#TRASHTAG: смисленото предизвикателство
Предизвикателството да почистиш замърсена зона вече има над 25 000 поста
За разлика от повечето предизвикателства в социалните мрежи, които са, нека си го признаем, доста безсмислени, #trashtag е семпла, но гениална идея, в която участниците спасяват малко, но силно замърсено кътче от света. След като боклуците се озоват на сигурно в чували за рециклиране, акцията е увековечена със снимка тип „преди-след“ и всички замесени са възнаградени с хиляди лайкове.
Доброволци вече са се развихрили, почиствайки занемарени плажове, изоставени паркове и канавки, заринати с боклуци.
Освен самото почистване на района кампанията има за цел да визуализира точно колко ненужно големи количества пластмаса използваме.
Макар да доби популярност преди няколко седмици с точно този супершерван пост в социалните мрежи, кампанията всъщност е стартирана през 2015 от аутдоор компанията UCO Gear като част от опитите им да опазят дивата природа от замърсяване. Все пак трябва да отдадем дължимото на гениалния пост, който призовава „отегчените тийнейджъри“ да се включат в новата инициатива – тази искра запали пожара в социалните мрежи и направи #trashtag вайръл.
Еко експертите обаче са категорични – махането на пластмасата от замърсените райони е добра първа стъпка, но трябва да направим нещо повече от това да почистваме след хората, които замърсяват.
А именно да измислим алтернатива на пластмасата, която да предотвратява всички опаковки за еднократна употреба.
Четирите стъпки, които те предлагат, са: refuse, reduce, reuse, recycle, и ако не ги предприемем в най-скоро време, всички сме обречени на едно безкрайно чистене на боклуци.
Припомняме си 3 занаята, които да си вземем от миналото.
От депресия към експресия.
Какво още се случва в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.