Бандата зад бранда: Христо Петков от Stinky

Култовият бранд ще бъде част от Night Market IV

0 коментара Сподели:

Михаил Новаков, Велико Балабанов, Ивайло Дончев

Те са градски, култови и софийски. Виждаме ги по „Шишман“, разхождат се по „Графа“ и пресичат на кръстовището на „Раковски“, за да се спрат за малко пред НАТФИЗ. Протягат ръкав и взeмат кафе за изпът в метално канче, крачат до най-уютните ресторанти, внимават да не се изцапат с най-жестоките хоуммейд бургери и изглеждат зашеметяващо, докато в близост се бъркат коктейли. Те са дрехите, бижутата и аксесоарите, които се движат, носени през живота от яките хора на София, България и седемте континента. Техните създатели са местните, които искаш за приятели.

Night Market, vol. IV е първото онлайн издание на събитието, което събира на едно място всички местни дизайнери, крафтъри и автори, които искаш да познаваш. Всички. В специално изградения сайт на събитието и благодарение на платформата Pop Up от Еконт ще представим есенцията на стрийт и крафт културата в България – най-добрите сред българските независими дизайнери и автори. Днес те срещаме с един човек и бранд, за който няма как да не си чувал. От градски разходки, през снежни склонове и летни приключения – всички, които носят Stinky знаят, че това не са обикновени чорапи. 

Какъв искаше да станеш, като пораснеш, когато беше дете? Едва ли си си представял, че ще имаш бранд за чорапи… (опровергай ни, ако грешим).
Винаги съм си се представял като лекар или човек, който помага на хората под някаква форма.

Не знам къде по пътя залитнах и се отклоних, но се радвам, че съм го направил.

Мислиш ли за Stinky Socks като за „култов бранд“? Ние бихме го определили точно така.
Много благодаря! За годините, от които съществува Stinky, успяхме да се развием доста и да вдъхновим много хора по пътя си. Тепърва Stinky ще се изгражда и усъвършенства.

Бяхте включени в селекция за Best Snowboard Socks на White Lines и 100-те най-добри продукта за 20/21. Какво означава това за теб? Приемаш ли го като признание за добре свършена работа?
Да, определено такова признание страшно много ни радва. Моделът, който разработихме с про сноубодиста и част от Stinky Family – Jesse Paul, стана №1  за 20/21 в категорията „Чорапи“, а ние бяхме единствената марка, която произвежда само чорапи, включена в Топ 100. Оставяйки след нас мултимилионни компании с повече от 30 години в outdoor индустрията. Все пак аз приемам това по-скоро като предизвикателство, тъй като вярвам, че трябва да продължим да се развиваме и да се борим за признанието на още повече хора. Най-доброто признание за мен остават всички хора, които купуват Stinky пo цял свят.

Снимка: Велико Балабанов

Stinky Socks се продават на 6 континента. Трябва ли да си космополитна личност, за да създадеш продукт, който да излезе извън границите на родината?
Може би да. Аз по-скоро бих казал, че нашия успех идва от това, че не се притесняваме да сме себе си. Така успяваме да се разграничим от останалите марки и това ни прави по-интересни за любопитните хора, които искат да са различни. Не сме поредните „веселки“ чорапи, които всеки втори притежава, а си идваме с нашия си стил и характер.

По този начин попадаме в ръцете на много хора, които мислят като нас по цял свят.

Сноубордисти, скейтъри, други спортисти и градски хора носят Stinky. Представяхте ли си как изглежда човекът, който ще носи чорапите, когато започвахте с бранда?
Да, абсолютно, към момента смятам, че Stinky носят точно хората, които винаги сме си представяли. От 11.11.2011 г., когато излязоха първите модели Stinky Socks на един базар в hiphip library, ние винаги сме целили да ни харесват индивидуалисти, хората, които имат вкус за различното и оценяват високото качество. За нас е важно това, което предлагаме, да отговаря на очакванията на този, който ни пазарува. Качеството е изключително важно, предпочитаме да изкараме продукт, който е много по-издръжлив и приятен за носене възможно най-дълго време, отколкото да подценим купувача ни и да му продадем нещо, което след второто изпиране няма да му носи това удоволствие.

Снимка: Ивайло Дончев

Разкажи ни повече за процеса по създаване на една линия/колекция. Откъде започвате, кой с какво се занимава, как решавате какъв да бъде дизайнът?
Вдъхновяваме се за дизайните от нещата, които ни се случват в ежедневието ни. Всяка нова серия чорапи от Stinky отразява нас самите, нашата гледна точка за света. Избягваме да следваме трендове и това, което е модерно, или още по-малко се замисляме дали даден дизайн ще се продава или не.

За нас най-важна е историята, която вплитаме в моделите.

Процесът по създаването на една колекция е дълъг и стартира поне 18 месеца преди тя да излезе в продажба. Като минаваме през няколко етапа, започваме от концепция на линията ни, решаваме какви колаборации бихме направили, с кого и какви дизайни. След което всички дизайни влизат за правене на мостри, дванадесет месеца преди да влезе на пазара, колекцията ни се гледа от всички магазини, с които работим. Успоредно хората, които са част от отбора ни, тестват всички модели, за да сме убедени, че това, което ще излезе, е възможно най-доброто качество чорапи.

Снимка: Ивайло Дончев

Неизменна част от Stinky е Stinky Family, a в семейството са имената на някои сериозни атлети – кое мислиш, че е основното нещо, заради което те припознават Stinky?
Интересното е, че ние сме фенове на голяма част от хората, които са част от Stinky Family много преди те да се присъединят. Имаме атлети, артисти, фотографи, музиканти, които са обединени от един общ светоглед, който се припокрива с нашия.

Това да не се притесняваш да си себе си, да си различен и да си отворен към света, са ценности, които всички споделяме. 

Има ли място, на което си се изненадвал, че виждаш да се носят чорапите?
Аз лично не съм, но сме изненадвали други хора. Преди време получих съобщение със снимка от един от магазините, който предлага Stinky Socks в Сингапур. Мой приятел бил там на почивка, случайно попаднал в магазина и с гордост ми каза, че ние видял там.

Снимка: Ивайло Дончев

На Night Market ще можем да разгледаме и пазаруваме продукти на различни бг стрийт, ърбън и/или хендмейд брандове. Кои са твоите любими марки, създадени тук?
Night Market има страхотен подбор на български марки. За мен лично от много години най-интересната марка в България е 45 Street. Качеството, което имат, чувството за детайл, начинът по който си изработват моделите, всичко е изключително издържано. Също съм фен на NELEPA, NOKS и Square, харесва ми как си представят нещата и постоянството, с което го правят.

Какво предстои за теб и Stinky в бъдеще?
Stinky продължава да се развива, все още имам страшно много неща, които искаме да направим и да постигнем. Ще се опитаме да продължим да изненадваме хората и се надяваме те да ни последват в това пътуване.

Целият февруарски брой те очаква тук 

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *