DENIZ KOYU – ОТ ТВЪРДИЯ БИЙТ ДО НЕЖНИТЕ МЕЛОДИИ
Срещнахме се с Deniz малко преди третото му участие в Yalta Club, за да си поговорим с него за рождените дни, Mischa Jacobi и защо азиатците не могат да усвояват добре алкохола
Deniz Koyu е един от малкото немски диджеи, които успяха да пробият интернационално, пускайки b2b със звезди като Axwell, Fedde le Grand или Danny Avila. Германецът от турски произход имаше участие в България за трети път, като беше подготвил специален удължен сет, само защото обича българската публика. Как прекара рождения си ден и защо студиото му прилича на космическа совалка, той сподели в специално интервю за GoGuide.
Deniz, имам чувството, че през последните години доста измени стила си и сега работиш много повече с вокали и мелодии. На какво мислиш, че се дължи това?
Абсолютно е така. Като цяло исках да развивам звученето си. Според мен е супер глупаво да си стоиш на едно място, и в музикален аспект. На мен ми беше много важно да се развивам и сега пак можеш да различиш личния ми стил, но вече имам доста повече ритъм и естетика в звученето. Това се дължи не на последно място и на факта, че продуцирам всичко сам – от началото, през аранжимента и мастеринга. По този начин нещата носят моя отпечатък. Но исках и да покажа на какво още съм способен, а не да ме свързват само с неща като „Bong“.
Преди няколко месеца направи ремикс за новия трак на Eddie Thoneik „Solar“. Как е за теб да работиш с толкова близки твои приятели? По-лесно ли е да се уточните или точно обратното?
Много по-забавно е да работиш с приятели. Атмосферата е много по-отпусната, а комуникацията много по-лесна. Но за да бъда честен, главно работя с хора, които познавам от известно време. В случая с Eddie ни свързва дългогодишно приятелство, но и иначе рядко работя с напълно непознати. Обикновено съвместната работа идва като естествен процес, защото си установил колко общо имаш с определен човек.
Студиото ти изглежда уникално! По твоя идея ли е дизайнът?
Хахах. Студиото ми е като космически кораб. Дело е на холандския архитект Mischa Jacobi, който е правил студиата на Fedde le Grand, Nicky Romero и Armin van Buuren. Той строи всичко абсолюто сам – като започнеш от колоните и стигнеш до светлините. Хубавото е, че не само изглежда добре, но и акустиката е феноменална.
Наскоро беше в Азия. Стори ли ти се, че публиката там е по-различна от тази в Щатите или в Европа?
Определено има разлика. Хората там имат една идея повече енергия, защото още не са свикнали с това да идват интернационални диджеи. За тях е нещо много специално някой по-известен продуцент да има участие там. Направо откачат. Отделно от това не носят на алкохол. Доколкото знам им липсва нещо, което разгражда алкохола, затова са пияни много по-дълго и съответно не спират да се забавляват.
Това ти е третият път в България? Успя ли да останеш поне веднъж за по-дълго, или всеки път си тръгваш непосредствено след сета?
За съжаление всеки път бързам. И днес кацнах в седем, но поне утре ще летя чак на обяд, което ми позволи да си удължа сета. Последният път се забавлявах толкова много, но бързах за полет и се наложи да спра. Затова си бях казал, че този път ще летя по-късно и ще пускам колкото си искам. Публиката тук е супер специална. Не го казвам просто така, вие наистина знаете как да се забавлявате и с огоромно удоволствие пускам в Ялта. Немислимо е това да ти се случи в Щатите, тук сте жадни за нестандартни неща, които не са мейнстрийм.
Какво значи името ти на турски?
Море.
Рожденият ти ден беше на 29 април. Как го изкара?
В Bootshaus в Кьолн, Danny Avila имаше участие тогава. Събрахме се доста приятели и беше супер забавно. Отделно от това ми предстои да направя парти вкъщи, точно приключих с ремонта и е време да осветим жилището.