага възможност за избор от следните персонажи:
Мона Липс (Мона Лиза, Леонардо да Винчи)
Горгона Неврона (Медуза, Караваджо)
Момичето с графичната карта (Момичето с перлената обица, Вермеер)
Автопортрет с бионично ухо (Автопортрет с превързано ухо, Ван Гог)
Езикът (Писъкът, Едвард Мунк)
Синът на дънната платка (Синът на човека, Рене Магрит)
Автопортрет с щитовидна огърлица (Автопортрет с трънена огърлица и колибри, Фрида Кало)
Двете лан карти (Двете Фриди, Фрида Кало)
Сътворението на Homo technicus (Сътворението на Адам, Микеланджело)
Стареенето на РАМ (Постоянството на паметта, Салвадор Дали)
Дона Нос (Дона Маар, Пикасо)
Такива проекти ни вълнуват истински, защото доказват в цялост креативността и уникалността на човешкия ум. Заставаме плътно зад Лина Тонев и официалната премиера на играта Homo digitalis, която вече е достъпна на десктоп, таблет и телефон.
Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на Националния фонд „Култура“ по Програма „ДЕБЮТИ ’22“.
А ти чу ли, че и 100-те национални туристически обекта стават дигитални?
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.