Началото и всички причини да останеш

Само когато компаниите имат смелостта да се доверят на хората си, те имат абсолютния комфорт, сигурност и свобода да постигнат повече

0 коментара Сподели:
Yettel

По всичко личи, че дългогодишният служител е изчезващ вид.

Постковид реалността отприщи дигиталното номадство и направи телеуъркинга новото нормално в корпоративния свят. Гладът за кадри със сходни профили превърна привличането им в гладиаторска битка между конкурентните компании. И изглежда, че в любовта и в наемането всичко е позволено:

служителят е изкушаван да сменя работно място все по-често и без много колебание.

В този контекст 13 години в една компания звучат екзотично. Особено когато говорим за модерен млад човек с образование и професионализъм, които могат да отключат всички кариерни врати за него. Всичко това е Диана Стоянова, която от 2 години отговаря за маркетинг комуникациите на Yettel, а впечатляващият си професионален път в компанията започва през 2010 г. директно от студентската скамейка.

Yettel Диана Стоянова

Срещнахме се с Диди, за да ни разкаже за старта и израстването в Yettel, обаянието на телко бизнеса и „пеперудите в стомаха“ 13 години по-късно. За това време тя сменя шест позиции, тръгвайки от първото стъпало – стажантското. Туко-що излязла от университета, 23-годишната възпитаничка на AUBG се изправя пред кариерния парадокс на много млади хора – дори за junior позиция работодателите изискват някакъв опит. Бързо разбира, че шансът ѝ да пробие е през стажантска програма, като тази в маркетинг отдела на Globul (търговската марка на компанията тогава – б. р.), на която попада.

„Бях много развълнувана, защото от позицията ми на потребител тогава всичко, което представляваше брандът – модерен телеком, с иновативни продукти и услуги и с най-добрата комуникация – ми изглеждаше като нещо сюрреалистично, от което наистина исках да бъда част“, разказва Диди.

Кандидатства без колебание, минава през няколко интервюта и печели мястото. Тогава идва и голямата изненада: това, което вижда отвътре, надминава очакванията ѝ. Попада сред невероятни професионалисти, които я карат да се чувства пълноценна част от екипа.

„Това бяха хората, правили едни от най-невероятните неща, които познавахме в българския ефир и реклама. Те ме учиха, бяха мои ментори, дадоха ми шанса да работя с тях рамо до рамо, а не да нося кафе“, спомня си с благодарност Диди.

Въпреки че има най-добрата теоритична подготовка, осъзнава, че „маркетингът на книга е различен от маркетинга в реална работа среда“.

Започва да трупа практика и гради своята работната култура в една огромна екосистема с различни екипи, партньори, подизпълнители, инструменти за работа и канали за комуникация, в която всеки проект е резултат от общи усилия. „Стажът за мен беше изключително пробуждащ и в същото време запалващ – затвърдих това, което знаех, че искам, видях на практика как се случват нещата и избрах кое е моето нещо“.

Категорична е, че екипът е онова, което я е накарало да избере компанията преди 13 години и заради което я избира всеки ден.

С плам разказва, че  през цялото това време черпи вдъхновение от  един „супер заразяващ, супер мотивиращ дух и култура на заедност, които компанията и хората в нея насърчават и пазят“. „Когато опознаеш един екип и  станеш част от него, разбираш на колко велики неща сте способни заедно“. Любопитството е любимото ѝ качество, открива го навсякъде в екипите и е щастлива, че компанията търси и поощрява това у хората си. „Телко бизнесът е много интересен, той е специфично животно, това е технологичен бранш, който се развива. Всичко, което правим, светът ни на практика вече е в телефоните ни – свързваме се, учим, пазаруваме, забавляваме се. И в този процес трябва да си изключително любопитен, да се вълнуваш, да дерзаеш, за да вървиш напред“, смята Диди.

С признателност разказва, че на работа винаги е имала пълен картбланш да направи нещата така, както вярва, че е най-добре. „Само когато компаниите имат смелостта да се доверят на хората си, те имат абсолютния комфорт, сигурност и свобода да постигнат повече“. Това важи с пълна сила и за work-life balance практиките в Yettel като гъвкавото работно време и възможността за работа от разстояние за част от работната седмица, на които Диди особено държи.

Възможността да планира времето си ѝ помага да не се изгубва в работната динамика – дали ще си остане вкъщи или ще отиде по-късно в офиса, за да спортува рано или просто да се наспи.

„Тази гъвкавост изглежда нещо малко, но вади толкова много стрес от уравнението. Всичко е въпрос на личен мениджмънт да подредиш нещата си, така че те да работят за теб и задълженията ти да са свършени“. Разказва ни и за някои от супер готините инициативи за служители – като започнем от повече ваучери за храна или функционални бюра в офиса и минем през допълнителни дни платен отпуск, възможността да си вземеш безплатно колело под наем от офиса или нейният личен фаворит – вътрешното състезание за крачки, което стимулира служителите да се движат повече.

Затруднява се, когато я питаме за най-важните уроци през тези 13 години, не знае откъде да започне.

„Всичко, което съм като професионалист и личност е благодарение на тази компания“, вълнува се Диди

и си спомня как на 23 г. смята, че „всичко, което хвърчи, се яде“, а днес управлява огромни проекти и още по-важното – управлява хора. „Да се уча да ги мотивирам, да ги насърчавам и развивам като професионалисти и да им давам свободата, от която имат нужда, е най-вълнуващото пътешествие“. Вярва, че опитът ѝ в Yettel ѝ е дал безценен рефлекс – да има око за детайла, но и визия за голямата картина – способността да хванеш голямата идея и да я оформиш от разстояние, за щото невинаги големите идеи са големи в началото“.

Затова и горещо вярва в стажантската програма Hub by Yettel и се гордее как компанията я развива през годините от платен летен стаж, до едногодишна заетост, с която младите специалисти освен възнаграждение, получават и всички придобивки за служители и се учат в реални проекти от най-добрите специа листи в бранша. „Всичко, от което те имат нужда е някой, който да ги хване за ръка, да им покаже пътя и да ги запали за професи ята“, казва Диди. Точно както се случва с нея.

„Когато опознаеш един екип и станеш част от него, разбираш на колко велики неща сте способни заедно.“

Офисът на бъдещето е там, където хората се чувстват най-добре

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *